Originally posted by -PT-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EML merkki ja luistonesto (ASC) ?
Collapse
X
-
Päivitystä hieman: Elikkä akun vaihdon jälkeen pelasi kunnolla, kunnes eräänä kauniina päivänä ei autolla pystynyt enää ajamaan. Eli hinausautolla merkkikorjaamolle ja autoa tutkintaan.
Autoa palautettaessa minulle kerrottiin että kaasupoljin on vaihdettu ja nyt pitäisi toimia. Nyt taas muutama päivä ajoa takana ja on toiminut, plussana se että kaasu on hieman jäykempi kuin ennen (Oli siis todella löysä).
Taustatietona siis, että ostin auton BMW-merkkiliikkeestä ja nämäkin korjaukset menivät siis liikkeen laskuun ja sain sijaisauton korjausten ajaksi.ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Toipis View PostJaaha, tänään taas syttyi eml ja dsc valot. Auto meni "vikatilaan". Uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki tuntui toimivan normaalisti.
Oisko kellään mitään ideaa tuohon häiriöön?ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Toipis View PostTänään vaihdettu ilmamäärämittari. Saa nähdä auttoiko, tilannetta seuraillen.
Apua kaivataanex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Vastaus merkkiliikkeestä: Olivat olleet yhteydessä maahantuojaan jolta tullut vinkki että kaasupoljin/läppäsysteemin johtosarjassa joku vika ja se tulee vaihtaa.
Ilmeisesti viittaavat tähän: www.ge39.com/files/EDK.pdf
SITUATION
The "Check Engine" and EML lights are illuminated, engine may go into fail-safe mode. Some of the
following intermittent and "currently not present" EDK related fault codes may be stored in DME fault
memory:
On M54 (MS43) equipped vehicles:
(112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1
(113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2
(115) 73 hex – Throttle range adaptation check
(118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1
(119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2
(135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility
(160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1
(161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2
CAUSE
The possible causes may include:
1. Internal failure (defective crimping) of the EDK throttle motor
2. Resistance fluctuation at X6390 EDK connector due to pin contamination
3. Signal interruption at X6390 EDK connector due to faulty crimping or defective female pins
PROCEDURE
1. Connect vehicle to DISPlus and read the fault memory
2. Remove air filter housing and rubber boot between air flow meter and EDK throttle. For removal
instruction refer to RA 13 54 250 found in TIS. Do not remove throttle.
3. Check the EDK throttle production date printed on the black plastic housing of the throttle.If the
manufacturing date is "01- 05-02" (1st of May, 2002) or higher, EDK has the latest level of
improvements and should not be replaced. If the production date is prior to "01-05-02", the EDK
throttle has to be replaced with the improved part
4. Replace the engine electrical harness regardless of EDK production date.
Part Number Description Qt.
12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1
Saa nähdä kuinka käy kun tuo johtosarja vaihdetaan 10.9.ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Toipis View Post...kaasupoljin/läppäsysteemin johtosarjassa...vika ja se tulee vaihtaa...
Saa nähdä kuinka käy kun tuo johtosarja vaihdetaan 10.9.
Nyt vaihdettu ja tuntuu toimivan. Koputetaan puuta *kop kop*...ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Suomennosta
Suomennetaan vielä tuota pdf:ää:
AIHE
EDK viat - Toimintaohje:
KOSKEE MALLEJA
E36/7: Z3 roadster 2.5/3.0; coupe 3.0 M54 moottorilla
E46: 325i, 330i with M54 06/2003 asti
E39: 525i, 530i with M54 06/2003 asti
E53: X5 3.0 with M54 06/2003 asti
E85: Z4 with M54 06/2003 asti
E46: 325i with M56 06/2003 asti
OIREET
Moottorivalo ja EML valo syttyvät, moottori voi mennä vikatilaan. Seuraavia vikakoodeja voi löytyä muistista:
M54 (MS43) moottorilla varustetut autot:
(112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 2)
(113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
(115) 73 hex – Throttle range adaptation check (Kaasun asentojen mukautumien tarkastus)
(118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1 (Virheelliset arvot potentiometri 1)
(119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2 (Virheelliset arvot potentiometri 2)
(135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility ("Nilkutus" mukautuma)
(160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 1)
(161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 2)
M56 (MS45.1), and M54 joissa MS45.0/MS45.1 varustetut autot (Z4 ja E46 03/03 lähtien):
28B3 – Throttle adaptation, lower mechanical stop not adapted (Kaasuläpän mukautumat, alempi mekaaninen stoppari ei mukautunut.)
2796 – EDK adaptation values incorrect (Mukautumien arvot virheelliset)
2734 – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 1)
2735 - Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
27A5 – EDK new adaptation values required (Mukautumien arvot vaaditaan)
VIKA
Vika voi johtua:
1. EDK kaasuläppä moottorin sisäisestä häiriöstä. (Huonosti puristetut liitännät)
2. Resistanssin muutoksesta X6390 EDK liittimessä, johtuen hapettumisesta.
3. Signaalin katkeamisesta X6390 EDK liittimessä, johtuen huonosti puristetuista liittimistä tai viallisista naaraspinneistä.
KORJAUS
1. Liitä auto diagnostiikkalaitteeseen DISPlus ja lue vikamuisti.
2. Irroita ilmanpuhdistinkotelo sekä putki kaasuläpän ja ilmamassamittarin välistä. Älä irroita kaasuläppäyksikköä.
3. Tarkasta kaasuläppäyksikön (EDK throttle) valmistuspäiväys. Jos se on 01-05-02 (01.05.2002) tai uudempi niin sitä ei tarvitse vaihtaa. Jos se on vanhempi niin kaasuläppä pitää vaihtaa uudempaan, paranneltuun osaan.
4. Vaihda moottorin johtosarja riippumatta valmistuspäivästä.
OSALUETTELO
Tuotenro Selitys Määrä
13 54 7 502 444 EDK Throttle M54B25 1 (Kaasuläppäyksikkö)
13 54 7 502 445 EDK Throttle M54B30 1 (Kaasuläppäyksikkö)
12 51 7 506 791 E46 M54 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 554 E46 M54 Engine electrical harness from 09/01 up to 3/03 1 (Johtosarja)
12 51 7 528 597 E46 M54 Engine electrical harness from 03/03 1 (Johtosarja)
12 51 7 528 594 E46 M56 Engine electrical harness from 09/02 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 611 E53 Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 548 E53 Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 625 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 545 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 626 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness up to 10/01 1
12 51 7 513 557 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness from10/01 1
12 51 7 503 588 E39 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 524 106 E85, Z4 Engine electrical harness 1 (Johtosarja)ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
e36 328cia
eli en tiedä kuuluuko tää tähän mut mulla sytty tossa yks päivä luistonesto ja abs valo, mitään muuta ei ollu havaittavissa ku et noi ei toiminu sillon ku valot palo ja yhtäkkiä ajon aikana ne saattaa sammua ja taas kaikki toimii normaalisti, jostain kuulin et vika saattas olla antureissa ?
Comment
-
-
Originally posted by Tuska View Posteli en tiedä kuuluuko tää tähän mut mulla sytty tossa yks päivä luistonesto ja abs valo, mitään muuta ei ollu havaittavissa ku et noi ei toiminu sillon ku valot palo ja yhtäkkiä ajon aikana ne saattaa sammua ja taas kaikki toimii normaalisti, jostain kuulin et vika saattas olla antureissa ?ex. E39 528iA -96
ex. E61 530xdA -08
ex. E91 320iA Touring -08
ex. E39 525iA Sedan -02
ex. E36 318is Coupe -92
Comment
-
-
Auto: E39 525i M54B25, valmistettu 11/00, autossa pelkkä ASC.
Ongelma on, että ASC-valo palaa koko ajan. ABS-valo ei pala ja ABS-jarrut toimivat normaalisti eli kyse ei taida olla ABS-anturiviasta. Sutimisenesto ei luonnollisestikaan toimi (testattu), koska valo palaa koko ajan ja napista ei tapahdu mitään. Mitään muita häiriö- tai varoitusvaloja mittaristossa ei pala. Auto menossa tänään vikakoodien lukuun tänään mutta ajattelin silti kysyä, että mikähän tässä voisi olla vikana?E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Toipis View PostSuomennetaan vielä tuota pdf:ää:
AIHE
EDK viat - Toimintaohje:
KOSKEE MALLEJA
E36/7: Z3 roadster 2.5/3.0; coupe 3.0 M54 moottorilla
E46: 325i, 330i with M54 06/2003 asti
E39: 525i, 530i with M54 06/2003 asti
E53: X5 3.0 with M54 06/2003 asti
E85: Z4 with M54 06/2003 asti
E46: 325i with M56 06/2003 asti
OIREET
Moottorivalo ja EML valo syttyvät, moottori voi mennä vikatilaan. Seuraavia vikakoodeja voi löytyä muistista:
M54 (MS43) moottorilla varustetut autot:
(112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 2)
(113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
(115) 73 hex – Throttle range adaptation check (Kaasun asentojen mukautumien tarkastus)
(118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1 (Virheelliset arvot potentiometri 1)
(119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2 (Virheelliset arvot potentiometri 2)
(135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility ("Nilkutus" mukautuma)
(160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 1)
(161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 2)
M56 (MS45.1), and M54 joissa MS45.0/MS45.1 varustetut autot (Z4 ja E46 03/03 lähtien):
28B3 – Throttle adaptation, lower mechanical stop not adapted (Kaasuläpän mukautumat, alempi mekaaninen stoppari ei mukautunut.)
2796 – EDK adaptation values incorrect (Mukautumien arvot virheelliset)
2734 – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 1)
2735 - Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
27A5 – EDK new adaptation values required (Mukautumien arvot vaaditaan)
VIKA
Vika voi johtua:
1. EDK kaasuläppä moottorin sisäisestä häiriöstä. (Huonosti puristetut liitännät)
2. Resistanssin muutoksesta X6390 EDK liittimessä, johtuen hapettumisesta.
3. Signaalin katkeamisesta X6390 EDK liittimessä, johtuen huonosti puristetuista liittimistä tai viallisista naaraspinneistä.
KORJAUS
1. Liitä auto diagnostiikkalaitteeseen DISPlus ja lue vikamuisti.
2. Irroita ilmanpuhdistinkotelo sekä putki kaasuläpän ja ilmamassamittarin välistä. Älä irroita kaasuläppäyksikköä.
3. Tarkasta kaasuläppäyksikön (EDK throttle) valmistuspäiväys. Jos se on 01-05-02 (01.05.2002) tai uudempi niin sitä ei tarvitse vaihtaa. Jos se on vanhempi niin kaasuläppä pitää vaihtaa uudempaan, paranneltuun osaan.
4. Vaihda moottorin johtosarja riippumatta valmistuspäivästä.
OSALUETTELO
Tuotenro Selitys Määrä
13 54 7 502 444 EDK Throttle M54B25 1 (Kaasuläppäyksikkö)
13 54 7 502 445 EDK Throttle M54B30 1 (Kaasuläppäyksikkö)
12 51 7 506 791 E46 M54 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 554 E46 M54 Engine electrical harness from 09/01 up to 3/03 1 (Johtosarja)
12 51 7 528 597 E46 M54 Engine electrical harness from 03/03 1 (Johtosarja)
12 51 7 528 594 E46 M56 Engine electrical harness from 09/02 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 611 E53 Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 548 E53 Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 625 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 545 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 626 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness up to 10/01 1
12 51 7 513 557 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness from10/01 1
12 51 7 503 588 E39 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 524 106 E85, Z4 Engine electrical harness 1 (Johtosarja)
Comment
-
Comment