Announcement

Collapse
No announcement yet.

dump valve vs. by bass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Erich View Post


    Onko sulla mitattua tietoa tästä? Paljonko dumppi nostaa keskikulutusta? Ihan uteliaisuudesta kysyn, olisi mielenkiintoista kuulla.
    Ei varmaan kellään ole mitattua tietoa, mutta ottaen huomioon sen että mitattua ilmaa joka tapauksessa päästetään pihalle ei se ainakaan samoissa pysy.
    Ja sitä paitsi "dumppi-miehet" pumppaa sitä kaasua joka tapauksessa joutavaa ja vedättelevät pelkästään äänen takia väittäisin että aika paljon se nostaa sitä kulutusta...

    Comment

    • ice123
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 34
      • KUOPIO

      #17
      Originally posted by Rubu View Post
      Ja sitä paitsi "dumppi-miehet" pumppaa sitä kaasua joka tapauksessa joutavaa ja vedättelevät pelkästään äänen takia väittäisin että aika paljon se nostaa sitä kulutusta...
      näinhän se on!

      no mut jos ei mitattuu tietoo oo että hajooko paikat ni jos joku tosi viisas vois sanoo teorian pohjalta että onko haittaa koneelle...

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by ice123 View Post
        näinhän se on!

        no mut jos ei mitattuu tietoo oo että hajooko paikat ni jos joku tosi viisas vois sanoo teorian pohjalta että onko haittaa koneelle...
        Ei se siitä mihinkään hajoa ainakaan dumpin ansiosta.

        Comment

        • tero_v
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 970
          • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

          #19
          Mihin siinä dumpin säätämisessä seosmittaria tarvitaan? Mä käyttäisin seosmittaria johonkin ihan muuhun...
          niin no, mutta onhan ahtomittari ja seos mittari turbo auton vakio palikoita (näkee heti jos on joku pielessä) ja tuohon audiin se o helppo asentaa jos se on 1.8t. ainakin vw:s se saa tietonsa lampdan mustasta johdosta, ainakin jos on autossa vain 1 lambda. eihän sitä toki laajakaista lambdaan voi verrata samana päivänäkään.



          no mut jos ei mitattuu tietoo oo että hajooko paikat ni jos joku tosi viisas vois sanoo teorian pohjalta että onko haittaa koneelle...
          ei ole haittaa ainut mikä voi ajan mittaan levitä on katalysaattori (niin väittävät), mutta tiedän muutamia 1.8t:tä mis on ollu dumppi toista vuotta kiinni, eikä catti oo ollu moksiskaan.
          Last edited by tero_v; 28-05-2007, 22:30.
          E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
          650hp/850nm 1.8bar
          1/4m 11.48s/208km/h
          100-150km/h 2.01s
          100-200km/h 6.99s


          EX jatkeet:
          e39 528 M-Sport -99
          e36 318is "M-sport" -92

          Comment

          • Erich
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 783
            • Hämeenkyrö

            #20
            Originally posted by ice123 View Post
            hyvin valaisit eerikki! kiitti!
            Eipä kestä, hyvä jos selvisi!

            Originally posted by ice123 View Post
            ...mutta vieläkin on epäselvää että onko koneelle mitä haittaa siitä dumpista? HAJOAAKO joku helpommin?
            EI HAJOA, laita kiinni vaan. Tai jos joku hajoaa heti saman tien, niin ei se ainakaan sen dumpin vika ole, kunhan on vaan oikein asennettu.

            Jotain lieveilmiöitä voi koneen käyntiin tulla tietyissä tilanteissa, mutta ei se sieltä mitään riko. Jos haittaa liikaa niin sitten otat vaan sen dumpin pois.

            Toi katin meneminen on sellainen juttu, mistä voidaan aina spekuloida, mutta koska niitä katteja hajoaa vehkeistä ihan omia aikojaankin ilman mitään dumppia, niin on aika mahdotonta osoittaa jälkikäteen, oliko mahdollisesti dumpilla jotain vaikutusta tapahtumien kulkuun vai ei... Menee jossittelun puolelle.

            Originally posted by ice123 View Post
            ois jo yks dumppi varastossa kiinnitystä vaille
            Ruuvaa kiinni vaan niin pääset kokeilemaan!
            6 - E24 635
            7 - E38 740
            8 - E31 850

            Comment

            • Kähmy
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 422
              • Kempele

              #21
              Originally posted by Rubu View Post
              Toki jos haluaa kuunnella sihinää niin ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa kuin dumppi.
              Potaskaa..laittaa oikean by-passin ja kuuluu sihinät. Suprassa on rakennettu by-pass (AM-Works) ja kyllä tuolla päät kääntyy jos kesken kiihdytyksen nostaa kaasua, sen verta pahat suhahdukset sieltä kuuluu. Eli kyllä se on venasta kiinni, ei sen tyypistä.

              Jos ei usko, voi tulla kuunteleen...

              -Kähmy
              e46 325xi
              Yamaha FZR 1000 EXUP
              ex-e39 530i Touring

              Comment

              • hednam
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 959

                #22
                Originally posted by tero_v View Post
                niin no, mutta onhan ahtomittari ja seos mittari turbo auton vakio palikoita (näkee heti jos on joku pielessä) ja tuohon audiin se o helppo asentaa jos se on 1.8t. ainakin vw:s se saa tietonsa lampdan mustasta johdosta, ainakin jos on autossa vain 1 lambda. eihän sitä toki laajakaista lambdaan voi verrata samana päivänäkään.
                Ei se seosmittari kyllä lähes oikeita arvoja näytä, vaan ledit heiluu tai pysyy paikoillaan, seoksista se ei pahemmin mitään tiedäkkään. Tämä siis kapeakaistalambdalla.

                2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                Comment

                • ice123
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 34
                  • KUOPIO

                  #23
                  Originally posted by Erich View Post

                  Ruuvaa kiinni vaan niin pääset kokeilemaan!
                  kohta on paikallaan! saa nähä miten käy...varmaan putkessa polttelee kun tolla bb:kin vlillä paukkaa..

                  Comment

                  • Erich
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 783
                    • Hämeenkyrö

                    #24
                    Originally posted by ice123 View Post
                    kohta on paikallaan! saa nähä miten käy...varmaan putkessa polttelee kun tolla bb:kin vlillä paukkaa..
                    Ei se sun laitteesi sitten ihan vakio taida olla..?
                    6 - E24 635
                    7 - E38 740
                    8 - E31 850

                    Comment

                    • Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by Kähmy View Post
                      Potaskaa..laittaa oikean by-passin ja kuuluu sihinät. Suprassa on rakennettu by-pass (AM-Works) ja kyllä tuolla päät kääntyy jos kesken kiihdytyksen nostaa kaasua, sen verta pahat suhahdukset sieltä kuuluu. Eli kyllä se on venasta kiinni, ei sen tyypistä.

                      Jos ei usko, voi tulla kuunteleen...

                      -Kähmy
                      Tuokin taas riippuu miten lähellä ilmanputsari on sitä kohtaa mihin By-pass purkaa paineen. Jos putkistoa on reilusti välissä ja jotain resonaattoripönttöjä voi se tuhahdus olla aika vaisu verrattuna dumppiin...

                      Comment

                      • ice123
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 34
                        • KUOPIO

                        #26
                        Originally posted by Erich View Post
                        Ei se sun laitteesi sitten ihan vakio taida olla..?
                        no ei ihan.. vakiossa 150hp->power flashin lastu-> 196hp, ja siihen vielä putkistä katilta taakse(mikä nyt ei varmaa niitä hepoja ees tuo lisää)..!

                        no mut en tiiä...nyt on dumppi kiinni,sihisee mutta aika onneton on tolla dumpilla ääni ja jotenkii persdynolla tuntuis että ei vedä niin hyvin... mutta sehän varmaankin valehtelee koska eihän noilla pitäis mitää tehoeroja tulla...! kaasun kun laskee pois ja antaa mennä tyhjäkäynnille ni kierrokset laskee johonki 600,sit nousee 1000, laskee 800 ja nousee 900! <-elikkäs heittelee pari kertaa mutta tämähän olikin odotettavissa! ....jätin sen bb:n siihen paikoilleen, letkut vaan siisrsin dumppiin, pitääkö niitä bb:n reikiä tukkia jollai!? eikai..

                        nii vielä tähän off tropic: kierrokset heittelee muutenkin VIISARIN verran tyhjäkäynnillä! en kullä oikeestaa huomaa mitää eroo korvalla! johtuiskohan mittarista..?!

                        Comment

                        • Rubu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 809
                          • Kuopio

                          #27
                          Todennäköisesti se by-pass aukeaa ahdoilla, koska paine aukaisee sen omia aikojaan ohjauksen puuttuessa.
                          Ota se By-pass pois sieltä ja tee se homma kunnolla jos meinaat tehdä.

                          Comment

                          • ice123
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 34
                            • KUOPIO

                            #28
                            otin koko dumpin pois sieltä ja kyllähän se vetää noin paljon paremmin! eli rolet rubu varmaan oikeassa.. en taida laittaa koko palikkaa sinne enää.. :think

                            Comment

                            • Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

                              #29
                              Tilannehan olisi toinen jos autossasi ei olisi ollut ollenkaan kyseisiä kapineita mutta kun toinen jo löytyi ei siinä loppuunsa saavuta mitään etua pistää sitä dumppia. Tietysti kivahan niitä on kokeilla ja räpeltää...:think

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                #30
                                Eikös se ole juuri noiden 1.8T vaggien yleisvika toi muovi bypassin vuotaminen. Eli jos haluat hyvin toimivan kokonaisuuden suhauksilla, ehkä ei niin kovitta suhauksilla mitä kunnon dumpilla. Ni hommaat kunnollisen säädettävän bypassin sinne esim. Greddyllä (vaikka kopio tällasesta) on säädettävä dumppi jonka voi laittaa toimimaan myös bypassina ja sitten laitat vapaavirtaussuotimen sinne et kuuluu ne tuhaukset läpi sieltä
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎