Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d automaattilaatikon speksit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jbu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 70

    530d automaattilaatikon speksit

    Oheisen linkin takana on dokumentti, jossa on sivulla 8 avattu automaattilaatikon tyyppinumeron merkitys. http://www.e38.org/electran1.pdf.
    Vuoden 2002 530d:ssä on RealOEM:n mukaan laatikko A5S390R, joka oheisen dokun mukaan tarkoittaa: A=automaatti, 5=vaihteiden lkm, S = Top Gear Overdrive(mitä lieneekään). Seuraava on mielenkiintoinen: Maximum Input Torque Rating in Nm! Eli onko laatikko tosiaan mitoitettu 390Nm:n väännolle. Moottorikin antaa 410Nm maksimissaan. Aihe kiinnostaa, sillä lastu on ollut mielessä. Kyseisellä laatikolla lastu jää kyllä asentamatta, jos väännön kestävyys on noin rajoilla.
    Olisiko jollain tietoa aiheesta?
    -jbu
  • Guest's Avatar

    #2
    Tollaihan se ZF on ne laatikot speksannut. Se top gear overdrive tarkoittaa sitä että isoin vaihde on "ylivaihde" eli välitys on suoraa pienempi.

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Tuo 530d loota on kyl gm france tekele ei zf.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Joo, niinpäs olikin, sormet toimi silmiä nopeammin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎