Tarviiko DME päivittää nakka-akselia vaihdettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 357

    Tarviiko DME päivittää nakka-akselia vaihdettaessa

    Mulla on E46 M43 1,9i 316. Tossa on erona 318:een nokka-akseli. 318 on pikkasen enemmän heppoja ja siksi olisin laittanut sen nokka-akselin.

    Pitääkö moottorin ohjausyksikköön laittaa toinen softa, jos vaihtaa nokka-akselin?
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Originally posted by dsl Bimmer View Post
    Mulla on E46 M43 1,9i 316. Tossa on erona 318:een nokka-akseli. 318 on pikkasen enemmän heppoja ja siksi olisin laittanut sen nokka-akselin.

    Pitääkö moottorin ohjausyksikköön laittaa toinen softa, jos vaihtaa nokka-akselin?
    Kyllä varmaankin pitää kun 316 ja 318 erot tulevat juurikin nokasta ja moottorinohjauksesta.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 357

      #3
      moottoriin uuden softan saanti on vähän vaikeaa.

      Onkohan pelkästä nokasta sitten mitään hyötyä vai huonontaako vain tilannetta?

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by dsl Bimmer View Post
        moottoriin uuden softan saanti on vähän vaikeaa.

        Onkohan pelkästä nokasta sitten mitään hyötyä vai huonontaako vain tilannetta?
        vaihtaa koko boxin?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Ei taida pelkän boksin vaihto onnistua ajoneston vuoksi.

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2565
            • .

            #6
            Originally posted by Lanttu View Post
            Ei taida pelkän boksin vaihto onnistua ajoneston vuoksi.
            Ja 318i:ssä on muuttuvapit. imusarja mitä 316i:ssä ei ole. Mitähän poksi sanoisi puuttuvista osista? Vikailmoitus kenties.

            Eikö tuon saisi ohjelmoitua uudelleen? Ja samalla kun nakkaa on vaihtamassa, niin laittaa hieman vakio 318i nakkaa kireämmän samalla.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • Z3BMW3
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 159
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Freak View Post
              Ja 318i:ssä on muuttuvapit. imusarja mitä 316i:ssä ei ole. Mitähän poksi sanoisi puuttuvista osista? Vikailmoitus kenties.

              Eikö tuon saisi ohjelmoitua uudelleen? Ja samalla kun nakkaa on vaihtamassa, niin laittaa hieman vakio 318i nakkaa kireämmän samalla.
              Siinä muuttuvpituisen ohjauksessa ohjataan sähköisesti venttiiliä, joka antaa alipainetta läpän ohjaukselle. Eli boksi näkee vain resistanssia, ei ole muuta palautetta.

              Jos läppän mekanismi on väljä ja pääsee resonoimaan, voi se aiheuttaa nakutuksentunnistimen luulemaan, että nakuttaa -> vähentää ennakkoja -> vähentää tehoja.

              Jos ei laita tuota läppää sinne imusarjaan, väännöt paremmat kait vain alhaisilla kierroksilla?
              Z3BMW3

              Comment

              Working...
              X