memebuy23buy

530d vm.99 ei kulje vasta kuin 140 jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Ruiskutuksen painesensori?.
    Osa no:13: http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=11&fg=40

    Comment

    • jonip
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 37
      • Turku

      #32
      oliko tuo ahtopaine anturi? "suutintukin" päässä oleva anturi vielä tarkastamatta..

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by jonip View Post
        katsoin toisessa tropicissa kuvaa ahtimestasi.. miten muutui meno ahtimen vaihdon jälkeen?
        No uusi ahdin ei vielä palauttanut kulkua normaaliksi mutta kun sain uuden ilmamäärämittarin niin auto tuli vihdoin kuntoon.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Ruiskutuksen painesensori?.
          Osa no:13: http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=11&fg=40
          Eikös tämä ole ahtopaineturi joka on imusarjan päässä
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • jonip
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 37
            • Turku

            #35
            juu on se.otin äskön tuon toisen anturin piuhan irti ja putsailin sitä. piuha irti auto sammui tyhjäkäynnillä. tarkastelin myös ahtoja paikallaan niin ne nousevat yli kiloon ainakin..mistä tälläinen voi johtua?pakoputki tukossa?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              No ihan millä nimellä sitä halutaan kutsua, mutta eikös sen funktio ole kompensoida ruiskutusta/lisäruiskutusta muuttuneeseen ahtopainetilanteeseen ikäänkuin ohi ilmamäärämittauksen.
              Käytännössä se tasaa/leikkaa huomattavasti ahtopaineen muutoksista johtuvia "rykäisyjä". Eli kannattaa kokeilla muutama veto ko.liitin irroitettuna.
              Ainakin muutamassa 320D koneessa tuo anturi on ollut syynä kuvaillun kaltaisiin oireisiin. Ongelma ainakin näissä on ollut se että itse anturi ei ole antanut mitään vikakoodia, vaan se on vain väsähtänyt, eikä siis enään reagoi toivotulla tavalla?

              Comment

              • Tomppa111
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 92

                #37
                Originally posted by jonip View Post
                juu on se.otin äskön tuon toisen anturin piuhan irti ja putsailin sitä. piuha irti auto sammui tyhjäkäynnillä. tarkastelin myös ahtoja paikallaan niin ne nousevat yli kiloon ainakin..mistä tälläinen voi johtua?pakoputki tukossa?
                Jos putki tukossa niin ei kai silloin paineet nouse ollenkaan. Mulla oli just samanlaiset oireet kuin sulla ja turbo veteli viimeisiään...

                Comment

                • jonip
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 37
                  • Turku

                  #38
                  ahdin vielä ikäänkuin sakkaisi kaasun höllätessä mutta johtuisko tuo kun ei ole noita suojamuoveja koneessa niin kuuluu kaikki epämääräinen.

                  Comment

                  • jonip
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 37
                    • Turku

                    #39
                    eipä tainnu putkikaan olla syynä tähän..otin ekasta liitoksesta irti eikä mikään muuttunut paitsi äänet olivat miehekkäämmät

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3121
                      • Välisuomi

                      #40
                      Originally posted by jonip View Post
                      eipä tainnu putkikaan olla syynä tähän..otin ekasta liitoksesta irti eikä mikään muuttunut paitsi äänet olivat miehekkäämmät
                      Eka liitos? Siis turbosta irti? vai jousto-osien jälkeen? Jos putkessa olisi tukkoa, se olisi kateissa ja ne ovat ennen jousto-osia heti ahtimen jälkeen.
                      ---

                      Comment

                      • jonip
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 37
                        • Turku

                        #41
                        kyllä.. eikös siellä ole noita katteja enemmänkin ne siinä jouston jälkeenkin näyttää katilta.

                        Comment

                        • Peetrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 219

                          #42
                          Originally posted by jonip View Post
                          kyllä.. eikös siellä ole noita katteja enemmänkin ne siinä jouston jälkeenkin näyttää katilta.
                          Jep, 4kpl löytyy kissoja.
                          -00 530D
                          -GT2260V
                          -Kunnon cooleri
                          -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                          230,9hv
                          512,9nm

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3121
                            • Välisuomi

                            #43
                            ??? Mistä autosta te puhutte? 530d:ssa on kaksi kattia heti turbon jälkeen vierekkäin. Ei muita ainakaan omissani ole ollut..
                            ---

                            Comment

                            • Peetrus
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 219

                              #44
                              Kuvissa 1 ja 2


                              2 on vaimennin+katti risteytys.
                              Eli 4-kattia.

                              Eikö tapilla oikeasti ollut tuota risteymää??
                              -00 530D
                              -GT2260V
                              -Kunnon cooleri
                              -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                              230,9hv
                              512,9nm

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3121
                                • Välisuomi

                                #45
                                Minulla on ollut kummassakin 530d:ssani (00 ja 01) kuvan numeron 3 kaltainen putkisto, ei koskaan tuollaista numeron 2 osaa, jonka luulin olevan vain bensakoneen osan.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X