Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds kestävyys..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke74
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 96
    • Raahe

    525 tds kestävyys..?

    Elikkäs lähen kesäkuussa ruotsiin ostamaan e34 525 bemun ja
    melko varmaan tds -92 tai -93:sen, miten niissä yleensä kestää automaattilaatikot y.m paikat etenkin jos lastuttaa (170hv)....
    324td -88
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    15 vuotta vanhassa diisselissä on väkisin oltava 300-400 tkm takana. Noilla kilsoilla voi mikä tahansa osa vaatia remonttia...eli eipä noita vikoja voi yleistää enää noilla kilsoilla.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • turomu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 310
      • Kuusamo

      #3
      laatikon ohjaus muuttuu jossain vaiheessa vuotta 1992. Eli alkuvuoden malliin voi olla vaikea löytää vaihtolaatikkoa jos hajoaa...
      X3 30d M-sport
      exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

      Comment

      • micke74
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 96
        • Raahe

        #4
        onko niissä 4 tai 5 pykäläinen loova tai millon tuli 5 vaihteinen..?
        324td -88

        Comment

        • turomu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 310
          • Kuusamo

          #5
          5 lovinen ZF 5hp18. Lootassa on Sport, Economy, * (manuaali) ohjelmat.
          X3 30d M-sport
          exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

          Comment

          • micke74
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 96
            • Raahe

            #6
            no sehän kuulostaa hyvältä, onko niitten laatu parantunut
            -80 luvun bemareitten aut. laatikoista jotka on melko heikkoja..?
            324td -88

            Comment

            • Jussi78
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 916
              • Ruukki

              #7
              Osta manuaali ja bensakoneella Gävlessä olis muuten M5-45000kr
              Käyttis 530d


              Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #8
                Jopas nyt on järkevä kommentti...Kehotetaan nyt saman tien ostaan e39 525tds, eiku 530d kun se tds on niin paska. Ja tuossahan onkin myynnissä D10 biTurbo...Mutta hullu se on joka ei laita e60 535d:tä...Ei sitä vähemmällä pärjää.

                Asiallisesti: Ton ikäset 525tds:t on jo rullanneet tosi paljon ja järkevän käyttiksen löytäminen on vaikeata. Huonoimmat ruotsissa olevat 525tds:t ovat enää purkua vaille. Ruoste, jakajapumput yms. kyllä kaatavat tds:n kun kerta siellä dsl-verot ja käyttökulut on kohtalaisen korkeat auton arvo huomioon ottaen.

                Iso osa näistä tds:sistä on tullut Saksasta import-autoina käytettyinä ja siksi olisi hyvä että autolla olisi huolotohistoria, toki selkeästi huonon erottaa jo kaukaa. Moni on voinut olla jo lastutettu. Kilometrienkin vuoksi vikoja voi olla kaikenlaisia maan ja taivaan väliltä. Sinänsä perustekniikan pitäisi kestää jos on ylläpidetty asiallisesti.

                Comment

                • micke74
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 96
                  • Raahe

                  #9
                  Joo pääasia että kone ja laatikko on kunnossa, kyselin just yhtä -92 tdsa Blocketista, ei ollut katsastettu aj. 400tkm ja hintaan 8000kr, muuten hieno mutta laatikko luistaa 2:n ja 3:n välissä kun se vaihtaa, pitää kuulema löysätä kaasua ja sit taas kulkee, myös joku "klonksaus" kuuluu kun moottorijarruttaa, pistin viestiä takas että enpä taida ostaa...
                  324td -88

                  Comment

                  • micke74
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 96
                    • Raahe

                    #10
                    Originally posted by käsmä View Post
                    Osta manuaali ja bensakoneella Gävlessä olis muuten M5-45000kr
                    Ostan kyllä 525 24v jos ei tiisseliä löydy...
                    324td -88

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #11
                      Joo, no parempiakin löytyy varmasti. Tuohan on ihan selkeästi romutusta vaille valmis toi mainittu 8000 skr:n tds. Ruotsalaiset on kyllä huolella ajaneet nämä loppuun, se täytyy sanoa. Ja mitä olen 525tds:iä vierestä seurannut, niin huonoon saa äkkiä palamaan rahaa monin verroin. Ei sillä, mutta kun kaikenlaisia ongelmia noihin on iskenyt nimenomaa kilometrien myötä. Hyvät ja ehjät niinkin tuntuvat kestävän ja tarjoavan varsin huolettomia kilometrejä.

                      Jotenkin vaan tuntuis, että jos olisin e34:ää etsimässä niin kumminkin päätyisin bensa-malliin. Ensinnäkin, dieselit on laitaa myöten runsaasti ajettuja ja diesel ostetaan aina kun pitää ajaa paljon. Siinä ei millään yhtälöllä pääse edullisesti. Joko maksaa paremmasta yksilöstä enempi tai sitten remppaa yhtenään halvempaa. Jälkimmäinen vaihtoehto on taas huonompi kun sen auton pitäisi olla siinä ajossa.

                      Ruotsissa bensa-koneisista on runsaasti valinnanvaraa, dieselin edun on syönyt jossain välissä korotettu vero(aikaisemmin pre 92 oli 2000 skr ja uudempi dsl 7000 skr, mutta nykyään kaikilla sama vero), jolloin halvimmat dieselit jäävät vaille huolenpitoa.

                      Ja bensa-versioissahan on sitten muitakin vaihtoehtoja kuin 525!

                      Comment

                      • micke74
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 96
                        • Raahe

                        #12
                        oon katellut 525 24v vm.90 - 93 jua 530i kutos koneella olevia, asia on vaan että autoilu ja niitten laitto on harrastus niin kilometrejä tulee paljon ja sillä
                        etsin sellasia mitkä on aika paljon ajettuja ja kunto ei tarvi olla 100% niin ei tarvi paljo veroja maksaa ku tuo suomeen..
                        324td -88

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Mä rikoin oman hyvältä käyttöpeliltä ostettaessa tuntuneen '95 525tdsa:n parissa viikossa.

                          Comment

                          • Jussi78
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 916
                            • Ruukki

                            #14
                            Originally posted by pmv View Post
                            Jopas nyt on järkevä kommentti...Kehotetaan nyt saman tien ostaan e39 525tds, eiku 530d kun se tds on niin paska. Ja tuossahan onkin myynnissä D10 biTurbo...Mutta hullu se on joka ei laita e60 535d:tä...Ei sitä vähemmällä pärjää.
                            Jopasjoo! Mä satun tietään minkälaisia autoja micke74 on ettinyt. Ja minkä hintaluokan
                            Käyttis 530d


                            Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                            Comment

                            • micke74
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 96
                              • Raahe

                              #15
                              no se siitä diesel/automaatti haaveesta, kaupat on karvaa vaille valmiit, alko sit vissiin polttaan kaasujalkaa, -88 vm. 535i ja man. laatikolla...
                              324td -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎