Announcement

Collapse
No announcement yet.

hc-pitoisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    hc-pitoisuus

    joo mikähän avuksi käväsin näyttää autoa katsastukses ja hylätty tuli!syynä oli korkea HC-pitoisuus. alla on bmw 525i-hd51
    ARVOT OLI:
    joutokäynti yli2000 1/min
    mit. sallit. mit. sallit.
    CO-pit 0,06 0,50 0,27 0,30 %
    HC-pit 143 100 73 100 ppm
    lambda 1,03 0,97-1,03
    CO2 14,00 14,30 %
    O2 2,20 5,00 1,30 5,00 %

    Mikä neuvoksi onko lambda vai jotai mitä pitäs kattoo ensi?!?
    ei ne tehot vaan se kuski...
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    #2
    HC arvo oli muistakseni ei täydelistä palamista eli syyt:tulppa,puola,ilmansuodatin,.sitten voi olla että on kone väljä mutta en usko että olisi noin vähän toi arvo, jos se ölyä polttaisi.no voi olla tietenkin lamda anturi(kiitos vain volvo kun teit sen)mutta sitten pitäs ilmetä nykimistä jonkun verran:think?sitten voi olla karstainen kone,itse olen monta autoa "huudattanut"koulussa että HC arvo laskee,,
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • armageddon
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 443
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by Betrunken View Post
      HC arvo oli muistakseni ei täydelistä palamista eli syyt:tulppa,puola,ilmansuodatin,.sitten voi olla että on kone väljä mutta en usko että olisi noin vähän toi arvo, jos se ölyä polttaisi.no voi olla tietenkin lamda anturi(kiitos vain volvo kun teit sen)mutta sitten pitäs ilmetä nykimistä jonkun verran:think?sitten voi olla karstainen kone,itse olen monta autoa "huudattanut"koulussa että HC arvo laskee,,
      joo eipä mulla ainakaa nykimistä ole ollu... pitänee tutkia ekana noi tulpat kiiti vaa! ku oli toi ilmanpuhistajakin uus.mitä meinaa muute ku toi lambda oli 1,03 hyvä vai huono asia?:think eipä mul oo kerenny vielä koneet karstottuu
      ei ne tehot vaan se kuski...

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        jos ei mikään yllä olevista niin voi olla imuvuoto.. kokeile suihkauttaa jotai palavaa sinne imusarjalle päin tai pilottia varovasti. jos kierrokset nousee niin vuotoa etsimään.
        Last edited by jarci; 01-06-2007, 01:16.
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Unohda nyt ne tulpat ja käy ensi töiksesi hakemassa spraypullollinen CRC:n brake cleaner:ia. Tällä suihkuttelet joka ainoan letkun/liitoksen ja haet 100%:n varmuuden sille että ilmavuotoja ei ole(veikkaan että on).
          Jos kaikki kuitenkin on ok, katsot että pakoputki ei todellakaan vuoda yhtään.
          Ei 99%:sti, vaan niin että sekin on 100% varmasti tiivis.
          Jos kummatkin on ok, niin lambda vaihtoon.
          Jos näillä ei ongelma poistu, niin vasta sen jälkeen voidaan katsella mm.niitä vuosihuoltoihin liittyviä asioita, kuten tulppien, öljyjen ja suodattimien vaihtoja. Niillä kun ei ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa.

          Comment

          • bmwagain
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 47

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Unohda nyt ne tulpat ja käy ensi töiksesi hakemassa spraypullollinen CRC:n brake cleaner:ia. Tällä suihkuttelet joka ainoan letkun/liitoksen ja haet 100%:n varmuuden sille että ilmavuotoja ei ole(veikkaan että on).
            Jos kaikki kuitenkin on ok, katsot että pakoputki ei todellakaan vuoda yhtään.
            Ei 99%:sti, vaan niin että sekin on 100% varmasti tiivis.
            Jos kummatkin on ok, niin lambda vaihtoon.
            Jos näillä ei ongelma poistu, niin vasta sen jälkeen voidaan katsella mm.niitä vuosihuoltoihin liittyviä asioita, kuten tulppien, öljyjen ja suodattimien vaihtoja. Niillä kun ei ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa.
            Just näin, en muista että koskaan olisi ollut kiinni tulpista tai ilmanputsarista. Jo toikin, että hc on tyhjäkäynnillä perseellään, jolloin imusarjassa on reilu alipaine, viittaa imuvuotoon. Kierroksilla taasen alipaine pienenee ja "ylimääräisen" ilman suhde pienenee oikeaa kautta tulevaan ilmaan nähden ja arvot vähän paranee. Joten onnea vuodon etsintään
            - e46 330 cia cabriolet -01
            - Audi A6 2.5TDI quattro avant -98(talvikärry)
            - ex e36 325 -91
            - ex e30 320 -88
            - ex e30 316 -84

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #7
              ambda oli 1,03 hyvä vai huono asia?
              Eli tämä kertoo että suhteessa bensaan niin kone saa liikaa ilmaa.ja kun toi happai arvo oli kanssa suht korkea niin kuten ollaan jo edellä sanottu ilmavuoto voi hyvinkin olla.toisin tämä ilma vuoto on pieni omastani mielestäni kun on noin lähdellä toi HC raja kumminkin on:think,jos vikaa selviää niin tules kertomaan sitten tänne
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • armageddon
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 443
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Betrunken View Post
                Eli tämä kertoo että suhteessa bensaan niin kone saa liikaa ilmaa.ja kun toi happai arvo oli kanssa suht korkea niin kuten ollaan jo edellä sanottu ilmavuoto voi hyvinkin olla.toisin tämä ilma vuoto on pieni omastani mielestäni kun on noin lähdellä toi HC raja kumminkin on:think,jos vikaa selviää niin tules kertomaan sitten tänne
                kiitos kanssa kilpailiat eiköhän näillä tiedoilla jotai selviä
                ei ne tehot vaan se kuski...

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 770

                  #9
                  Olihan katti varmasti lämmin kun mittas päästöjä? Omasta kokemuksesta voisin sanoa että suhtkoht samat lukemat oli alkuun mutta sitten kun piti reilusti kierroksia parin minuutin ajan niin lukemat tippuivat arvoihin noin 40 kierroksilla ja 75 tyhjäkäynnillä. Sama kahtena vuotena peräjälkeen. Tämä kahdella eri koneella mutta samalla katilla / putkella.

                  Comment

                  • humala
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 739
                    • Kemi

                    #10
                    Vuotaako koneen edest öljyä? Itsel tuos vanhas piti vaihtaa kampiakselin stefa ku vuosi sielt ilmaa..muista suihkutella sitä cleanerii sinnekin..mut tod näköisin syy on väsynees lambda anturis..
                    E70 X5 3.0d -07
                    E39 530da touring -99
                    ex: E36 325i sedan -93

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by Kouris View Post
                      Olihan katti varmasti lämmin kun mittas päästöjä? Omasta kokemuksesta voisin sanoa että suhtkoht samat lukemat oli alkuun mutta sitten kun piti reilusti kierroksia parin minuutin ajan niin lukemat tippuivat arvoihin noin 40 kierroksilla ja 75 tyhjäkäynnillä. Sama kahtena vuotena peräjälkeen. Tämä kahdella eri koneella mutta samalla katilla / putkella.
                      kyl se lämmin oli ku hudatettii sitä aika kauan mittarrissaki, mut en tiedä pitää kokeilla lisää
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by humala View Post
                        Vuotaako koneen edest öljyä? Itsel tuos vanhas piti vaihtaa kampiakselin stefa ku vuosi sielt ilmaa..muista suihkutella sitä cleanerii sinnekin..mut tod näköisin syy on väsynees lambda anturis..
                        öljyy vuotaa mut se tulee todenäköisesti venttiili koneiston tiivisteestä!?! onko kova homma vaihtaa se kampiakselin stefa?:think
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          #13
                          onko kova homma vaihtaa se kampiakselin stefa?
                          jos on vaihdelaatikon puoleta niin silloin pitää laatikko irrottaa.ja sitten jos on toisesta päästä niin silloin pitää ottaa laturin hihnat ja yms härvelit pois.mutta tilan puute voi tulla vastaan kun sulla on kutos kone.mutta miten tämän menee sitten käytänössä niin siitä on vaikempi neuvoa kun en ole vielä tehnyt.toivottavasti joku viisampi neuvoo ja voihan sieltä alfamerin kirjasta aina katso minkälaine homma on tehdä itse.onkos sulla kokemusta näistä hommista?
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • piru
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 188
                            • Tammisaari

                            #14
                            o2 pitäis olla jotain 0-0,3. tarkista pakoputken tiivisteet ennen lambda-anturi. mulla on ainakin se että vuotaa vähän ja kuluukin jos laitat korvat auton alle. ei siis kuuluu sisään autoon
                            Last edited by piru; 03-06-2007, 19:11.

                            Comment

                            • armageddon
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 443
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by Betrunken View Post
                              jos on vaihdelaatikon puoleta niin silloin pitää laatikko irrottaa.ja sitten jos on toisesta päästä niin silloin pitää ottaa laturin hihnat ja yms härvelit pois.mutta tilan puute voi tulla vastaan kun sulla on kutos kone.mutta miten tämän menee sitten käytänössä niin siitä on vaikempi neuvoa kun en ole vielä tehnyt.toivottavasti joku viisampi neuvoo ja voihan sieltä alfamerin kirjasta aina katso minkälaine homma on tehdä itse.onkos sulla kokemusta näistä hommista?
                              turhanki paljon auton alla maleleksimisesta,tai niin emäntä väittää, ite oon tehny melkein kaikki autoihini, mut meinaa toi ajan puute rajottaa toimintaa
                              ei ne tehot vaan se kuski...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎