Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 6-syl -91 Ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmu318
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 54
    • Mikkeli

    320 6-syl -91 Ongelmat

    Moro!

    Tuli muutaman vuoden tauon jälkeen sorruttua bimmeriin, 320i kutos koneella vuosimallia 1991. Ja heti muutama ongelma johon en löytäny vielä etsimällä vastausta..

    1. Kiihdyttäessä, toisin sanoen vaihdetta vaihdettaessa,kierrokset jää hetkeksi siihen paikkaan missä ollu,tai oikeestaan pomppaa vielä vähän ylös kun painaa kytkimen pohjaan ja laskee kaasun pois, ei ehdi tippua ollenkaan vaihtojen välillä,todella ärsyttävä vika varsinkin kaupungissa,imuilma putki tarkistettu koska ite epäilin/epäilen vuotoa,tyhjäkäynti on kuitenkin ok,ehkä tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti? Missä sijaitsee?

    2.Mikähän on mahtanu perästä hajota kun se pitää sellasta vaimeaa ujellusta ja moottorijarrutuksella jurnuttaa pehmeästi,ajattelin et jos ois joku laakeri ni en hanki koko perää uutta? Ei kuitenkaan pauku eikä rutise, pyörät ilmassa testattuna ääni ulkona on sellanen kova suhina perän kohdalla.. Ja peräöljyt vaihdettu VS600:siin.

    3.Mikähän mahtaa olla toi mun moottorin tyyppikoodi?

    4.Onko ABS:ssä jotain ns. vakiovikaa mikä kannattaa tarkistaa kun abs-valo palaa,eikä muutenkaan toimi,märällä testattu,sulake ehjä.

    Tässä isoimmat tällä kertaa, toivottavasti saan hyviä neuvoja ni uskaltaa kysellä useemminkin
  • jsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 325
    • Savonlinna

    #2
    Koneen "tyyppikoodi" on M50B20 ja ilman vanosta jos sitä tarkoitit..
    Chevrolet captiva -07

    ex. e91 320d touring -06
    ex. e39 530da touring "m-sport" -99
    ex. e36 325i sedan -91
    ex. e30 318i coupe "m-look" -88

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Käyppä luetuttamassa vikakoodit. ABSeista varmaan joku antureista rikki.

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Bemmu318 View Post
        Moro!

        Tuli muutaman vuoden tauon jälkeen sorruttua bimmeriin, 320i kutos koneella vuosimallia 1991. Ja heti muutama ongelma johon en löytäny vielä etsimällä vastausta..

        1. Kiihdyttäessä, toisin sanoen vaihdetta vaihdettaessa,kierrokset jää hetkeksi siihen paikkaan missä ollu,tai oikeestaan pomppaa vielä vähän ylös kun painaa kytkimen pohjaan ja laskee kaasun pois, ei ehdi tippua ollenkaan vaihtojen välillä,todella ärsyttävä vika varsinkin kaupungissa,imuilma putki tarkistettu koska ite epäilin/epäilen vuotoa,tyhjäkäynti on kuitenkin ok,ehkä tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti? Missä sijaitsee?

        2.Mikähän on mahtanu perästä hajota kun se pitää sellasta vaimeaa ujellusta ja moottorijarrutuksella jurnuttaa pehmeästi,ajattelin et jos ois joku laakeri ni en hanki koko perää uutta? Ei kuitenkaan pauku eikä rutise, pyörät ilmassa testattuna ääni ulkona on sellanen kova suhina perän kohdalla.. Ja peräöljyt vaihdettu VS600:siin.

        3.Mikähän mahtaa olla toi mun moottorin tyyppikoodi?

        4.Onko ABS:ssä jotain ns. vakiovikaa mikä kannattaa tarkistaa kun abs-valo palaa,eikä muutenkaan toimi,märällä testattu,sulake ehjä.

        Tässä isoimmat tällä kertaa, toivottavasti saan hyviä neuvoja ni uskaltaa kysellä useemminkin
        Ensimmäiseksi kannattaa tosiaan luetuttaa vikakoodit, näytät olevan Mikkelistä niin luulisi Karikon Autotalolta viat löytyvän, jos vika sellainen että laitteilla on havaittavissa.

        1. Imuvuodot, lambda-anturi, puolat, tulpat, kannattaa tarkastaa. Monessa tapauksessa lambda-anturi on se mikä aiheuttaa monta harmaata hiusta ja mitä ihmeellisempiä käyntihäiriöitä. Jos vika lambdassa osta alkuperäinen eikä mitään tarvikemalleja.

        2. Ei välttämättä liity vikaan, mutta itselläni oli saman tyylinen ongelma aikoinaan ja syyksi paljastui kuskin puolen takapyörän laakeri, joka tosiaan aiheutti julmetunmoista ulinaa ajossa ja jurnutusta.

        3. Tosiaan M50B20 ilman vanosta, jos kyseessä on E36 korimalli

        4. Selvinee vikakoodit luettamalla

        Kysyminen täällä kannattaa aina, jos haulla ei tärppää...
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • Bemmu318
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 54
          • Mikkeli

          #5
          Originally posted by Laxa View Post
          Ensimmäiseksi kannattaa tosiaan luetuttaa vikakoodit, näytät olevan Mikkelistä niin luulisi Karikon Autotalolta viat löytyvän, jos vika sellainen että laitteilla on havaittavissa.

          1. Imuvuodot, lambda-anturi, puolat, tulpat, kannattaa tarkastaa. Monessa tapauksessa lambda-anturi on se mikä aiheuttaa monta harmaata hiusta ja mitä ihmeellisempiä käyntihäiriöitä. Jos vika lambdassa osta alkuperäinen eikä mitään tarvikemalleja.

          2. Ei välttämättä liity vikaan, mutta itselläni oli saman tyylinen ongelma aikoinaan ja syyksi paljastui kuskin puolen takapyörän laakeri, joka tosiaan aiheutti julmetunmoista ulinaa ajossa ja jurnutusta.

          3. Tosiaan M50B20 ilman vanosta, jos kyseessä on E36 korimalli

          4. Selvinee vikakoodit luettamalla

          Kysyminen täällä kannattaa aina, jos haulla ei tärppää...
          Tosiaan, e36 kyseessä. Vielä tuosta perästä sen verran et kylmänä ei pidä oikeastaan yhtään ääntä kun taas lämpimänä kylläkin,varsinkin moottorijarrutuksella aika meteli,eli itestä tuntuu et joku laakerivika olisi,pitänee vielä tarkistaa noi pyöränlaakerit,ja varmaan kardaanin kannatinlaakeri. Vielä tohon kierrosongelmaan et vauhdikkaampi kiihdytys on sellasta aaltoilua,mutta ei kuitenkaan nykimistä. Vikakoodit tosiaan pitää käydä luetuttamassa,mut menee keskiviikkoon,toivottavasti löytyy vika,ja halpa sellanen,lähinnä tohon käyntihäiriöön. Lambda tais olla siinä ennen kattia putkessa?
          Last edited by Bemmu318; 15-06-2007, 18:24.

          Comment

          • Bemmu318
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 54
            • Mikkeli

            #6
            Noniin, Jatketaas, ABS:ät toimii,sulake palanu sit kuitenkin,iso vika Perä vetää kyllä ihan viimesiään,rallattaa vapaalla rullatessakin.. Siksipä on tulossa 318is:än perä,joka käy siis suoraan kiinni tuohon mun kotteroon? Varmaan kestää vähän paremmin toi lukkoperä? Käyntihäiriöistä sen verran et mitä oon juttuja lukenu niin tosiaan se lambda-anturi ois sökö,en oo niitä vikakoodeja käyny luetuttaa ku ei oo enää ku toi ongelma,josta siitäkin 90%varma,ja se kulutusmittarihan tekee sitä pientä liikettä tasasessa ajossakin..
            Ei varmaan noilla perien välityksillä suurta eroa ole?
            Joutuu aina ajaa kovilla kierroksilla kuitenki matka-ajoo :(

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11089
              • Oulu

              #7
              Minulla kans tuo perä ulisee, jurnuttaa ja volisee. Epäilykset kohdistuu tällä hetkellä noihin takapyörän laakereihin, mutta kun ei ole vielä päässyt purkamaan tuota takapäätä, niin ei ole varmuutta tuostakaan.

              Vaan sitten tuohon moottori ongelmaan, että oletko tarkistanut kaasuvaijerin/läpän toiminnan. Eräässä toisen merkkisessä autossa oli nimittän samanlaista ongelmaa, joka johtui jumittavasta kaasuvaijerista.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Bemmu318
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 54
                • Mikkeli

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Minulla kans tuo perä ulisee, jurnuttaa ja volisee. Epäilykset kohdistuu tällä hetkellä noihin takapyörän laakereihin, mutta kun ei ole vielä päässyt purkamaan tuota takapäätä, niin ei ole varmuutta tuostakaan.

                Vaan sitten tuohon moottori ongelmaan, että oletko tarkistanut kaasuvaijerin/läpän toiminnan. Eräässä toisen merkkisessä autossa oli nimittän samanlaista ongelmaa, joka johtui jumittavasta kaasuvaijerista.
                Perä on nyt vaihdettu ja voi että on mukava ajella,tasasta ja hiljasta menoo niinkuin pitääkin. Harvinaisen kettumainen homma vaan yksinään tehdä pelkästään tunkilla ylös nostettuna,noh,mukavaahan auton rassaaminen on

                Tänään vaihdan toisen (käytetyn) lambdan, jos ei vaikuta mitenkään pitää käydä ne vikakoodit luetuttaa.. Kaasuläppävivusto ja vaijeri kulkee käsin koitettuna ihan hyvin,ei ahdista mistään..

                Comment

                • Laxa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1363
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Bemmu318 View Post
                  Tänään vaihdan toisen (käytetyn) lambdan, jos ei vaikuta mitenkään pitää käydä ne vikakoodit luetuttaa
                  Muistahan sitten nollata vikamuisti lambdan vaihdon jälkeen, muuten ei vika häviä mihinkään kun auto käy vikasietotilassa. Eli akku irti tunniksi tai oli täällä jokin toisenlainenkin nollausohje, mutta ei muista vaan että mikä. Parempi muistiset virkistäköön topicissa.
                  Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                  E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                  EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                  EX: E61 530xdAT -07
                  EX: E60 520dA Sedan -08
                  EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                  EX: E39 530dAT -02
                  EX: E36 320iA -91
                  EX: R1150RT -03

                  Comment

                  • Bemmu318
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 54
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by Laxa View Post
                    Muistahan sitten nollata vikamuisti lambdan vaihdon jälkeen, muuten ei vika häviä mihinkään kun auto käy vikasietotilassa. Eli akku irti tunniksi tai oli täällä jokin toisenlainenkin nollausohje, mutta ei muista vaan että mikä. Parempi muistiset virkistäköön topicissa.
                    Olihan tuo akun kenkä irti parikin tuntia mut lambdaa en kyl saanu vaihdettua,pitänee tiputtaa koko putki pois ennenkun saan sen irti siitä..

                    Comment

                    • Rosi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 474
                      • Lapinjärvi, Kouvola

                      #11
                      Meikällä toi perä ulis tähä päivää asti kunnes tänää ei enää liikkunu mihinkää 1 vaihteel ku yritti lähtee nii piti vaan sellast rohinaa peräst...
                      Nyt: Bmw E92 325 -07

                      EX: Bmw E36 320 Coupe -95, Bmw E36 325 Cabriolet -95

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎