Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä lambda pk-seudulla halvalla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Coupe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 63
    • Helsinki

    Mistä lambda pk-seudulla halvalla...

    Eli missä kannattaisi käydä vaihdattamassa lambda(Bosch-merkkinen)?
    Mistä saa nopeasti ja minkä hintainen toimenpide on...?
    Laakkosella varmaan taas olisi järjetön hinta.

    Bmw 325iCoupe -93 E36
    Bmw 325i Coupe E36 -93
  • jjheimo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 652
    • Helsinki

    #2



    Tuolta näyttäis olevan 150€

    edit: en tiedä onko sitten halpa vs.laakkonen?

    edit2:näköjään haet ihan asennuspaikka täältä siis pelkkä osa.
    Last edited by jjheimo; 08-05-2007, 10:43.
    F33 435i Xdrive

    Comment

    • Bmw Coupe
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 63
      • Helsinki

      #3
      Joo eli asennuspaikka olisi haussa, jossa olisi myös lambdoja...
      Bmw 325i Coupe E36 -93

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Entä jos kävisit motonetistä hakemassa boschin lambdan ja asennuttaisit sen jossain pajassa?
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • biiemdabljuu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 156

          #5
          Vaihda itse

          Suosittelen vaihtamaan lambdan itse, ei ole paha homma, jos ei ole ruostunut kiinni kierteelle. Lambdan saa halvimmillaan 70 eurolla ja vaihto onnistuu, jos omistat minkäänlaisen tunkin. Ainakin itse vaihdoin lambdan putken ollessa autossa kiinni, hiukan ahdasta oli mutta onnistui kuitenkin. Eli tarvitset 22mm lenkin ja piuhapihdit, joilla yhdistät uuden lambdan piuhat vanhaan liittimeen. Piuhojen värit ovat samat, eli ei vaaraa sekaantumisesta. Katsastin auton eilen ja päästöt olivat erittäin hyvät. Minä voin kyllä vaihtaa sen autoosi 120 euron hintaan, hinta sisältää lambda-anturin ja asennuksen.
          "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #6
            Onko tämä lambda-anturi siis vain siellä pakoputken osassa? Ei tartte vaihdella konehuoneen puolelta mitään muuta? Näkyy olevan mittaa tuolla lambdalla kaapeleinen 1,502 metriä. Siis vaihdetaanko koko kaapeli? Ja jos vaihdetaan niin mihin se tulee sieltä pakoputkelta konehuoneeseen?
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1560
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by Behemoth View Post
              Onko tämä lambda-anturi siis vain siellä pakoputken osassa? Ei tartte vaihdella konehuoneen puolelta mitään muuta? Näkyy olevan mittaa tuolla lambdalla kaapeleinen 1,502 metriä. Siis vaihdetaanko koko kaapeli? Ja jos vaihdetaan niin mihin se tulee sieltä pakoputkelta konehuoneeseen?
              Lambda on kiinni putkessa, vähän ennen kattia. Kannattaa ostaa vaikka Motonetistä Boschilainen, jossa on liitin ja joku parikymmentä senttiä piuhaa kiinni. Jos tuntuu auton laitto epävarmalta, niin kannattaa hommata lambda ja vaihdattaa se jollain pajalla. Osaa olla tiukassa kiinni - pitää lämmitellä ja siltikin voi kierteet mennä (on kokemusta ).
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • biiemdabljuu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 156

                #8
                Varovaisesti kokeillen

                Itselläni tosiaan on vain hyviä kokemuksia, olen vaihtanut kolme kertaa eri bemuihin. Konehuoneen puolelle ei tarvitse mitään tehdä, vaan kuten edellinen sanoi, pohjassa on kiertoliitin aivan lambdan yläpuolella. Voihan sitä kokeilla, lähteekö lambda helposti kierteillä vai onko jumissa. Jos on jumissa, putki pitää ottaa alas ja keksiä keinot anturin irroittamiseen. Mutta liikkeelläkin on sama ongelma, ja työhän se näissä pikkujutuissa maksaa.
                "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                Comment

                • Bmw Coupe
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 63
                  • Helsinki

                  #9
                  Joo, ei toi motonetistä haku huono idea ole, mutta mitä eroa näillä kahdella käytännössä on?
                  Hinnasta päätellen voi unohtaa ekan, mutta onko kalliimpi yksinkertaisesti vain kestävämpi...


                  320i/325i E36 91--95 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . 28-3422 49.90 ???

                  320i-328i E36 91-- Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . 28-3420 109.90 ???
                  Bmw 325i Coupe E36 -93

                  Comment

                  • Z3BMW3
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 159
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Bmw Coupe View Post
                    Joo, ei toi motonetistä haku huono idea ole, mutta mitä eroa näillä kahdella käytännössä on?
                    Hinnasta päätellen voi unohtaa ekan, mutta onko kalliimpi yksinkertaisesti vain kestävämpi...


                    320i/325i E36 91--95 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . 28-3422 49.90 ???

                    320i-328i E36 91-- Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . 28-3420 109.90 ???
                    Ovat eri tyyppisiä, eli vain toinen pitäisi sopia. Zirconia antaa jännitettä, Titania muuttaa resistanssia.
                    En muista tarkalleen, mutta olikohan näissä eroja johtojen väreissä?
                    Siis silloin, kun on sama määrä johtoja.
                    Z3BMW3

                    Comment

                    • pmtk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1560
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Z3BMW3 View Post
                      Ovat eri tyyppisiä, eli vain toinen pitäisi sopia. Zirconia antaa jännitettä, Titania muuttaa resistanssia.
                      En muista tarkalleen, mutta olikohan näissä eroja johtojen väreissä?
                      Siis silloin, kun on sama määrä johtoja.
                      Tämän threadin puolessa välissä on puhetta väreistä. Ne kannattaa tarkastaa vilkaisemalla auton alle. Värit on varmaan samat, vaikka tuossa threadissa puhutaankin m43 -koneesta.
                      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                      Comment

                      • biiemdabljuu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 156

                        #12
                        Itselläni mallia zircon

                        Eli autokorjaamon suosituksesta laitoin zirconit joka kerta, ja hyvin on toiminut. Eilen olin katsastuksessa ja päästöt oli reilusti alle rajojen. Ja värit on tosiaan musta-harmaa-valkoinen-valkoinen. Kannattaa varmaan ottaa samanväriset kun on autossa alla, eli jos noi värit täsmää, ota zirconi. Menee ainakin johdot oikein, kun saman väriset liittää saman värisiin. Mulla ainakin anturit on tullu ilman sitä pohjassa olevaa kiertoliitintä, eli johdot on sitten poikkastu vanhasta ja uudet liitetty mukana tulleilla puristusliittimillä vanhaan kiertoliittimeen, tietysti aina samat värit toisiinsa. Ja liitin aukeaa siis ihan paljaalla kädellä kiertämällä. Ja liittimet osuu toisiinsa vain oikeassa asennossa, on lovet ohjaamassa.
                        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                        Comment

                        • Behemoth
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 562

                          #13
                          Miten tuolla motonetissä voi olla noin helvetin halpoja nuo lambdat?

                          518/530/535/540 Lambda-anturi jos 4 johtoa. . . . 49.90
                          520/535 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . 49.90

                          Kellään tietoa kumpi noista sopii 535 vm. 01/1992?
                          E66 730Ld LCI

                          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Behemoth View Post
                            Miten tuolla motonetissä voi olla noin helvetin halpoja nuo lambdat?

                            518/530/535/540 Lambda-anturi jos 4 johtoa. . . . 49.90
                            520/535 Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . 49.90

                            Kellään tietoa kumpi noista sopii 535 vm. 01/1992?
                            mulla on just tuo 4 johtonen zircon lambda, toiminut useamman kuukauden moitteettomasti.. nuo ei vaan sisällä liitintä, joten entinen johto poikki ja mukana tulevilla puristus-liittimillä kiinni
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • Behemoth
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 562

                              #15
                              Originally posted by Axum View Post
                              mulla on just tuo 4 johtonen zircon lambda, toiminut useamman kuukauden moitteettomasti.. nuo ei vaan sisällä liitintä, joten entinen johto poikki ja mukana tulevilla puristus-liittimillä kiinni
                              Miten sulla vaikutti kulutukseen? Vai oliko vaikutusta? Oliko sulla rikki entinen lambda?
                              E66 730Ld LCI

                              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎