Terve vaihdoin äsken vesipumpun/laturin remmin ja kun sain kaiken kuntoon niin huomasin ettei lämmintä ilmaa tule ollenkaan kuskin puolelta, vain apukuskin? mikä vois olla vialla?
auto:523ia touring -99
eikö kukaan voisi auttaa? nyt tuntuis siltä että vähä tulis lämminta tyhjäkäynillä,mutta liikenteessä ei yhtää, paljokohan se ilmaventtiili maksaa jos testais vaihtaa jos vaikka auttais?
eikö kukaan voisi auttaa? nyt tuntuis siltä että vähä tulis lämminta tyhjäkäynillä,mutta liikenteessä ei yhtää, paljokohan se ilmaventtiili maksaa jos testais vaihtaa jos vaikka auttais?
Voisko olla vesiventtiili rikki? Se maksaa n.330e. Onko ilmaus tehty kunnolla? Oletko varmasti tehnyt kaikki testit että mihin se auto oikeasti puhaltaa ja minkä lämpöistä ilmaa? Pysyykö lämmöt kohdillaan?
Ilmaus on tehy niin että täytin p-säiliön täyteen että ilmaus ruuvista tulee pelkkää vettä (ei ilmaa) (opettaa saa..kuinka oikeesti tehdään)
venttiileille oon näyttänyt vasaraa (mutta ei mitään tapahtunut)
lämmöt pysyy kurissa eli mittari osottaa ylöspäin...
mitkä noi testit on?
mitäköhän muuta vois tarkistaa? i viittis iha heti vaihtaa venoja jos hinta on 330e
itellä oli toisin päin, kuskin puolelta tuli kuumaa, ja hantilta kylmää.. kun ilmastoinnin asensin, pari ehtoota ku ajeli sillai ni rupes pelaamaa.. oliskohan ollu ilmalukko jossai tai muuta vastaavaa joka tekee kiusaa
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Todella erikoista tuuria olisi, jos juuri tuon projektin yhteydessä oli ilmaantunut vikaa ilmanohjausläppiin. Eli ensimmäiseksi kunnon ilmaus, keula ylämäkeen, sisätilan lämmöt kaakkoon ja apuna voi vielä käyttää Hemin neuvomaa pulloa paisuntasäiliön nestepinnan kohottamiseksi. Jos tällä ei tokene, vesiventtiilit irti ja tutkinnan alle.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
0) Auto normaali lämpöön ja ulkolämpötila riittävä, jotta ilmastointi toimii.
1) Puhallus vaikkapa 2/3 täydestä tehosta ja ilmastointi päälle
2) Lämmöt maksimiin
3) Puhallus suunta vain ylös ja kokeile kädellä että mistä ilma tulee ja minkä lämpöisenä. (varmistetaan mm. että suuntaus toimii)
4) Puhallus suunta vain keskelle ja samat hommat (kokeile myös säätää siitä rullasta)
5) Suunta vain jaloille ja samat hommat
6) Lämpö minimiin eli 16C ja kohdat 3,4 ja 5.
7) Jos joku ei toimi, niin kokeile vielä muutaman kerran säätää lämmöt täysille ja täysin kylmälle.
Tämän jälkeen pystyt varmasti sanomaan aika tarkasti, että mikä ei toimi ja mikä toimii.
Meneeköhän näissä 523 helposti kansi jos lämpömittari käy punasella?
kun vesipumppu hajos niin auto oli lainassa ja ei oikee selkoo oliko mittari käyny missä, mistä sen näkis?
lämpötila täysille ja puhallus pienelle. Pitäisi lähteä sähköinen vedenkierto pumppu päälle. korkki auki ja moottori käyntiin. Vähän aikaa tyhjäkäynnille ja sitten pari kertaa kierrokset 4000 kohdalle. Tarkista nesteenpinta ja korkki kiinni. Ja tietysti auton nokka ylämäkeen, niin neste kiertää paremmin kennoissa. Näillä ohjeilla pitäisi ilmaus onnistua.
Comment