Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cassius
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 11

    m3

    kokemuksia m3:lla talvella tiellä pysymisestä? onko ihan hirveetä liikkua talvikeleillä? nastat vai kitkat? :?
    ex 316 e36 -92
    now z3 m roadster -97
  • ojahauki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 80
    • Imatra

    #2
    minkä mallinen m3 :?:
    Oon tässä nyt miettinyt ajelisko tolla talven yli vai pistäskö seisomaan?
    Täydellisen ruostesuojauksen tein kyllä jo keväällä. Renkaiksi oon ajatellu hakkapeliitan 4:sia 225/45 17" Hintaa noilla oli jotain sinne 900€ pintaan.
    Ongelmana vaan ois tuo lämmityspuoli. Webasto/eeberi ois kyllä paras. Noista säteily ja letkulämmittimistä oon kuullut vain huonoa.
    Tohon alulohkoon kun ei kunnon lohkolämppäriä tunnu saavan?
    M3 e36 3.0 -94

    Comment

    • cassius
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 11

      #3
      m3

      se on e36 93... tarkempaa tietoo ei oikein vielä ole kun vasta menossa kattoon sitä. olis vaan mukava tietää et pääseekö sillä ees liikkuun talven aikana muutakun kiroillen ajattelin vaan että kannattaako sitä ees hankkia tähän aikaan vaan sit ens kesäks...
      ex 316 e36 -92
      now z3 m roadster -97

      Comment

      • cojama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1421
        • www.e30m3.fi

        #4
        M3 pysyy tiellä siinä missä muutkin autot, hyvin pitkälti kiinni kuskista jos auto ei tiellä pysy.
        Ojahauelle ja muillekkin ämmän omistajille neuvoisin jättämään auton talven ajaksi talliin esim. joulukuusta maaliskuun alkuun/loppuun, tuo 4-5kk menee todella äkkiä jollakkin halvalla takavetoisella ajellessa ja näin harraste auto säilyy hyvänä, ämmän kone kun ei tykkää kylmästä. Ja jos joutuu talviauton ostamaan niin sen saa ostettua jo säästämillä vakuutus ja bensa maksuilla ja sitten myy sen jollekkin kesän alussa.

        Comment

        • Hasardi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1860
          • Der Hauptstad

          #5
          Originally posted by cojama
          M3 pysyy tiellä siinä missä muutkin autot, hyvin pitkälti kiinni kuskista jos auto ei tiellä pysy.
          Ojahauelle ja muillekkin ämmän omistajille neuvoisin jättämään auton talven ajaksi talliin esim. joulukuusta maaliskuun alkuun/loppuun, tuo 4-5kk menee todella äkkiä jollakkin halvalla takavetoisella ajellessa ja näin harraste auto säilyy hyvänä, ämmän kone kun ei tykkää kylmästä. Ja jos joutuu talviauton ostamaan niin sen saa ostettua jo säästämillä vakuutus ja bensa maksuilla ja sitten myy sen jollekkin kesän alussa.
          Tämä oli hyvä vinkki. Todellakin voi ajaa talvella ja pysyy tiessä loskassa kuin tatti. Tosin jollakin meinasi kuulemma lähteä lapasesta 170 km/h vauhdissa loskalla.. :roll:

          Jäisellä tiellä kun säännöstelee kaasua maltilla, niin ei huolta. Tietysti tavanomainen ongelma voisi olla (kuten muissakin coupeissa) ikkunoiden jäätyminen jolloin ne ei laske kun oven avaa. Joutuu pistää ovia aikas varovasti kiinni...tai ostaa taxiversio M3.

          Mutta parempi seisottaa tuo siperiakausi, ja ajaa vasta kun säät paranee.
          Stadtluft macht frei.

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2758
            • Espoo, HML

            #6
            Ei se tiellä pysyminen tosiaan ongelma ole, lukkoperäkin auttaa mukavasti ohjattavuuteen.
            Pahin ongelma on, ettei viitsi tuolla suolassa M-sarjalaista uittaa ja kylmällä koneella ajella.
            Mielummin laittaa 4-5 kuukaudeksi seisomaan, kuten olen aina tehnyt.
            Kyllähän tuolla alitehoisellakin on ensilumilla kiva leikkiä :roll:

            Eli jos haluaa sääliä autoa laitat seisontaan, jos ei kiinnosta niin kovaa ajoa.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by ojahauki
              Tohon alulohkoon kun ei kunnon lohkolämppäriä tunnu saavan?

              Alulohkoon??
              Tuon sigun mukaan sulla on kolmelitranen versio,eikös siinä ole vielä rautalohko...
              E24 635csi

              Comment

              • samtheMan
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 4759
                • Tikkaslovakia

                #8
                Originally posted by ojahauki
                Renkaiksi oon ajatellu hakkapeliitan 4:sia 225/45 17"
                Vähän

                Osta mielummin 2:set :!: Halvemmat ja paremmat.. noissa 4:sissa pito alussa aivan älyttömän hyvä mutta nastassa on sellainen "piikki" joka kuluu aika äkkiä pois ja pito häviää. 2:set kestää paljon paremmin ja pito on niissäkin erittäin hyvä.
                Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by samtheMan
                  Originally posted by ojahauki
                  Renkaiksi oon ajatellu hakkapeliitan 4:sia 225/45 17"
                  Vähän

                  Osta mielummin 2:set :!: Halvemmat ja paremmat.. noissa 4:sissa pito alussa aivan älyttömän hyvä mutta nastassa on sellainen "piikki" joka kuluu aika äkkiä pois ja pito häviää. 2:set kestää paljon paremmin ja pito on niissäkin erittäin hyvä.
                  Mikä piikki ? omissa 4:ssa ei ole mitään piikkiä ollut uutenakaan

                  Comment

                  • ojahauki
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 80
                    • Imatra

                    #10
                    Originally posted by Muumi
                    Originally posted by ojahauki
                    Tohon alulohkoon kun ei kunnon lohkolämppäriä tunnu saavan?

                    Alulohkoon??
                    Tuon sigun mukaan sulla on kolmelitranen versio,eikös siinä ole vielä rautalohko...

                    Onks toi nyt varmaa tietoa?
                    M3 e36 3.0 -94

                    Comment

                    • BaijeriRacer
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 75
                      • Mansen kupeessa

                      #11
                      Re: m3

                      Originally posted by cassius
                      kokemuksia m3:lla talvella tiellä pysymisestä? onko ihan hirveetä liikkua talvikeleillä? nastat vai kitkat? :?

                      off topiccii, mutta ootkos ajanut ämmäläisellä edes kesällä...
                      käy nyt ensin kokeilemassa se näin pitävällä kelillä jne....
                      (riippuen tietysti mistä kokemuksia liukkaalla)
                      ei herneitä... :juo
                      BMW 325i e36 limousine -95 **MYYTÄVÄNÄ**

                      eXät:
                      BMW e30 325i -85
                      Opel kadett 1.2 C farmari -79

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by samtheMan
                        Osta mielummin 2:set :!: Halvemmat ja paremmat.. noissa 4:sissa pito alussa aivan älyttömän hyvä mutta nastassa on sellainen "piikki" joka kuluu aika äkkiä pois ja pito häviää. 2:set kestää paljon paremmin ja pito on niissäkin erittäin hyvä.
                        Vähän offtopiccia mutta...

                        No eipä se kakkosten pito mikään erinomainen ole, ja ihan sama pidon häviäminen vaivaa sitäkin kilometrin myötä. Viimevuotisista alkaen nuo nastat pysyvät niissäkin, sitä ennen oli ongelmia niidenkin kanssa. Samalla tuo pito heikkeni, vähemmän ulkonemaa nykyään? Empä ole kenenkään kuullut noita nelosia kehuneen, taisi alkaa viimetalvena talvikelit siinä vaiheessa kun kaikki olivat ajaneet ne jo asfaltilla kaput

                        Searchilla löytää ainakin meikäläisen löpinöitä noista kakkosista.
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎