Eli tarvisi mennä ostamaan paikkaus maalia autoon kun ruoste iskenyt sinne sun tänne ja ei oikein ole tietoa missä on tuo bemarin 520 -89 värikoodi sijaitsee ? Löytyin vaan teksti BMW-delphin-metallic konehuoneesta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bimmerin värikoodi?
Collapse
X
-
Originally posted by silu View PostEli tarvisi mennä ostamaan paikkaus maalia autoon kun ruoste iskenyt sinne sun tänne ja ei oikein ole tietoa missä on tuo bemarin 520 -89 värikoodi sijaitsee ? Löytyin vaan teksti BMW-delphin-metallic konehuoneesta?
Sieltä samasta paikastahan se löytyy mistä löysit ton tekstinkiOn vaa hyvin pienellä siinä kulmassa 3 numeroinen koodi ja yleensä vielä /7 tms. on
perässä. Tarkottaa sisustan numeroa mutta sillä ei kukaan mitään teeAudi B8.5 TDI Quattro
E81 120d m-sport Lci
-
-
Itsellä ainakin juuri tuossa värikooditarrassa myös lyhyt numerosarja.. Saattaapi sitä ihan tuon värin nimenkin perusteella löytyä.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Circ View PostSieltä samasta paikastahan se löytyy mistä löysit ton tekstinkiOn vaa hyvin pienellä siinä kulmassa 3 numeroinen koodi ja yleensä vielä /7 tms. on
perässä. Tarkottaa sisustan numeroa mutta sillä ei kukaan mitään tee
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostSe /7 tms. ei kyllä tarkoita mitään sisustan numeroa, vaan löytyessään spesifoi käytetyn värin. Jos moinen lisäys värinumerosta löytyy, se tarkoittaa, että on käytetty oletuksesta poikkeavaa maalinvalmistajaa/sävyä ja on siis syytä kertoa maalikauppiaalle, jos haluaa oikean sävyistä maalia. Paikkamaalin kohdalla tilannne ei nyt ehkä niin kriittinen kuitenkaan ole.
Itse olen sävyttäjä ja tiedän kyllä että tolla / jotain ei ole mitään tekemistä
sävyn kanssaAudi B8.5 TDI Quattro
E81 120d m-sport Lci
Comment
-
-
Originally posted by Circ View PostItse olen sävyttäjä ja tiedän kyllä että tolla / jotain ei ole mitään tekemistä
sävyn kanssa
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostSävyttäjäkin voi näköjään olla väärässä...
Toki saa korjata jos olen väärässä mutta itse en ole IKINÄ myynnyt maalia sen "loppu" numeron perusteella. Lähes joka ikinen kerta joutuu sävyn kattomaan lätkästä. Ellei asiakas sitten tiedä jo valmiiksi ALTtiaAudi B8.5 TDI Quattro
E81 120d m-sport Lci
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostEikös esim. calypsorotista ole olemassa montaa eri versiota?
Minkäslaista mr. asiantuntija sitten antaa asiakkaalle jos ko. maalista on oikeasti olemassa eri sävyjä?
Ostin sitten sprylleä pari purkkia ja katoin mastonin sävykirjasta tuon diamantschwarzin kohdalta, niin näkyi olevan kahdella värikoodilla tuota maalia 7714 musta ja 7710 harmaaperkele!
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostEikös esim. calypsorotista ole olemassa montaa eri versiota?
Minkäslaista mr. asiantuntija sitten antaa asiakkaalle jos ko. maalista on oikeasti olemassa eri sävyjä?
Kyllähän niissä sitten lukee mikä versio se on esim. Alpinweiss |, alpinweiss ||, alpinweiss |||.. ja joka vuos tulee uusia värejä/sävyjä.. korjattuja sävyjä yms. Pelkkä värinnimi tai numero ei kerro mitään ellei siitä väristä ole oikesti
olemassa kun vain ja ainoastaan peruskaava.. harvammin.Audi B8.5 TDI Quattro
E81 120d m-sport Lci
Comment
-
-
Originally posted by Circ View PostKyllähän niissä sitten lukee mikä versio se on esim. Alpinweiss |, alpinweiss ||, alpinweiss |||.. ja joka vuos tulee uusia värejä/sävyjä.. korjattuja sävyjä yms. Pelkkä värinnimi tai numero ei kerro mitään ellei siitä väristä ole oikesti
olemassa kun vain ja ainoastaan peruskaava.. harvammin.
Kuinka pitkä kokemus sinulla on maalien myynnistä ja sekoittamisesta?
Ihan varmasti voimme järjestää sinulle näytille pari BMW:tä, joissa on sama värikoodi, mutta se / -merkin jälkeinen numero on eri. Saat todeta omin silmin.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Vaiski_Dsm View PostJa diamantschwarzia 181 on ainakin kahta eri sävyä. Teetätin maalia liikkeessa tuolla värillä, oli kaksi vaihtoehtoa ja kummatkin näytti sävykartassa tasan samalta ja päivänvalossa, mutta puskurissa maali oli enemmän harmaata, kuin mustaa. Eli vituiksi meni
Comment
-
-
Olen vuosien varrella nähnyt aika monta Clypsorottia ja kaikissa on ollut värikoodina 252/3, aika moni auto on ollut kuitenkin aivan eri sävyinen kun tuo oma joka on sävyltään perus. Muuthan ovat vaaleampi ja tummempi, näin standoxin väriensekoitusohjelman mukaan.
Comment
-
Comment