On muuten oikeasti niin hyvä gummi että kyllä taas vit...ti laittaa keväällä contisport 2:set alle.
Mielipiteitä renkaista
Collapse
X
-
Ai niin, oli siinä juuri Hakkapeliitta neloset, muuten ihan OK, nastat herkästi lähtee (takarenkaista).Originally posted by KeimoNo merkkiä tässä oli tarkoitus kysellä. Mitenkäs nuo Hakkapeliitta 4:t vai onko muita suosituksia ?Originally posted by buksin-1Talvella vakiokoko eli 225/55R16 on itellä toiminut hyvin, muuta kokoa en ole vielä testanut :wink:Originally posted by KeimoNo talvimyrskyt on edessä, niin mikäs koko ja malli nastarengaista sopii parhaiten E39 tourinkiin ?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Itse rullasin viime talvena 25 000 km Hakkapeliitan 4:silla, ja takarenkaista ei lähtenyt ainootakaan nastaa. Auto oli E30 325i. Pelkkää hyvää sanottavaa ko. renkaasta talvikelillä. Asfaltilla tottakai vähän pitää mekkalaa, mutta niin nastarenkaan kuuluukin. Mielestäni se nastojen irtoilu johtuu melko pitkälti siitä mitä on ratin ja penkin välissä.
:roll:
F11 530xd (ex E61 525dA, ex E91 320dA, ex E46 320d, ex E30 325i)
Comment
-
Ei, se ei johdu pelkästään siitä. Se mikä tähän vaikuttaa eniten, on renkaaseen kohdistuva paine eli renkaan päällä oleva akselistomassa. Toinen reilusti vaikuttava seikka on alustageometria joka vaikuttaa asiaan(toinen automerkki/malli syö joltain akselita kun toinen syö toiselta).
Kolmas merkityksellinen seikka on itse nastat/nastoitus/itse rengas. On nasta/nastoitus/rengasyhdistelmiä jotka eivät kerta kaikkiaan sovi toisiinsa. Yleensä kuitenkin niin että joku rengastyyppi on yleensäkkin heikompi pitämään nastansa kuin joku toinen. Toisaalta esim.nyt tämä uuden "neliskantti" nastan on jossain todettu lähtevän irti renkaasta kuin renkaasta.
Comment
-
Omassa Mondeo -03:ssa on nuo Nokian 4:t ja yhden talven jälkeen ei ainakaan ole nastoja lähtenyt. Autolla ajettu 32000km. Jostain vain luin,että nuo 4:t ei sovi muotonsa ja profiilinsa johdosta raskaaseen E39:een ? MOndeon omamassa on 1383 kg, monta tonnia se on E39:ssä ?
Comment
-
Omassa 530dA - omamassa 1820, kokonais 2345 8)Originally posted by KeimoOmassa Mondeo -03:ssa on nuo Nokian 4:t ja yhden talven jälkeen ei ainakaan ole nastoja lähtenyt. Autolla ajettu 32000km. Jostain vain luin,että nuo 4:t ei sovi muotonsa ja profiilinsa johdosta raskaaseen E39:een ? MOndeon omamassa on 1383 kg, monta tonnia se on E39:ssä ?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Itse olen kuullut, että Nokian ja Gislavedin talvirenkaat eivät oikein soveltuisi raskaisiin henkilöautoihin. Syynä tähän on se, että renkaiden vyöt eivät tahdo raskaan auton painoa kestää.
Mikä olisi hyvä talvirengas E36 323i Touringiin? Ja kokohan olisi 195/65 R15.
Comment
-
Joo saa kanssa ehdotella hyvää 195/65 tai 205/60 15" kitkaa ja nastaa. Auto on reippahasti madallettu E36 325...
Comment
-
Nyt tartteis hieman neuvoa renkaan koon suhteen. Ja puhutaan siis kesärenkaista.
Elikäs, auto on e36 325 coupe, m-tech alustalla, eli ei mikään hirmuisen matala. Ostin 16" vanteet, edellisillä 16" vanteilla olevat 225/50 kumit olivat mielestäni liian leveät ja korkealla profiililla.
Nyt ajattelin ostaa 205 leveät kumit, 205/50-16 kumeja on hyvin harvoin käytettynä myynnissä, joten ajattelin kysyä mahtuuko tommoinen 205/55-16 kumi pyörimään siellä esteettä? Laskujen mukaanhan noiden eri kumien + vanteen korkeudet:
225/50 = 631mm
205/50 = 611mm
205/55 = 631.5mm.
Nuo 225/50 kumit raapivat välillä kaaria, mutta raapivatko nuo 205/55, nehän olisivat kuitenkin sen verran kapeammat ettei ihan niin ulos tulisi.
Kiitän etukäteen vastauksista, helpoiten tietysti saa selville jos jollain on oikeasti omassa autossa jotain tolta kumiakselilta ollut.
Comment
-
moni ihminen pilaa kalliin ja hiljaisen auton laittamalla alle äänekkäät nastarenkaat....onse kumma ku porukka ei edelleenkään luota kitkarenkaisiin vaikka alla on tuliterä auto...luistonestot,ajonvakautusjärjestelmätabs:t jne.
viime talvena tuli jonkuu verran ajettua porukoiden -03 farkku bemarilla jossa kitkat alla ni voi sanoo kyllä ihan suoraan että on melkee ku kesäkelillä ajelis ku elektroniikka ei päästä autoa mihinkään luisuun tms.
Comment
-
No mitä se pilaaminen tarkoittaa. Tärinöiden häviämistä ja rengasmelun pienentymistä kesärenkaista ? näin ainakin itselläni kävi kun pistin Winter Viking 1:t alle. Fakta on kuitenkin se, että paraskin kitka häviä tuollaiselle keskiverto ja sen alle olevalle nastarenkaalle.Originally posted by Eskomoni ihminen pilaa kalliin ja hiljaisen auton laittamalla alle äänekkäät nastarenkaat....onse kumma ku porukka ei edelleenkään luota kitkarenkaisiin vaikka alla on tuliterä auto...luistonestot,ajonvakautusjärjestelmätabs:t jne.
viime talvena tuli jonkuu verran ajettua porukoiden -03 farkku bemarilla jossa kitkat alla ni voi sanoo kyllä ihan suoraan että on melkee ku kesäkelillä ajelis ku elektroniikka ei päästä autoa mihinkään luisuun tms.
Ja järjestelmät eivät kumoa fysiikanlakeja.
Comment
-
sitä järkyttävää WHOOOMM ääntä mitä noi nastat tuppaa pitämään jos on vähänkään sulaa ja varsinkin etelä-suomessa ku tahtoo jatkuvasti isommat tiet olemaan sulia kiitos tielaitoksen suola-autojen...mut kukin tavallaan! Eipä tule ainakaa itelle enää yhtiäkään nastarenkaita!Originally posted by KeimoNo mitä se pilaaminen tarkoittaa. Tärinöiden häviämistä ja rengasmelun pienentymistä kesärenkaista ? näin ainakin itselläni kävi kun pistin Winter Viking 1:t alle. Fakta on kuitenkin se, että paraskin kitka häviä tuollaiselle keskiverto ja sen alle olevalle nastarenkaalle.Originally posted by Eskomoni ihminen pilaa kalliin ja hiljaisen auton laittamalla alle äänekkäät nastarenkaat....onse kumma ku porukka ei edelleenkään luota kitkarenkaisiin vaikka alla on tuliterä auto...luistonestot,ajonvakautusjärjestelmätabs:t jne.
viime talvena tuli jonkuu verran ajettua porukoiden -03 farkku bemarilla jossa kitkat alla ni voi sanoo kyllä ihan suoraan että on melkee ku kesäkelillä ajelis ku elektroniikka ei päästä autoa mihinkään luisuun tms.
Ja järjestelmät eivät kumoa fysiikanlakeja.
Ei tässä kukaan mistän fysiikan lakien kumoamisesta puhunutkaan vaan ihan perus liikenteessä pyörimistä jossa tilannenopeus on rajoituksien mukainen.
Comment
-
hmm.. ihmeellistä,. abs:t ja luistonesto parantaa renkaan pitoa?
ennenkuulumatonta, kannattais varmaan sitten pitää ne kesärenkaat alla kokoajan, kyllä se elektroniikka auton tiellä pitää. 8)
mutta toisaalta, eihän "ESKO" aja autollaan jos sataa edes vettä. se voi vaikka likaantua.B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
Comment