Announcement

Collapse
No announcement yet.

3.5 kaipaisi lisää tehoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bulldog535
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 6
    • vantaa

    3.5 kaipaisi lisää tehoja?

    mitkä keinot ovat hyväksi havaittuja jos haluaa koneesta enemmän tehoja irti...elikkä mitkä viri palikat kannattaa ja mistä mahd. saisi ja hinta ei ole koskaan pahitteeksi..?





    -kiitos- :?: :?: :wink: :?: :?:
    -bulldog535-
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Laita imupuolelle vähän ylipainetta, jo kulkee.
    Retard Member

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      turboa suosittelen ellei autosi ole leimattu vähäpäästöiseksi. kannen avartaminen ja isompaa venttiiliä nokka-akselin vaihto parempaan, mahdollisesti DBilas läppärungot (2500€) tuolla rahalla saakin jo turbotettua. kansitöillä,nokilla ja hengityspuolen parantamisella ja lopuksi lastulla lähtisin liikkeelle mutta turbohan olisi kaikkein paras keino
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Slave1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 84
        • Finland

        #4
        会社概要 株式会社 タテック(TATECH CO.,LTD. ) 代表取締役社長 舘山 利幸 資本金 300万円 取引銀行 常陽銀行 神立支店 その他 土浦商工会議所会員
        BMW 520d 2008
        www.pocum.com

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Toki ahtamisella saa parhaan tulokset, paukkuja ainakin aluksi riittävästi. Nälkä näet kasvaa kokoajan...

          Mutta pelkällä "teholastullakin" saattaa tuloksia saada. Joskus niissä on härpitty pelkästään sytytyskarttoja (yksinkertaisimmillaan sytytysennakoita muutettu N astetta koko kartalla), nämä on niitä kotivirittäjien tekemiä. Yleensä ne jotka tietävät mitä tekevät, säätävät sekä bensa- että sytytyskarttoja.

          Vapaastihengittävässä koneessa pitää kiinnittää huomiota niihin asioihin mihin pystyy vaikuttamaan. Imupuoleen parantamalla "hengitystä". Keinoja on mm. "vapaavirtaussuodatin", tällöin kone saa helpommin tarvitsemansa ilman, suodattimen vastus on pienempi. Mutta niissäkin kanattaa käyttää omaa harkintaansa, varmistua että myös suodatusteho säilyy, ettei koneeseen pääse paskaa. Joiden "vapaavirtaussuodattimien" suodatusteho ei ole riittävä.

          Yksi keino on "portata" kansi. Parantaa kanne ominaisuuksia hiomalla killottamalla imu/pakokanavat (tehtaan jäljiltä ne eivät ole täysin sileät, johtuen valmistusprosessista) ja/tai suurentamalla imukanavia ja pakokanavia. Sen jälkeen kansi "hengittää" paremmin, sekä imuilma että pakokaasut pääsevät paremmin minne pitääkin.

          Myös nokka-akselin voi vaihtaa "jyrkemmäksi", yhdistettynä edellisiin saa parhaan tuloksen. Mutta monesti pelkkä akselin vaihtokin auttaa.

          Jos ja kun edellä mainitut muutokset tekee, pakoputkisto saattaa jaadä ahdistamaan. Eli sinnekin uutta tavaraa. Himpun verran isommat putket ja pöntöt (halkasijaltaan) ja sekin ongelma on poistettu.

          Tuossa on muutamia keinoja, kovin helpolla lisätehoja ei saa. Ja homma maksaa. Ahtaminen on kuitenkin halvin keino. Mutta kyllä sekin maksaa.

          t: Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎