Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihto 3L V8 > 4L V8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP_Racing
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 54

    vaihto 3L V8 > 4L V8?

    Ymmärtääkseni 3 ja 4 litraiset BMW V8 moottorit on samat iskun pituutta ja porausta lukuunottamatta...

    Jos vaihdan 3 litraisen tilalle 4 litraisen V8:n niin tarviiko muuta kuin heittää paikalleen, käykö sähköt ja oppiiko boksit uuuteen koneeseen..

    Ongelmia luvassa?
    Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
    Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
    Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 767

    #2
    http://www.realoem.com/bmw/select.do

    Vertaile tuolta osien numeroita niin voit päätellä mitä tarviaa vaihtaa. Jos moottorin ohjaus on samaa mallia niin voisi olettaa että eroa on vähintään ilmamassamittarissa, suuttimissa ja moottorinohjaus boksissa. Esim m50b20 ja b25 moottorin sähköissä ei ole muuta eroa kuin ilmamassamittari ja suuttimet, kaikki muu on samaa jopa moottorinohjausboksi.

    Ps. kohta joku sanoo ettei kannata ruveta tommosiin hommiin eli vaiha auto.

    Comment

    • Shuko
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 739
      • Forssa

      #3
      Originally posted by Kouris View Post
      Ps. kohta joku sanoo ettei kannata ruveta tommosiin hommiin eli vaiha auto.
      Kyllähän tämä on huomattavasti helpompi vaihto, kuin esim se edellinen topikki, jossa oltiin kutosen tilalle laittamassa kasia.

      Itseasiassa täälläpäin on alkamassa sama operaatio tuon äidin auton kanssa, kunhan kone saapuu.
      G31 520d M-Sport '18
      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

      Comment

      • JP_Racing
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 54

        #4
        v8 vaihto

        Ajatuksena on että ostaisin 730 bemarin ja myisin kaverin special projektiin koneen siitä. Hommaisin sit itselleni siihen tilalle vähemmän ajetun samanlaisen tai 4L koneen jos se vaan kävisi ns "heittämällä" paikalleen.

        Jokatapauksessa tarvitsen ainankin yhden koneen kumpaa mallia hyvänsä, koko auton tuonti saksasta varaosiks rupee jo tulee mieleen hintojen puolesta.
        Ideoita otetaan vastaan mistä saa edukkaita em moottoreita.

        3-4L alumiini V8 ois hakusessa käyntikuntoisena. Se menee kuitenkin purkuun ja saa uudet sisuskalut niin muuta vaadetta ei ole kun toimivuus.
        Yks Roverin 3,5L v8 ois tiedossa edullisesti mutta mielummin bemarin pata kun ois valmiiks neliventtiilikannet...

        Shuko?? mistä hommasit koneen??
        Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
        Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
        Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"

        Comment

        • Shuko
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 739
          • Forssa

          #5
          Ei ole vielä tilattu, mutta saksasta on katseltu. Mut jos tulee sellainen hankittua, niin silloin jäisi toi 3l ylimääräiseksi. Siinä ja siinä käyntikuntoinen, vaatii venttiili/kansirempan (Hämeenlinnan Länsi-Auto diagnosoi 8 pytyn pakoventtiiliin vian), mutta jos olette projektikonetta etsimässä. :P

          G31 520d M-Sport '18
          Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

          Comment

          • JP_Racing
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 54

            #6
            moottori

            Huomenna meen katsomaan yhtä 730:stä, paljonkos sun padalla on rullattu että tollanen vika tuli esille??

            Onko heittää vinkkiä mitä koneesta kannattaa erityisesti tutkia?

            Käydään huomenna samalla hakemassa varmuuden välttämiseksi yks Roverin 3,5V8, mut jos siihen ei rupee osia löytymään niin kiinnostaa sun pata.
            Se tulis puhtaasti harraste käyttöön ni kansityöt ja mahdollisesti isommat venttiilit ja "paremmat" uudet nokat yritetään hankkia kuitenkin ISOJEN tehojen toivossa.
            Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
            Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
            Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"

            Comment

            • kimmon
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Tuusulantien päässä...

              #7
              Originally posted by JP_Racing View Post
              Käydään huomenna samalla hakemassa varmuuden välttämiseksi yks Roverin 3,5V8, mut...

              Älä nyt hyvänen aika edes mieti sitä ikivanhaa Buickin 215 kuutiotuumaista... Sillä moottorilla et todellakaan tee mitään, se on niin museolaite kuin olla voi ja vielä huono sellainen. Älä ainakaan maksa siitä MITÄÄN! Jos pitää kasien kanssa leikkiä niin hommaa uudemman mallinen 4.4 litrainen BMW-pata.

              Buickin pata on kehitelty 50-luvun lopulla ja GM:n valmistamana sen aika loppui jo 60-luvulla, sitten GM myi työkalut Roverille joka otti sen omaan valmistukseensa. Moottori on perinteinen työntötankokasi huonoilla kansilla, vakio tehot siellä 150 hepan nurkilla tupla strömbergeillä. Ainoa hyvä puoli moottorissa on sen paino, noin 170kg.
              Last edited by kimmon; 11-05-2007, 21:29.
              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

              Comment

              • Shuko
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 739
                • Forssa

                #8
                No, oikeista kilometreistä ei voi tietää, mittarissa noin 170tkm. Mitään sen ihmeempiä tarkistusvinkkejä en osaa sanoa. Ton konerikonkaan varsinaista syytä ei tiedä, että menikö se ihan kilsojen takia vai johtuiko se viime syksyisestä DME rikosta.

                Eräänä kosteena päivänä tuli sisälle kärähtäneen piirilevyn haju ja olisikohan siittä mennyt viikko, niin kone alkoi käymään epätasaisesti ja oli voimaton. Nyt siinä on toinen boksi ja käynti on pirteempää, vaikkakin epätasaista. Yksi pytty pitää sellaista terävähköä suhahtavaa ääntä aivan kuin venttiili kantaisi.

                Viikonlopun aikana olisi tarkoitus saada se irti ja ruuvata kannet irti, niin pääsee tekeen päätöksiä suuntaa jos toiseen. Jos hyvin käy, niin voi selvitä pienelläkin rempalla.
                G31 520d M-Sport '18
                Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                Comment

                • JP_Racing
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 54

                  #9
                  Originally posted by kimmon View Post
                  Älä nyt hyvänen aika edes mieti sitä ikivanhaa Buickin 215 kuutiotuumaista... Sillä moottorilla et todellakaan tee mitään, se on niin museolaite kuin olla voi ja vielä huono sellainen. Älä ainakaan maksa siitä MITÄÄN! Jos pitää kasien kanssa leikkiä niin hommaa uudemman mallinen 4.4 litrainen BMW-pata.

                  Buickin pata on kehitelty 50-luvun lopulla ja GM:n valmistamana sen aika loppui jo 60-luvulla, sitten GM myi työkalut Roverille joka otti sen omaan valmistukseensa. Moottori on perinteinen työntötankokasi huonoilla kansilla, vakio tehot siellä 150 hepan nurkilla tupla strömbergeillä. Ainoa hyvä puoli moottorissa on sen paino, noin 170kg.
                  Paino onkin aika oleellinen siinä projektissa ja kone on lähes ilmainen.
                  "Autokaan" ei paina kuin reilut 250 kg mihin se on tulossa. (omatekele putkirunkohässäkkä)
                  Luetun perusteella siitä koneesta on kuitenkin kaivettu tuplatehot vakioon nähden..

                  Samalla tehdään nelivetoiseksi koko härveli ni johan hupia piisaa
                  Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
                  Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
                  Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    #10
                    Originally posted by JP_Racing View Post
                    Paino onkin aika oleellinen siinä projektissa ja kone on lähes ilmainen.
                    "Autokaan" ei paina kuin reilut 250 kg mihin se on tulossa. (omatekele putkirunkohässäkkä)
                    Luetun perusteella siitä koneesta on kuitenkin kaivettu tuplatehot vakioon nähden..

                    Samalla tehdään nelivetoiseksi koko härveli ni johan hupia piisaa
                    ON siitä kaivettu tehoja joo mutta niissä moottoreissa ei ole yhtään ainotta alkuperäistä osaa jäljellä.
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    • JP_Racing
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 54

                      #11
                      Bmw 730

                      Nonni, nyt tuli sit 730 taloon tännekkin(e38), ekat perstuntumat on et laiskahan se on mut maantiellä mukava ajella.

                      Ja Roverin konekkin on jo purettu, aika huimaa tekniikkaa tosiaan mut hyvä siitä tulee läppärungoilla, ja säädettävällä ruiskulla.
                      Kaikkein hauskin oli vesipumppu, näytti ulkoopäin et se pyörittäs virranjakajaa samalla
                      Toinen hauskuus oli se iso hihnapyörä alhaalla, se todellakin oli iso.. hyvä et ämpäriin mahtuu

                      Nyt on harrastuksia hankittu tarpeeks ja pikkasen osia vaille bemariin, täytyy osto osastolle heittää viestiä siitä.. roveriin tuskin löytyy sieltä apuja
                      Audi A3 1.4Tfsi sportback 2008
                      Subaru Legacy 2,5 GX 4wd -97
                      Kinroad ATV 250cc 2X4 "tieliikenne"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎