minibussista matkailuautoksi...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remolux
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 294

    #1

    minibussista matkailuautoksi...

    en oikeen tiä mihi foorumiin pitäs laittaa ni kysästää täältä.. enkä löytäny googlettamalla mitään.

    kaveri kerto et minibussista vois tehä matkailuauton ja näin saada dieselvero aivan minimiin + muista maksuista kevennyksiä..

    eliks oisin hankkimassa minibussia n. 8penkillä, vw mielellään. pehmeet penkit sais jäädä paikoilleen mut pitää lisätä vain pieni keittotaso, vaahtosammutin ja pari nukkumapaikkaa, vapaantilan korkeus pitää olla joku tietty (oisko 182cm). tietääkö joku onko toi enää mahdollista ja jos on ni mistä löytyis tietoa ja mitä automerkkiä kannattais harkita suuremmin?
  • Rusty
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 183
    • Kajaani

    #2
    Jos on maksettu täysi autovero niin ei tarvitse olla tuota helvetin korkeaa tilaa. Esimerkkinä Transporter/Caravelle, Vito jne muuntuu "matkailuautoksi".

    Tuolta löytyy faktaa



    ja muun muassa FFp:ltä lisää keskustelua.

    Comment

    • Remolux
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 294

      #3
      paljo se normi caravellessa sit o, siis korkeus?? täysi vero, eli tarkoittanet autoverotusta? saaks niitä sit ilman veroaki :think

      ja mikä on FFP

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        190cm sisäkorkeuden minimi koskee vain autoverosta vapaita matkailuautoja. Eli ei liity mitenkään tuohon sinun minibussiajatukseesi, niistä on kuitenkin maksettu alunperin täysi autovero.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • Rusty
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 183
          • Kajaani

          #5
          Jep, täyttä autoveroa meinaan. Pakettiautoksi rekisteröidystä on maksettu aikanaan pienempi autovero kuin henkilöautoksi rekisteröidystä. 1+8 minibussit ovat (yleensä) henkilöautoksia rekisteröityjä.

          Ei mitään tietoa Volkkarin korkeudesta.

          FFp:llä meinasin siis http://www.ffp-motorsport.com/ , eli foorumia, joka on suuntautunut bemaria paremmille automerkeille. : )

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Originally posted by Rusty View Post
            FFp:llä meinasin siis http://www.ffp-motorsport.com/ , eli foorumin joka on suuntautunut bemaria paremmille autoille. : )
            Taisi tämä threadi mennä vituiksi jos tämän huomaa joku muukin.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Rusty
              Bimmer Rookie
              • Aug 2002
              • 183
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by eeki View Post
              Taisi tämä threadi mennä vituiksi jos tämän huomaa joku muukin.
              Remolux vähän niinkuin aloitti : ) Eikä tuo ollut mitenkään vakavasti sanottu ja tuskin kukaan pillastuu. Eihän?

              Ja ihan asiaakin... Remolux: onko linja-autoksi rekisteröity VW, esim Caravelle, tms. vaihtoehto?
              1+9:lle tilaa, vaatii tosin D1-ajokortin, ei ilmeisesti käyttömaksua.
              Last edited by Rusty; 07-06-2007, 14:15.

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Originally posted by Rusty View Post
                Remolux vähän niinkuin aloitti : ) Eikä tuo ollut mitenkään vakavasti sanottu ja tuskin kukaan pillastuu. Eihän?
                En menis vannomaan.

                Lisää tuohon alkuperäiseen aiheeseen - käytännöthän vaihtelevat katsastuskonttoreittain, mitään sääntöjä ei varsinaisesti ole AKEn puolelta esimerkiksi siitä millainen kaapiston tulee olla. Sängyistä ohje on että 180x60cm olisi aikuiselle mitoitettu tila, ne saa toki tehdä penkeistä jos mahdollista. Taisi vielä olla että sänkyjä piti olla kaksin kappalein.
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • Remolux
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 294

                  #9
                  sänkyjä pitää olla kaksi, kuulemma millasia kiisseliveroja tollasis normi minbusseis vois olla, et millasen alennuksen siit sit sais, 700e + kasko ja liikvak n.200e??

                  saako matkailuautossa (takaosassa) olla ajon aikana henkilöitä, vai istua kivasti kylkikyljessä etuloosterissa??

                  nyt löyty jo autoki jonka vois saksanmaalta tuotattaa, T5 -05 mallia eikä maksa siel ko 35 000e. verot, öööö 22 000e pikemminki haeskelen alle 5000e mobiilia

                  niin, ja miksipäs ei linikkaki, miten se eroo matkailuautosta? mitä edullisuutta siit hyötyy?
                  Last edited by Remolux; 07-06-2007, 14:27.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7475
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Remolux View Post
                    saako matkailuautossa (takaosassa) olla ajon aikana henkilöitä, vai istua kivasti kylkikyljessä etuloosterissa??
                    Tottakai, mites niissä nyt muuten yleensäkään vois matkustaa yli 2 ihmistä kun useimmissa on vain 2 etupenkkiä?

                    Originally posted by Remolux View Post
                    T5 -05 mallia eikä maksa siel ko 35 000e. verot, öööö 22 000e
                    Ei kai siitä mitään veroa mene jos saat sen matkailuautoksi rekisteröityä täällä noiden muutosten kanssa? Tai no katon korkeus voi olla aika paha muutos toteuttaa...
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Niin tämä liesihän tuli olla kiinteä, ja ellen väärin muista niin myös kiinteää kaappi/hyllytilaa tuli olla.

                      ---> Kaveri katsasti joskus vanhaa Transitin pikkubussia matkailuautoksi. Se ruuvasi ala-asteella puukäsitöissä tehneensä 40x40cm laatikoston peltiruuveilla (vai olikohan peräti kipsilevyruuveilla) ja kulmaraudoilla kiinni tavaratilan lattiaan, ja tämän laatikoston päälle sähköisen yhden levyn keittotason josta jätti töpselinkin roikkumaan siihen viereen. Konttorilla kaksi äijää pyöritteli päätään aikansa ja tuumasi että pakko tämä on hyväksyä!
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • Laakeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 982
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Kaverilla isä on parikin tuollaista patenttia tehnyt transportereista. Sillä on itsellä se 9+1 transporter matkailuautona. Ruuvasi peltiruuveilla lattiaan pienen laatikon takapenkkien taakse ja sen sisälle trangia, siinäpä se sitten suunnilleen oliki.
                        E34 S38B38
                        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                        2gen RAM 5.9 cummins

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #13
                          Originally posted by Remolux View Post
                          sänkyjä pitää olla kaksi, kuulemma millasia kiisseliveroja tollasis normi minbusseis vois olla, et millasen alennuksen siit sit sais, 700e + kasko ja liikvak n.200e??

                          saako matkailuautossa (takaosassa) olla ajon aikana henkilöitä, vai istua kivasti kylkikyljessä etuloosterissa??

                          nyt löyty jo autoki jonka vois saksanmaalta tuotattaa, T5 -05 mallia eikä maksa siel ko 35 000e. verot, öööö 22 000e pikemminki haeskelen alle 5000e mobiilia

                          niin, ja miksipäs ei linikkaki, miten se eroo matkailuautosta? mitä edullisuutta siit hyötyy?
                          Saa istua takaosassa, varsinkin jos oot tekemässä entisestä minibussista. Tosin turvavyöt pitää olla jos matkustaja matkustaa naama eteen tai taaksepäin, jos istuu sivuttain niin ei tarvitse olla turvavöitä (tyhmää mutta totta).

                          Mutta tosiaan ainakin näiden kriteereiden pitää täyttyä a) verotettu suomeen täyden veron autona, ei pakuna b) sänky/kaappi/keittovarustus/pöytä. Ts, tekee penkit joista saa sängyn taiteltua, kaappitilaksi joku lokerikko seinään ja pöydäksi jotain vaikka seinästä taittuvaa jonka saa piiloon tai sitten joku joka muuntuu osaksi sänkyä kompleksissa.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • Rusty
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2002
                            • 183
                            • Kajaani

                            #14
                            "....tekee penkit joista saa sängyn taiteltua...."

                            Tai sitten vaikka siten esimerkiksi että ensimmäinen penkkirivi on selkä menosuuntaan ja taaempi naama menosuuntaa ja niiden väliin nostetaan levy.

                            Nettiautosta kattelin noita linja-autoja, niin niissä ei ole käyttövoimamaksua eikä käyttömaksua. Vakuutusmaksuista en tiedä. Ainoa miinus on se, että pitää tosiaan olla se D1-ajokortti. Ja se D-ajokortin ajaminen vaatii ymmärtääkseni pohjalle C-kortin.

                            Remolux: Ei se T5 maksa välttämättä niin paljoa. Joku 30-40t€ ehkä...

                            Jonasson Designilta (Carsport) löytyy sitten myös valmiina tällaisia


                            Kysyin kerran tuolta tuon Reimo-mallin takaistuimen hintaa. Oli aika suolainen.

                            Comment

                            Working...
                            X