juu on se.otin äskön tuon toisen anturin piuhan irti ja putsailin sitä. piuha irti auto sammui tyhjäkäynnillä. tarkastelin myös ahtoja paikallaan niin ne nousevat yli kiloon ainakin..mistä tälläinen voi johtua?pakoputki tukossa?
No ihan millä nimellä sitä halutaan kutsua, mutta eikös sen funktio ole kompensoida ruiskutusta/lisäruiskutusta muuttuneeseen ahtopainetilanteeseen ikäänkuin ohi ilmamäärämittauksen.
Käytännössä se tasaa/leikkaa huomattavasti ahtopaineen muutoksista johtuvia "rykäisyjä". Eli kannattaa kokeilla muutama veto ko.liitin irroitettuna.
Ainakin muutamassa 320D koneessa tuo anturi on ollut syynä kuvaillun kaltaisiin oireisiin. Ongelma ainakin näissä on ollut se että itse anturi ei ole antanut mitään vikakoodia, vaan se on vain väsähtänyt, eikä siis enään reagoi toivotulla tavalla?
juu on se.otin äskön tuon toisen anturin piuhan irti ja putsailin sitä. piuha irti auto sammui tyhjäkäynnillä. tarkastelin myös ahtoja paikallaan niin ne nousevat yli kiloon ainakin..mistä tälläinen voi johtua?pakoputki tukossa?
Jos putki tukossa niin ei kai silloin paineet nouse ollenkaan. Mulla oli just samanlaiset oireet kuin sulla ja turbo veteli viimeisiään...
eipä tainnu putkikaan olla syynä tähän..otin ekasta liitoksesta irti eikä mikään muuttunut paitsi äänet olivat miehekkäämmät
Eka liitos? Siis turbosta irti? vai jousto-osien jälkeen? Jos putkessa olisi tukkoa, se olisi kateissa ja ne ovat ennen jousto-osia heti ahtimen jälkeen.
Minulla on ollut kummassakin 530d:ssani (00 ja 01) kuvan numeron 3 kaltainen putkisto, ei koskaan tuollaista numeron 2 osaa, jonka luulin olevan vain bensakoneen osan.
Comment