Announcement

Collapse
No announcement yet.

EML merkki ja luistonesto (ASC) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toipis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 122
    • Kotka

    #16
    Originally posted by -PT- View Post
    Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että korjaamolla pitää olla olla DIS millä nollataan nuo mukautumat. Jos tuo kaasuläppä on vaihdettu muualla kuin merkkikorjaamolla niin aika suurella todennäköisyydellä mukautumat on jäänyt nollaamatta. Heikko akku voi tosiaan aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja.
    Oli merkkikorjaamolla, eli on luultavasti ihan oikein nollattu. Menee vielä uudelleen siellä käymään, jos vielä jotain löytyisi. Nyt siis toiminut pari päivää moitteetta.
    ex. E39 528iA -96
    ex. E61 530xdA -08
    ex. E91 320iA Touring -08
    ex. E39 525iA Sedan -02
    ex. E36 318is Coupe -92

    Comment

    • Toipis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 122
      • Kotka

      #17
      Päivitystä hieman: Elikkä akun vaihdon jälkeen pelasi kunnolla, kunnes eräänä kauniina päivänä ei autolla pystynyt enää ajamaan. Eli hinausautolla merkkikorjaamolle ja autoa tutkintaan.

      Autoa palautettaessa minulle kerrottiin että kaasupoljin on vaihdettu ja nyt pitäisi toimia. Nyt taas muutama päivä ajoa takana ja on toiminut, plussana se että kaasu on hieman jäykempi kuin ennen (Oli siis todella löysä).

      Taustatietona siis, että ostin auton BMW-merkkiliikkeestä ja nämäkin korjaukset menivät siis liikkeen laskuun ja sain sijaisauton korjausten ajaksi.
      ex. E39 528iA -96
      ex. E61 530xdA -08
      ex. E91 320iA Touring -08
      ex. E39 525iA Sedan -02
      ex. E36 318is Coupe -92

      Comment

      • Toipis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 122
        • Kotka

        #18
        Jaaha, tänään taas syttyi eml ja dsc valot. Auto meni "vikatilaan". Uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki tuntui toimivan normaalisti.

        Oisko kellään mitään ideaa tuohon häiriöön?
        ex. E39 528iA -96
        ex. E61 530xdA -08
        ex. E91 320iA Touring -08
        ex. E39 525iA Sedan -02
        ex. E36 318is Coupe -92

        Comment

        • Toipis
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 122
          • Kotka

          #19
          Originally posted by Toipis View Post
          Jaaha, tänään taas syttyi eml ja dsc valot. Auto meni "vikatilaan". Uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki tuntui toimivan normaalisti.

          Oisko kellään mitään ideaa tuohon häiriöön?
          Tänään vaihdettu ilmamäärämittari. Saa nähdä auttoiko, tilannetta seuraillen.
          ex. E39 528iA -96
          ex. E61 530xdA -08
          ex. E91 320iA Touring -08
          ex. E39 525iA Sedan -02
          ex. E36 318is Coupe -92

          Comment

          • Toipis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 122
            • Kotka

            #20
            Originally posted by Toipis View Post
            Tänään vaihdettu ilmamäärämittari. Saa nähdä auttoiko, tilannetta seuraillen.
            Eli ei auttanut, taas valot palaa satunnaisesti kesken ajon ja auto menee vikatilaan.

            Apua kaivataan
            ex. E39 528iA -96
            ex. E61 530xdA -08
            ex. E91 320iA Touring -08
            ex. E39 525iA Sedan -02
            ex. E36 318is Coupe -92

            Comment

            • Toipis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 122
              • Kotka

              #21
              Vastaus merkkiliikkeestä: Olivat olleet yhteydessä maahantuojaan jolta tullut vinkki että kaasupoljin/läppäsysteemin johtosarjassa joku vika ja se tulee vaihtaa.

              Ilmeisesti viittaavat tähän: www.ge39.com/files/EDK.pdf

              SITUATION
              The "Check Engine" and EML lights are illuminated, engine may go into fail-safe mode. Some of the
              following intermittent and "currently not present" EDK related fault codes may be stored in DME fault
              memory:
              On M54 (MS43) equipped vehicles:
              􀁺 (112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1
              􀁺 (113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2
              􀁺 (115) 73 hex – Throttle range adaptation check
              􀁺 (118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1
              􀁺 (119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2
              􀁺 (135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility
              􀁺 (160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1
              􀁺 (161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2

              CAUSE
              The possible causes may include:
              1. Internal failure (defective crimping) of the EDK throttle motor
              2. Resistance fluctuation at X6390 EDK connector due to pin contamination
              3. Signal interruption at X6390 EDK connector due to faulty crimping or defective female pins

              PROCEDURE
              1. Connect vehicle to DISPlus and read the fault memory
              2. Remove air filter housing and rubber boot between air flow meter and EDK throttle. For removal
              instruction refer to RA 13 54 250 found in TIS. Do not remove throttle.
              3. Check the EDK throttle production date printed on the black plastic housing of the throttle.If the
              manufacturing date is "01- 05-02" (1st of May, 2002) or higher, EDK has the latest level of
              improvements and should not be replaced. If the production date is prior to "01-05-02", the EDK
              throttle has to be replaced with the improved part
              4. Replace the engine electrical harness regardless of EDK production date.


              Part Number Description Qt.
              12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1



              Saa nähdä kuinka käy kun tuo johtosarja vaihdetaan 10.9.
              ex. E39 528iA -96
              ex. E61 530xdA -08
              ex. E91 320iA Touring -08
              ex. E39 525iA Sedan -02
              ex. E36 318is Coupe -92

              Comment

              • Toipis
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 122
                • Kotka

                #22
                Originally posted by Toipis View Post
                ...kaasupoljin/läppäsysteemin johtosarjassa...vika ja se tulee vaihtaa...
                Saa nähdä kuinka käy kun tuo johtosarja vaihdetaan 10.9.
                Elikkä vaihdettu jo, koska autoon tuli taas sellainen vika ettei se vastannut kaasuun ollenkaan. Ryöminnällä pajalle ja johtosarja vaihtoon.

                Nyt vaihdettu ja tuntuu toimivan. Koputetaan puuta *kop kop*...
                ex. E39 528iA -96
                ex. E61 530xdA -08
                ex. E91 320iA Touring -08
                ex. E39 525iA Sedan -02
                ex. E36 318is Coupe -92

                Comment

                • Toipis
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 122
                  • Kotka

                  #23
                  Suomennosta

                  Suomennetaan vielä tuota pdf:ää:

                  AIHE
                  EDK viat - Toimintaohje:

                  KOSKEE MALLEJA
                  E36/7: Z3 roadster 2.5/3.0; coupe 3.0 M54 moottorilla
                  E46: 325i, 330i with M54 06/2003 asti
                  E39: 525i, 530i with M54 06/2003 asti
                  E53: X5 3.0 with M54 06/2003 asti
                  E85: Z4 with M54 06/2003 asti
                  E46: 325i with M56 06/2003 asti

                  OIREET
                  Moottorivalo ja EML valo syttyvät, moottori voi mennä vikatilaan. Seuraavia vikakoodeja voi löytyä muistista:
                  M54 (MS43) moottorilla varustetut autot:
                  􀁺 (112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 2)
                  􀁺 (113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
                  􀁺 (115) 73 hex – Throttle range adaptation check (Kaasun asentojen mukautumien tarkastus)
                  􀁺 (118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1 (Virheelliset arvot potentiometri 1)
                  􀁺 (119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2 (Virheelliset arvot potentiometri 2)
                  􀁺 (135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility ("Nilkutus" mukautuma)
                  􀁺 (160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 1)
                  􀁺 (161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 2)

                  M56 (MS45.1), and M54 joissa MS45.0/MS45.1 varustetut autot (Z4 ja E46 03/03 lähtien):
                  􀁺 28B3 – Throttle adaptation, lower mechanical stop not adapted (Kaasuläpän mukautumat, alempi mekaaninen stoppari ei mukautunut.)
                  􀁺 2796 – EDK adaptation values incorrect (Mukautumien arvot virheelliset)
                  􀁺 2734 – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 1)
                  􀁺 2735 - Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
                  􀁺 27A5 – EDK new adaptation values required (Mukautumien arvot vaaditaan)

                  VIKA
                  Vika voi johtua:
                  1. EDK kaasuläppä moottorin sisäisestä häiriöstä. (Huonosti puristetut liitännät)
                  2. Resistanssin muutoksesta X6390 EDK liittimessä, johtuen hapettumisesta.
                  3. Signaalin katkeamisesta X6390 EDK liittimessä, johtuen huonosti puristetuista liittimistä tai viallisista naaraspinneistä.

                  KORJAUS
                  1. Liitä auto diagnostiikkalaitteeseen DISPlus ja lue vikamuisti.
                  2. Irroita ilmanpuhdistinkotelo sekä putki kaasuläpän ja ilmamassamittarin välistä. Älä irroita kaasuläppäyksikköä.
                  3. Tarkasta kaasuläppäyksikön (EDK throttle) valmistuspäiväys. Jos se on 01-05-02 (01.05.2002) tai uudempi niin sitä ei tarvitse vaihtaa. Jos se on vanhempi niin kaasuläppä pitää vaihtaa uudempaan, paranneltuun osaan.
                  4. Vaihda moottorin johtosarja riippumatta valmistuspäivästä.

                  OSALUETTELO
                  Tuotenro Selitys Määrä
                  13 54 7 502 444 EDK Throttle M54B25 1 (Kaasuläppäyksikkö)
                  13 54 7 502 445 EDK Throttle M54B30 1 (Kaasuläppäyksikkö)
                  12 51 7 506 791 E46 M54 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 513 554 E46 M54 Engine electrical harness from 09/01 up to 3/03 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 528 597 E46 M54 Engine electrical harness from 03/03 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 528 594 E46 M56 Engine electrical harness from 09/02 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 503 611 E53 Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 513 548 E53 Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 503 625 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 513 545 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 503 626 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness up to 10/01 1
                  12 51 7 513 557 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness from10/01 1
                  12 51 7 503 588 E39 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1 (Johtosarja)
                  12 51 7 524 106 E85, Z4 Engine electrical harness 1 (Johtosarja)
                  ex. E39 528iA -96
                  ex. E61 530xdA -08
                  ex. E91 320iA Touring -08
                  ex. E39 525iA Sedan -02
                  ex. E36 318is Coupe -92

                  Comment

                  • Tuska
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 2

                    #24
                    e36 328cia

                    eli en tiedä kuuluuko tää tähän mut mulla sytty tossa yks päivä luistonesto ja abs valo, mitään muuta ei ollu havaittavissa ku et noi ei toiminu sillon ku valot palo ja yhtäkkiä ajon aikana ne saattaa sammua ja taas kaikki toimii normaalisti, jostain kuulin et vika saattas olla antureissa ?

                    Comment

                    • Toipis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 122
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by Tuska View Post
                      eli en tiedä kuuluuko tää tähän mut mulla sytty tossa yks päivä luistonesto ja abs valo, mitään muuta ei ollu havaittavissa ku et noi ei toiminu sillon ku valot palo ja yhtäkkiä ajon aikana ne saattaa sammua ja taas kaikki toimii normaalisti, jostain kuulin et vika saattas olla antureissa ?
                      Tää on eri vika, katsoppas tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=13191
                      ex. E39 528iA -96
                      ex. E61 530xdA -08
                      ex. E91 320iA Touring -08
                      ex. E39 525iA Sedan -02
                      ex. E36 318is Coupe -92

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #26
                        Auto: E39 525i M54B25, valmistettu 11/00, autossa pelkkä ASC.

                        Ongelma on, että ASC-valo palaa koko ajan. ABS-valo ei pala ja ABS-jarrut toimivat normaalisti eli kyse ei taida olla ABS-anturiviasta. Sutimisenesto ei luonnollisestikaan toimi (testattu), koska valo palaa koko ajan ja napista ei tapahdu mitään. Mitään muita häiriö- tai varoitusvaloja mittaristossa ei pala. Auto menossa tänään vikakoodien lukuun tänään mutta ajattelin silti kysyä, että mikähän tässä voisi olla vikana?
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #27
                          Vikaoodit luettu ja sieltä olikin tullut melkoinen lista. Kaikki koodit kuitattiin ja auto toimi sen jälkeen kuin unelma. Saa nähdä kuin kauan.
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • -PT-
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 580
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by Ha2 View Post
                            Vikaoodit luettu ja sieltä olikin tullut melkoinen lista. Kaikki koodit kuitattiin ja auto toimi sen jälkeen kuin unelma. Saa nähdä kuin kauan.
                            Mitä koodeja oli pukannut?
                            Peugeot 407 HDi 136 -04
                            Ex: E46 320i -00
                            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #29
                              En tiedä enkä muista kaikkia. Pitää kattoa siitä isännän mukaansa saamasta printistä. Kirjottelen sitte tänne.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • Pasi_K
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 686
                                • Tyrnävä

                                #30
                                Originally posted by Toipis View Post
                                Suomennetaan vielä tuota pdf:ää:

                                AIHE
                                EDK viat - Toimintaohje:

                                KOSKEE MALLEJA
                                E36/7: Z3 roadster 2.5/3.0; coupe 3.0 M54 moottorilla
                                E46: 325i, 330i with M54 06/2003 asti
                                E39: 525i, 530i with M54 06/2003 asti
                                E53: X5 3.0 with M54 06/2003 asti
                                E85: Z4 with M54 06/2003 asti
                                E46: 325i with M56 06/2003 asti

                                OIREET
                                Moottorivalo ja EML valo syttyvät, moottori voi mennä vikatilaan. Seuraavia vikakoodeja voi löytyä muistista:
                                M54 (MS43) moottorilla varustetut autot:
                                􀁺 (112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 2)
                                􀁺 (113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
                                􀁺 (115) 73 hex – Throttle range adaptation check (Kaasun asentojen mukautumien tarkastus)
                                􀁺 (118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1 (Virheelliset arvot potentiometri 1)
                                􀁺 (119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2 (Virheelliset arvot potentiometri 2)
                                􀁺 (135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility ("Nilkutus" mukautuma)
                                􀁺 (160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 1)
                                􀁺 (161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 2)

                                M56 (MS45.1), and M54 joissa MS45.0/MS45.1 varustetut autot (Z4 ja E46 03/03 lähtien):
                                􀁺 28B3 – Throttle adaptation, lower mechanical stop not adapted (Kaasuläpän mukautumat, alempi mekaaninen stoppari ei mukautunut.)
                                􀁺 2796 – EDK adaptation values incorrect (Mukautumien arvot virheelliset)
                                􀁺 2734 – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 1)
                                􀁺 2735 - Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
                                􀁺 27A5 – EDK new adaptation values required (Mukautumien arvot vaaditaan)

                                VIKA
                                Vika voi johtua:
                                1. EDK kaasuläppä moottorin sisäisestä häiriöstä. (Huonosti puristetut liitännät)
                                2. Resistanssin muutoksesta X6390 EDK liittimessä, johtuen hapettumisesta.
                                3. Signaalin katkeamisesta X6390 EDK liittimessä, johtuen huonosti puristetuista liittimistä tai viallisista naaraspinneistä.

                                KORJAUS
                                1. Liitä auto diagnostiikkalaitteeseen DISPlus ja lue vikamuisti.
                                2. Irroita ilmanpuhdistinkotelo sekä putki kaasuläpän ja ilmamassamittarin välistä. Älä irroita kaasuläppäyksikköä.
                                3. Tarkasta kaasuläppäyksikön (EDK throttle) valmistuspäiväys. Jos se on 01-05-02 (01.05.2002) tai uudempi niin sitä ei tarvitse vaihtaa. Jos se on vanhempi niin kaasuläppä pitää vaihtaa uudempaan, paranneltuun osaan.
                                4. Vaihda moottorin johtosarja riippumatta valmistuspäivästä.

                                OSALUETTELO
                                Tuotenro Selitys Määrä
                                13 54 7 502 444 EDK Throttle M54B25 1 (Kaasuläppäyksikkö)
                                13 54 7 502 445 EDK Throttle M54B30 1 (Kaasuläppäyksikkö)
                                12 51 7 506 791 E46 M54 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 513 554 E46 M54 Engine electrical harness from 09/01 up to 3/03 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 528 597 E46 M54 Engine electrical harness from 03/03 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 528 594 E46 M56 Engine electrical harness from 09/02 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 503 611 E53 Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 513 548 E53 Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 503 625 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 513 545 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 503 626 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness up to 10/01 1
                                12 51 7 513 557 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness from10/01 1
                                12 51 7 503 588 E39 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1 (Johtosarja)
                                12 51 7 524 106 E85, Z4 Engine electrical harness 1 (Johtosarja)
                                Onko M52TU koneeseen vastaavaa ohjeistusta tai mitään dokumetteja bemarilta? Tässähän kaasuläppä toimii vaijerilla mutta siitä myös löytyy sähkömoottori joka "korjaa" läpän asentoa tarpeen mukaan.
                                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                                Tsekkaa myytävät osat tästä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎