Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d huoltovälit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AKSU
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Nivala

530d huoltovälit

Nonni. Tuoreempi dieseli olisi tulossa nahkahousumaasta. Autoa odotellessa olisi tässä pari kysymystä asiaan perehtyneille.

Auto siis mallia 530d touring, 07/03 ja käsin hämmennettävällä laatikolla.

1. Mikä mahtaa olla auton huoltoväli?

2. Autolla ajettu 156tkm, milloin seuraava huolto ja mitä siinä täytyisi tehdä/vaihtaa?

3. Edelleen jos autolla tuo 156tkm ajettu, mitä siihen mahdollisesti huoltojen yhteydesssä on vaihdettu? (huolto-ohjelmaan kuuluvat osat)

mahdollista muuta ennakoivaa huoltoa?? vesipumppua tms kannattaako vaihtaa tällä ajomäärällä?

-aksu
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

Kun itse uitin auton Suomeen, vein sen merkkiliikkeeseen ja vaihdatin kaikki nesteet (poislukien automaattilaatikko). Auto oli just huollettu (kaikki ledit päällä), joten seuraa sitä huolto-indikaattoria. 5 lediä, näkyy käynnistettäessä, kun kaksi lediä on jäljellä, on aika varata huolto. Huollon tyypin tietää ainakin merkkiliike, näkyy mahdollisesti huoltokirjasta.

Eli itse ainakin uskon noita ledejä...

-Kähmy
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring

Comment

• AKSU
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 402
      • Nivala

Originally posted by Kähmy View Post
      Kun itse uitin auton Suomeen, vein sen merkkiliikkeeseen ja vaihdatin kaikki nesteet (poislukien automaattilaatikko). Auto oli just huollettu (kaikki ledit päällä), joten seuraa sitä huolto-indikaattoria. 5 lediä, näkyy käynnistettäessä, kun kaksi lediä on jäljellä, on aika varata huolto. Huollon tyypin tietää ainakin merkkiliike, näkyy mahdollisesti huoltokirjasta.

Eli itse ainakin uskon noita ledejä...

-Kähmy
      Juup... Mitenkäs toi vesipumppu ja termari, kannattaako vaihtaa tuolla ajomäärällä??

Comment

• Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

Originally posted by AKSU View Post
        Juup... Mitenkäs toi vesipumppu ja termari, kannattaako vaihtaa tuolla ajomäärällä??
        Ei mitään tietoa...joku muu voi varmaan auttaa tässä, clavurion, hemi? Itse vaihdan kun alkavat v*ttuilemaan..nyt on mittarissa 133tkm (itse ajanut vasta 2tkm) ja käy ja polkee kuin entistä naista...sulla ei onneksi ole läppiä imupuolella egr:n takia, joten pitäisi olla aika huolettomia kilsoja.

Uitettuun vaihdoin nesteet ja pistätin huohotusjärjestelmään lämmityksen (pistetään kun auto tuodaan "kylmään" maahan, ei siis Saksaan).

-Kähis
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡