Announcement

Collapse
No announcement yet.

erottaako 3.6 ja 3.8 ulkoa päin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m50 turbo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 454

    erottaako 3.6 ja 3.8 ulkoa päin?

    kysymys eroaako kori ulospäin?. ja olikos noissa jotain ajon esto juttuja? pystyykö noiden moottoreiden vanosta ohjaan jollan ohjelmoitavalla ruiskulla?
    Last edited by m50 turbo; 07-06-2007, 20:29.
    http://www.teammadmax.com
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Ilmeisesti tarkoitat S38:a? 3.8:ssa on suorasytkä ainakin erona, taitaa olla isommat läppärungotkin. Tuon enempää en tiedä mutta searchilla luulisi löytyvän
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4624
      • Lahti.

      #3
      Originally posted by m50 turbo View Post
      kysymys eroaako kori ulospäin?. ja olikos noissa jotain ajon esto juttuja? pystyykö noiden moottoreiden vanosta ohjaan jollan ohjelmoitavalla ruiskulla?
      Uusimassa 95-96 oli tietysti facelift. Mutta esim 93 m5 3.8 kuten itselleni oli ei ole ulkoisia eroja esim 89 3.6 m5 kanssa. Ellei pysty erottaa granit silber ja sebring silber alalistat jos ne siis oli harmaita.
      On ajonestoa. Vanossia ei ollut missään e34 m5.

      Hakukoneella pitäis löytyä matskua, vaikka harvinaisen huono onkin.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Etupuskurista saa jo jotain vinkkiä, eli jos sumareiden ja etusäleikön välinen kannas on tuon näköinen (leveämpi kuin varhaisemmissa malleissa), niin silloin on jo melko varmasti B38 moottorilla, toki poikkeuksiakin on.





        Facelift peileillä varustettu on jo B38:lla jotka on tuossa ylemmässäkin kuvassa.



        "V8 maskilla" oleva on myös B38:lla:



        Ja kaikki M5 touringit tietty on B38:lla:



        S38B38 moottori näyttää tältä, helpoin tunnistuskeino on virranjakajan puuttuminen:



        Korjatkaa jos meni aivan metsään...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2565
          • Kirkkonummi

          #5
          Itselläni ei ainakaan vielä ole tullut vastaan E34 M5 3.8 jossa olisi turvatyynytön ratti vakioasennuksena, ts. jos ratti on pienempikehäinen, mukava ja sopivan urheilullinen, on kyse tod. näk. 3.6:sta.Jos se on iso neliskanttisella keskiöllä oleva möhkö, on kyse tod. näk. 3.8:sta.

          Mutta paras tunnistuskeino on kurkistaa pellin alle. Jossain foorumilla on kuvapari moottorista samasta kulmasta, ero käy hyvin ilmi.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Petteri75 View Post
            Itselläni ei ainakaan vielä ole tullut vastaan E34 M5 3.8 jossa olisi turvatyynytön ratti vakioasennuksena.
            Tiedän yhden B38:lla olevan jossa ei ole bägirattia.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • HILLOPAALLIKKO
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 241
              • Vantaa

              #7
              Itseltä löytyy myös bägitön B38 Mtech2 ratilla. Siitä en tiedä onko joku jälkeenpäin vaihtanut... Lisäksi facelift peilit vaikka valmistettu jo 3/92. Onko niitä saanut jo silloin? Joissain B38 nimittäin näkee vielä vanhoja peilejä...

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 999
                • 29100/310053

                #8
                Mikäli on orkkisvanteet alla, niin vähemmän on tullut nähtyä 3.8:eja turbiinipöläreillä. Osa väreistä on myös tullut saataville vasta 3.8:iin, voitaneen sanoa että noiden tunnistus kuvan perusteella tehdään poissulkemalla.

                Moottorit on ehkä helpoin erottaa öljyn täyttökorkin sijainnin perusteella.
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • MM-5
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 153
                  • Askola

                  #9
                  Omassa M5 3.8 1992 (valmistettu 12/1991) on ratti ilman airbagiä. Joku edellinen omistaja on vaihtanut etumaskin ja konepellin uudemman malliseen leveämmillä "munuaisilla" olevaan. 3.8 koneen erottaa parhaiten öljyntäyttökorkin sijainnista ja onhan se muutenkin päältäpäin aika erinäköinen kuin S38B36 3.6 litrainen.
                  Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5175
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by m50 turbo View Post
                    kysymys eroaako kori ulospäin?. ja olikos noissa jotain ajon esto juttuja? pystyykö noiden moottoreiden vanosta ohjaan jollan ohjelmoitavalla ruiskulla?
                    ko. moottoreissa ei oo vanosta
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎