Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    525TDS käynnistysongelma

    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Eli auto on E34 525tds 1993.
    Ongelma on sellainen että joskus auto lähtee vasta viidennellä tai kuudennella starttauksella käyntiin. Tätä ilmenee vain täysin kylmällä koneella.
    Auto voi tehdä jopa viikon ajan sen että se lähtee vasta kuudennella yrityksellä käyntiin, sitten se saattaakin taas toimia ongelmitta kuukauden.
    Mitään välimuotoa ongelman kanssa ei ole, se siis joko käynnistyy ekalla tai vasta kuudennella yrityksellä.
    Ongelma alkoi talvella ja sitä on jatkunut satunnaisesti aina tähän päivään asti.
    Mikä voisi olla vikana? Itse epäilen hehkun relettä, missä sijaitsee?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • k-asp
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 51
    • Seinäjoki

    #2
    Onko hehkut kunnossa? Itsellä oli aikoinaan samaa vikaa mut korjautui kun vaihdoin uudet..
    -E39 525dA touring m-sport-
    -E34 tds-

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Hehkut, suuttimet, pumpun ajotus, boxi, siirtopumpun toiminta. siinäpä ne tärkeimmät. vian ollessa päällä kannattaa tarkastaa tuleeko sammutus solenoidiin jännite aina kun kääntää virrat päälle. t
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #4
        Hehkutulpat on vaihdettu 2v sitten.
        Niissä vika ei voi olla, tuskin olisivat kaikki samaan aikaan rikki, ja seuraavana päivänä kaikki taas toimisivatkin.

        Kolme vai neljä suutinta olivat kyllä aavistuksen hikoilleet, märin oli tuo pulssisuutin, joka oli kerännyt jopa pienen millin lammikon suuttimen koloon.
        Voiko tuostakaan johtua että välillä toimii täysin ja välillä sitten ei taas ollenkaan? Epäilen tätäkin vaihtoehtoa.

        Syöttöpumpun kannet olen kyllä näppituntumalla laittanut takaisin kun vaihdoin tiivisteet viime vuonna, mutta voiko vika olla tämäkään?

        Siirtopumppu on hyvä vaihtoehto, auto on tehnyt koko omistusajan sen että jos tankissa on hyvin vähän (alle 7l?) polttoainetta, niin aina ei ole auto lähtenytkään käyntiin. Joskus on tehnyt niin että on kyllä käynnistynyt mutta on sammunut minuuttia paria myöhemmin.
        Mutta voiko siirtopumppu aiheuttaa silloin tuollaisen starttaamisongelman, kun tankissa on yli 30l dieseliä?

        Tuota sammutussolenoidia täytyy tutkia..
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          itellä oli tuskaa jo alle 40l ku siirtopumppu oli paskana... se tunnistus suutin myös aika varteen otettava vaihto ehto..
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            #6
            Kysytään nyt vaikka tässä kun ei haulla löytynyt juuri samanlaista vikaa. Eli 525tds kyseessä ja lähtee huonosti käyntiin etenkin lämpimänä. Hörähtää kyllä tulille heti kun avainta kääntää mutta sammuu samantien, välillä saa sillä tavalla jäämään käyntiin että starttaa vähän "liian pitkään" mutta alle 5min sammuttamisen jälkeen saattaa tehä lähemmäs kymmenenkin kertaa sen että ei jää käyntiin. Savuttaa mustaa kun paikallaan ollessa painaa kaasua. Aamulla oli -8 astetta pakkasta ja lähdin liikkeelle niin lumeen jäi mustaa raitaa pitkästi. Hehkutkaan ei taida ihan kunnossa niin vaikea sanoa että miten se lähtee pakkasesta oikeasti käyntiin.
            Kylmänä lähtee EHKÄ paremmin käyntiin sillä tavalla että starttaa kaasu pohjassa.
            Viittaisiko nuo oireet nyt kuitenkin vaan siihen että pumpun ajotus ei ole ihan kohdallaan? Etenkin tuo että savuttaa aika reippaasti mustaa.
            E61 535d -04

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎