memebuy23buy

530dAT 135 vai 142kw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • satyyri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 36
    • Järvenpää

    530dAT 135 vai 142kw?

    Tervehdys!

    Nyt uteloittaa perin rankasti. Näkeekö jostakin ulkoisesta ominaisuudesta noiden kolmilitraisten nakukoneiden eron?
    Kysymys juontaa siitä, että oma autoni on valmistettu 5/99, käyttöönotettu 7/99 ja silti Laakkoselta tulostettu alustanumeroperusteinen lista auton ominaisuuksista ja varusteista sisältää tiedon, että tekniikka olisi tuo 142kw versio. Voiko tämä pitää paikkansa???

    Ei muuten, mutta en jaksaisi ottaa imusarjaa irti tilanteen toteamiseksi...


    -satyyri-
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    #2
    Minun käsittääkseni 142kW:n moottori tuli vasta faceliftin yhteydessä eli siis 09/2000 jälkeen.

    Comment

    • satyyri
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 36
      • Järvenpää

      #3
      Niin minunkin, mutta jotenkin uskoisin merkkiorganisaation tietokantojen pitävän paikkansa. Tästä epäselvyydestä johtuen olenkin halukas saamaan tietooni mahdollisen keinon moottorin tehojen selvittämiseen ilman avaamista tai penkittämistä


      -saty-

      -edit-
      On tossa myös angel eyes -xenonit alkuperäisinä, jotka tulivat mielestäni myös vasta 2000-lopuilla. Muuten pre-facelift korinvärisine listoineen ja pienine navinäyttöineen.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by satyyri View Post
        Niin minunkin, mutta jotenkin uskoisin merkkiorganisaation tietokantojen pitävän paikkansa. Tästä epäselvyydestä johtuen olenkin halukas saamaan tietooni mahdollisen keinon moottorin tehojen selvittämiseen ilman avaamista tai penkittämistä


        -saty-

        -edit-
        On tossa myös angel eyes -xenonit alkuperäisinä, jotka tulivat mielestäni myös vasta 2000-lopuilla. Muuten pre-facelift korinvärisine listoineen ja pienine navinäyttöineen.
        Ikinä ei ole tehtaalta lähtenyt sellaista autoa missä pieni navi ja angel eyet samassa autossa, joten valot on 100% varmasti vaihdettu!
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • JABEMURI
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 13

          #5
          Sama täällä valmistettu 09/98, 142 kW tulostetussa tehdaslistassa.

          Comment

          • maanlu
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 255
            • Pohjanmaa

            #6
            Ja täällä 10/98 valmistetussa 142kw
            E34 M5
            E61 535D

            Comment

            • Mauritius
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 327
              • KRS

              #7
              Sama täällä, valmistettu 10/99 ja 142kW

              Comment

              • satyyri
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 36
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                Ikinä ei ole tehtaalta lähtenyt sellaista autoa missä pieni navi ja angel eyet samassa autossa, joten valot on 100% varmasti vaihdettu!
                Tämä tieto oli peräisin...mistä? Tehtaalta suoraan?
                Jokseenkin epäilen, että kellään olisi ollut mielenkiintoa asentaa automaattiset korkeudensäädöt yms vaadittavat tingeltangelit valojen vaihdon yhteydessä ja saada nuo vielä merkkiorganisaation tietokantaan alkuperäisvarusteiksi. Kaikkihan on tietenkin mahdollista, mutta epätodennäköistä.


                -satyyri-

                Comment

                • satyyri
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 36
                  • Järvenpää

                  #9
                  ...toisaalta en vieläkään ole saanut alkuperäiseen kysymykseen vastausta. Tällä hetkellä muut asiat ovat sivuseikkoja. Itse olen tyytyväinen sijoitukseen joka tapauksessa


                  -satyyri-

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by satyyri View Post
                    Tämä tieto oli peräisin...mistä? Tehtaalta suoraan?
                    Jokseenkin epäilen, että kellään olisi ollut mielenkiintoa asentaa automaattiset korkeudensäädöt yms vaadittavat tingeltangelit valojen vaihdon yhteydessä ja saada nuo vielä merkkiorganisaation tietokantaan alkuperäisvarusteiksi. Kaikkihan on tietenkin mahdollista, mutta epätodennäköistä.


                    -satyyri-
                    Autossasi on ollut ensiasennusvarusteena xenon valot kuten monella muullakin ja ne on sitten päivitetty facelift angel eyes valoihin jossain vaiheessa kuten itsekin tein.
                    Mistä te tuon 135 vai 142 kw luvun kaivoitte..rekisteriote..huoltokirka vai mikä ?
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by satyyri View Post
                      Tämä tieto oli peräisin...mistä? Tehtaalta suoraan?
                      Jokseenkin epäilen, että kellään olisi ollut mielenkiintoa asentaa automaattiset korkeudensäädöt yms vaadittavat tingeltangelit valojen vaihdon yhteydessä ja saada nuo vielä merkkiorganisaation tietokantaan alkuperäisvarusteiksi. Kaikkihan on tietenkin mahdollista, mutta epätodennäköistä.


                      -satyyri-
                      Vaikkapa yleisivistykestä tai tehtaalta.. Tästä nyt on turha väitellä sen enempää.

                      Missä/miten sulla näkyy että A/E valot ovat olleet alkuperäisenä tehtaalta lähtiessä?? :think

                      Automaattiset korkeuden säädöthän ovat tietenkin olleet alkuperäisenä jos sulla on xenonitkin siinä olleet, niillehän ei tarvitse muutoksia tehdä jos valot vaihtaa facelift mallisiksi, niin kuin vekukin tuossa jo mainitsi.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • satyyri
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 36
                        • Järvenpää

                        #12
                        No voi v...

                        Niinpäs tietysti. Sorry erityisesti Rahulle, jonka väitteen aiemmassa palautteessani kyseenalaistin.

                        Tuo teholukema siis muuttui kyseenalaiseksi itsellä sillä hetkellä, kun Laakkoselta saatu lista sen tiedon sisälsi. Tämä lista siis sisältää alustanumeron, moottorin mallin ja tehot, valitut lisävarusteet yms nippelitietoa, millaisena son tehtaalta lähtenyt. Ja kun rekkarissa sitten taas on kuitenkin sen aiemman saksalaisen otteen mukainen 135kw, niin heräsi kysymys, kumpi tieto pitää paikkansa.
                        Uteliaisuuden suurin syy on tietoisuus imusarjan läpistä tehokkaammassa versiossa: mikäli moottori nyt sattuu olemaan tuo 142kw versio, niin täytyy ruveta puuhastelemaan läppäpesun parissa. Vaan kun en turhaan haluaisi avata imusarjaa.

                        Onko JABEMURI, maanlu tai mauritius tarkistanut kuinka tilanteen, löytyykö läppiä vai ei?

                        Ja perhana, näkeekö moottorien eroja päällepäin?


                        -satyyri-

                        Comment

                        • peeämvee
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 283
                          • Taivalkoski

                          #13
                          Änkeä käsi imusarjan alle mootorin takapäästä, siellä tuntuu läppiä ohjaava alipainekello jonka vipua voip käsin keinutella. Jos ei tuota kopeloimalla löydy niin silloin 135kw.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Läpät tuli disun tomaatteihin jossain vaiheessa vuotta 99,mulla valmistettu 2\99 ja tossa ei ole läppiä..tämä läppäjuttuko selittää sitten onko 135kw vai 142kw ?!

                            Manuaalilattikoissa läppiä ei taida olla ollenkaan jos oikeen muistan,nämäkö olisi sitten 142 kw malleja
                            Silloin bemun esitteessä esim vuonna 99 olisi pitänyt mainita että tomaatissa 135 ja manuaalissa 142..hassulta tuntuu
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by satyyri View Post
                              Uteliaisuuden suurin syy on tietoisuus imusarjan läpistä tehokkaammassa versiossa: mikäli moottori nyt sattuu olemaan tuo 142kw versio, niin täytyy ruveta puuhastelemaan läppäpesun parissa. Vaan kun en turhaan haluaisi avata imusarjaa.
                              Läpällisen imusarjan erottaa päältäpäin ehkäpä helpoiten magneettiventtiilistä (nro 11), joka ohjaa alipaineen läppiä liikuttavalle alipainekellolle. Tuo musta mötikkä löytyy läpällisessä versiossa imusarjan takaosan alareunasta heti öljytikun kiinnityspultin vierestä. Läppiä liikuttavan tangonkin tuntee imusarjan alta käsikopelolla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X