Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ovipahvien purkaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raaseri
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 118
    • Helsinki

    Ovipahvien purkaminen?

    Moro!

    Auto josta pahveja pitäisi irroitella on E46 coupe. Oikean puolen ovessa on jokin irti ja resonoi välillä ikävästi popin huudatuksessa. Saan pärinän poistettua laittamalla jotain säilytyslokeron ja varsinaisen ovipahvin väliin, joten kaiutin on luultavasti ehjä. Olen myös yrittänyt painella pahvia, josko jokin kiinnike olisi vaan ollut huonosti kolossaan. Eipä auta joten purkuun tai auto hoitoon.

    Omaan kohtuulliset kädentaidot ja työkalut, ei vaan viitsisi ekalla kerralla rikkoa kiinnikkeitä. Joten hyvät neuvot irroittamiseen olisivat tarpeen.


    Kiitos!

    *********
    Ok, heti postauksessa näkyi että samaa on kysytty 2004. Eipä ne linkit enää toimineet, mutta noi threadissa olleet neuvot kyllä. Lisäapu silti kelpaa.
    Last edited by Raaseri; 28-06-2007, 12:24.
    En oo ollu siellä päinkään!
  • Sanna
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 3
    • Tuusula

    #2
    ei huolta

    Ne kiinnikkeet menee todennäköisesti rikki joka tapauksessa. Aika hankala niit on saaha irti ehyenä ainakaan oman kokemuksen mukaan.

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Irrotat ekaks sen listan ja sen alta paljastuu muistaakseni 2 ruuvia. Kahvan alapuolella on kaks ruuvia peitelevyjen alla ja kolmas on peilien säätöpotikan alla. Irrotat sen ison napin siitä säätöpalikasta ja nostat pihdeillä siitä tapista sen ylös. Johdot irti ja ruuvi auki. Sen jälkeen pahvi on kiinni vielä jumalattoman monella klipsulla, eli varovasti alat vaikka alareunasta kampeamaan auki sitä. Kun saat pahvin irti niin sen jälkeen irrotat oven avauskahvasta vaijerin ja kaiuttimista johdot ja se on siinä.

      Originally posted by Sanna
      Ne kiinnikkeet menee todennäköisesti rikki joka tapauksessa. Aika hankala niit on saaha irti ehyenä ainakaan oman kokemuksen mukaan.
      Kyllä ne aukeaa nätisti kun vaan varovasti on liikkeellä, jos ryskäsee koko paketin kerralla tai vääntää liikaa niin kyllä ne rikkikin saa.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • tac
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 154

        #4
        E46 coupen ovipahvien purkaminen

        Mitäpä tässä olisi lomilla parempaakaan tekemistä, kuin kirjoitella purkuohjeita Tässä Alfamer korjausoppaan käsitys "Oven verhoilulevyn irroituksesta ja asennuksesta (3/5 jakoavainta = melko vaikea, sopii kätevälle tee-se-itse-mekaanikolle)":

        1. Irrota miinuskaapeli akusta varmuuden vuoksi.
        2. Jos kohteena on kuljettajan ovi, kampea ovipeilien säätökatkaisin irti kyynärnojasta. Irrota sähköjohtojen liitin ja ota katkaisin pois.
        3. Paina avauskahvan kehyslevyssä olevan muovitulpan takareuna sisään ja irrota Torx-kantainen kiinnitysruuvi.
        4. Kampea turvatyynystä kertova laatta varovasti irti ja irrota sitten laatan takaa paljastunut verhoilulevyn kiinnitysruuvi.
        5. Irrota kyynärnojassa sijaitsevat kiinnitysruuvit, joita on yhteensä kolme.
        6. Vapauta verhoilulevyn pidikkeet hyvin leveällä ruuvitaltalla tai muulla sopivalla lastalla kampeamalla. Nosta verhoilulevyä ylöspäin ja ota sitten verhoilulevy pois. Verhoilulevyn irrotusvaiheessa on samalla irrotettava oven sisäpuolisen avauskahvan vaijeri kuten myös kaikki sähköjohdot, jos sellaisia verhoilulevyyn tulee. HUOM: Paras tapa verhoilulevyn irrotukseen on käyttää erityistä haarukkamaista työkalua ja suorittaa kampeaminen verhoilulevyn pidikkeistä eikä itse verhoilulevystä. Varovasti toimien irrotus voidaan kuitenkin tehdä myös ilman erikoistyökalua.
        7. Verhoilulevyn asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä kuin irrotus, mutta huomaa lisäksi seuraavat seikat:
        8. Tarkasta ennen verhoilulevyn asennusta, että oven suojamuovi on ehjä. Rikkoutunut suojamuovi olisi ilman muuta viisainta vaihtaa uuteen, toisin sanoen ei ole suositeltavaa ryhtyä paikkailemaan rikkoutunutta muovia tms.
        9. Jos verhoilulevyn kiinnikkeitä pääsi rikkoutumaan irrotusvaiheessa, on ne tietenkin vaihdettava uusiin.
        10. Varmista, että kaikki sähköjohdot tulevat oikeille paikoilleen. Johdot eivät saa litistyä mihinkään väliin eivätkä myöskään jäädä häiritsemään ikkunamekanismin tai lukko-osien liikkumista.
        Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

        Comment

        • Raaseri
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 118
          • Helsinki

          #5
          Kiitos!

          Eiköhän noilla tuhoa-se-itse-mies uskalla jo alkaa kokeilemaan. Ellei kokemus ole ihan masentava, raportoin ensi viikolla miten kävi.
          En oo ollu siellä päinkään!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎