Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putken vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M20B25
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 53

    Putken vaihto

    Olis tämmönen kysymys kun autoni olis menossa ensviikolla rekisteröintikatsastukseen ja kattelin että katti ja etupönttö on vähän huonossa kunnossa. Mitenköhän tarkkana noitten kunnon kans yleensä katsastuksessa ollaan, ne kun on paskana lähinnä vaan päällisinpuolin? Auto on vm.88/4 325 tuotu saksasta.
    Last edited by M20B25; 19-01-2009, 16:14.
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    Originally posted by M20B25 View Post
    Olis tämmönen kysymys kun autoni olis menossa ensviikolla rekisteröintikatsastukseen ja kattelin että katti ja etupönttö on vähän huonossa kunnossa. Mitenköhän tarkkana noitten kunnon kans yleensä katsastuksessa ollaan, ne kun on paskana lähinnä vaan päällisinpuolin? Auto on vm.88/4 325 tuotu saksasta.
    Jos ei mistään vuoda ja arvot kohdillaan niin eiköhän se läpi mene

    Comment

    • M20B25
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 53

      #3
      Originally posted by Tomppa123 View Post
      Jos ei mistään vuoda ja arvot kohdillaan niin eiköhän se läpi mene
      Kyllähän toi jossain vaihees pitää vaihtaa mutta nyt ei aika/rahat riitä laittaa ja auto pitäs saada ajoon ensviikolla ku lähtee nykyinen laina-auto takas omistajalleen.

      Comment

      • Flanker35M
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 790
        • Rovaniemi

        #4
        ...

        Jonkun verran oli omassakin mobiilissa norjankromi päässy juuri tuohon katin suojapeltiin iskemään, mutta ei katsastusmies mitään sanonut kun päästöarvot oli kohdallaan ja ei vuotoja. Pieni vinkki tuohon katin ja putken väliseen liitokseen kun avaat: suosiolla poikki ja poraa tms. ulos vanhat pultit. Omassa oli ruostuneet pehmeiksi mutterit = ei saanu otetta.
        sigpic
        ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

        Comment

        • M20B25
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 53

          #5
          Originally posted by Flanker35M View Post
          Jonkun verran oli omassakin mobiilissa norjankromi päässy juuri tuohon katin suojapeltiin iskemään, mutta ei katsastusmies mitään sanonut kun päästöarvot oli kohdallaan ja ei vuotoja. Pieni vinkki tuohon katin ja putken väliseen liitokseen kun avaat: suosiolla poikki ja poraa tms. ulos vanhat pultit. Omassa oli ruostuneet pehmeiksi mutterit = ei saanu otetta.
          Joo täytyy varmaan poraa läpireijät laippoihin ja laittaa pultit ja mutterit. Mitenköhän rosterimutterit ja pultit soveltus tollaseen paikkaan?

          Comment

          • Flanker35M
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 790
            • Rovaniemi

            #6
            ...

            Varmaan ne rosterit sopisi sinne eikä ruostuisi. Toisaalta ei iso vaiva ole silloin tällöin vaikka vaihtaa ne pultit, aluslevyt + mutterit, jos auton alla könyääpi muissa hommissa. Niissä laipoissa on reiät, tahtoo vaan olla ne alkuperäiset pultit ruostunu kiinni.

            Irrotettiin niin, että WD40 tai vastaavaa irrotussuihketta vaikuttamaan, rälläkällä poikki pultit laippojen välistä. Sitten poralla pieni reiän alku ja kokeiltiin paineilmatyökalulla ampua pois. 3 lähti ja 1 piti porata melkein kokonaan läpi ennenkuin taipui voiman edessä. Siistittiin reiät puhtaaksi, eikun uusilla osilla kiinni ja hyvä tuli. Samalla vaihdettiin pakoputkiston muutkin kiinnityspultit + mutterit, ihan vaan vastaisuuden varalle helpottamaan mahdollisia irroituksia.
            sigpic
            ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎