Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vapaavirtaussuodattimet M5:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperFive
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 50

    Vapaavirtaussuodattimet M5:een

    Ajattelin ensimmäisenä toimenpiteenä laittaa vapaavirtaussuodattimet vakiokoteloon (ei vaikuta takuuseen) ja sitten tehdä muutos pakoputkistoon KATista taakse (ei vaikuta takuuseen).
    Noita pestäviä paremmin virtaavia suodattimia valmistaa ainakin K&N sekä JR. Niistä saa parhaan hyödyn, kun moottori on täystehoisena (nappi konsolissa). Kyseessä siis -06 malli V10-koneella.
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    kiva kun kerroit olisko tää projekti osioon sopivampi?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Shuko
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 739
      • Forssa

      #3
      Jooh, ei ne varmaan bemun insinoorit osannu laittaa tarpeeksi hengittavaa suodatinta valmiiksi xD

      Kaipa noiden tehonlisayksista on todisteitaki?
      G31 520d M-Sport '18
      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

      Comment

      • [pmp]
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 650
        • Vantaa

        #4
        Just joo, virittää nyt M5 jollai suodattimilla
        F31 335dx m-sport
        Ex F10 535d m-sport
        Ex E30 325i
        Ex E36 325td
        Ex E30 320i

        Comment

        • SuperFive
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 50

          #5
          ..Jostain on lähdettävä liikkeelle ja kyllä ne paperiset vakioputsarit kannattaa vaihtaa, kun pakoputkistokin menee uusiksi..
          Nykyisessä M5:ssa on paljonkin mitä voi vielä parantaa (jos rahat vain riittää).

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Eh, mahtaakohan se ahdistava kohta ilmanotossa kuitenkaan olla alkuperäinen filtteri.. Aika monia vertailujahan noista on tehty eri autoilla ja kertaakaan alkuperäisen tilalle vaihdetusta ns. vapaavirtaus-paneelisuodattimesta ei ole ollut mitään merkittävää hyötyä.

            Noh, nämähän toki vaihtelee auton mukaan mutta hieman skeptinen pitää olla.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • DannyBoy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 720

              #7
              eikös tossa oo 500 heppaa vakiona. luusit sen jo riittävän
              Kokovartalokyrpä

              Nyt ajossa:
              BMW X5 E45 M-Sport -20
              BMW X5 Sport package -07
              EX: Pirusti Pemareita

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                #8
                Ei >100hp/litra vaparikonetta viritetä enää euron osilla, varsinkaan tuon kokoista. Kelleners:illakin on jokin +45hp kitti - eikä maksa kuin rapiat 12000€, willi arvaus on että silti siinä hevosvoimakohtainen hinta on halvempi kuin missään suodatin "paranteluissa" :think
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • SuperFive
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 50

                  #9
                  Auton takuu on huomioitava..

                  Kun on takuun alainen auto, niin pitää toimia näissäkin asioissa sen mukaan. Mitä on noita aikaisempia autoja ollut, joihin olen vaihtanut viritysputkiston, niin kyllä vapari vakiokotelossa on omalta osaltaan myös auttanut. Uskoisin, että täystehoisena tuo siviiliversio on hieman tukkoinen edestä ja takaa..

                  Comment

                  • Ralliperuna
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 128

                    #10
                    Rakentele RAM-air hässäkkä niin kulkee kovempaa kun ajat moottoritiellä suurintasallittuanopeutta 120km/h?

                    Putkistonvaihto tuskin enää lisää tehoja M5:ssa niin paljon että tarvetta vaihtaa noi putsarit, ääntähän niillä saadaan. Ei kannata säästellä ainakaan noissa putsareissa. Ja sijoittaminen kannattaa toteuttaa harkinnalla, ettei tuu ongelmia lämpöjen takia.
                    Jos on rahhoo niin mikäs siinä.
                    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                    Comment

                    • SuperFive
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 50

                      #11
                      ..Toki parasta laitetaan mitä rahalla saa, mutta säilyttäen takuun. RAM-Airit saa sen takuun takia unohtaa..
                      Paremmat äänet onkin se ykkösasia, minkä takia näitäkin muutoksia tehdään.

                      Comment

                      • Shuko
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 739
                        • Forssa

                        #12
                        Nojuu, äänien parantamisen ymmärrän.

                        Tartti pikasesti googlettaa... ekan kolmen sivun dynot mitä löysin...



                        10k miles, 1998 Pontiac Firebird Formula
                        Of course, our net gain was 1.5 hp. Hardly persuasive. Where was the extra horsepower?


                        Cadillac 1998 Aurora, with the 4.0L Northstar engine
                        Modified air box with K&N panel filter: +1 peak HP (at best), +3 ft-lbs peak torque. Gains of 6 HP from 4,600 to 4,900 rpm, plus gains of 2 to 3 HP throughout much of the HP curve. Gains of up to 8 ft-lbs of torque from about 4,640 to 4870. Past 5200, no additional torque.


                        6 hp is the gain in peak wheel HP, but the charts are showing a 1 to 5 hp gain in the 3600 ro 4300 rpm range, where a 5 hp gain is 10 to 15 % of the power being produced.
                        G31 520d M-Sport '18
                        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                        Comment

                        • HC91
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 998
                          • 29100/310053

                          #13
                          Onkohan noissa vertailevissa testeissä aina muistettu käyttää uutta ja näin ollen puhdasta vakiosuodatinta, voisi kääntyä tulokset nurinpäin :think

                          Mitä V10 M5:en ääniin tulee, kerran olen dynossa moista nähnyt ja kuullut - hienostihan se kiertää, mutta kieltämättä aika hiljainen auto edeltäjiinsä verrattuna.
                          92' ///M5 3.8 individual
                          09' 320d xDrive
                          16' NIU N1 Sport
                          19' NIU U+ Sport

                          Comment

                          • BcB
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 222
                            • Tampere

                            #14
                            Täähän on hieno topicci.. Mutta mites on, muuttuuko imuäänet jos laittaa esim k&N filsun vakio ilmanputsarikoteloon? :think
                            Näillä mennään...

                            530d e60 sedan

                            Ex:
                            320 e30 Imola Red Coupe
                            525i e34 Luxorbeige Sedan
                            535i e34 Shadowline Sedan
                            328i e36 Touring M-Sport
                            535 e39 sedan V8- manual

                            Comment

                            • SuperFive
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 50

                              #15
                              Aikaisempien kokemusteni mukaan imuäänet kyllä hieman muuttuvat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎