Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kevyttä käyntihäiriötä (-96 328)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakki2
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 84
    • Finland - Kerava

    Kevyttä käyntihäiriötä (-96 328)

    tere kaikkitietävä foorumi.

    Taustaa, auto ollut minulla nyt 3 kuukautta ja lähes huoletonta ajoa mutta muutaman kerran tehnyt seuraavaa, ensin ajo kauppaan jonka jälkeen auto käyntiin mutta mystisesti sammunut, no auto takaisin tulille (käynnistyi normaalisti) jonka jälkeen ajo tahmeaa ilman tehoja, tuntui ensin ettei kävisi kaikilla mutta aisti harhaa kaiketi. Tämä sama tapahtunut pari kertaa sen jälkeenkin, aina kuuma keli ja viimeksi kävi ajossa vastaava - ensin raju nykäys jonka jälkeen tehot tiessään, valoissa sitten "buuttasin" auton jonka jälkeen toimi taas "normaalisti". Kuumalla kelillä ei meinaa kiertää kunnolla vaan "tukehtuu" poljinta panettaessa.

    Toistaiseksi vaihdettu ilman- sekä bensansuodatin. Sekä öljyt filttereineen mutta ei vaikuttane tähän.
    Myöskin sitä ilmatunnistimen jälkeistä putkea/letkua puristeltu jne. mutta ei havaittavaa vaikutusta.

    Vikakoodien lukuun on aika mutta vasta ensi viikolle (18.7) mutta kun tienpäälle ei viitsisi jäädä ainakaan lasten kanssa niin vika olisi kiva paikallistaa jo ennenkin jos mahdollista. Siinä tulee korvat kipeäksi

    Forumia olen lukenut ja pitkä lista nykimis häiriöistä on tiedossa mutta ainakaan helpot kokeilut ei ole tuottaneet tulosta. Mitään osia en suinpäin ala vaihtamaan koska kuten tiedetään siihen menee vain turhaan rahaa.

    Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan!

    Hiukan lisää taustaa autosta: Eli 328i Touring 10/96 ja vakio. Tuotu suomeen sassan maalta tuossa -06 (ajettu n. 150tkm) lopussa minkä jälkeen majaillut käyttöautona turussa ja itse ostin auton siis huhtikuun alussa. Mittarissa silloin 160tkm ja nyt 165tkm.

    kiitos jo etukäteen... (päivitän tuon vikalistan mukaan kun sen saan...)
    316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40
  • Chrisu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 445
    • Espoo

    #2
    Itselläni oli kampiakselin asentotunnistin sippi jolloin teki vähän vastaavanlaisia temppuja. Meno oli aika-ajoin tahmeata ja vika poistui yleensä hetkeksi sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudestaan. Aikalailla samankuuluista vikaa kun sulla. Vikakoodien luku ei antanut ko. viasta viitteitä, vaan näytti kaikkea muuta. Onneksi oli osaava kaveri Laakkosella joka totesi että sieltä kannattaa vikaa alkaa etsimään koska kokemuksensa mukaan ko. tunistin vaikuttaa lähes kaikkeen. Uusi piuha maksoi about 100€ ja sen vaihtaa itsekin kohtuullisen helposti.
    Luetuta ne vikakoodit ja jos testeri näyttää kaikkea "outoa" niin kannattanee tuota kokeilla. Oma kippo siis sigun -95 e36 328 Coupé.
    -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
    ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
    ex. -95 E36 328i Coupe Individual
    ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
    ex. -80 E21 320/6

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Vähän kuulostaisi siltä että polttoainepuolella häikkää, mutta mitä näiden kanssa on tullut pelailtua niin oma veikkaus menee imuilman tai moottorin lämpöanturiin koska vika on tuollainen "on-off tyyppinen". Imuilman lämpöanturi löytyy imusarjan alapuolelta siitä kohtaa missä kaasuläppäkotelo liittyy imusarjaan. Moottorin lämpöantureita löytyy kaksi kappaletta koneen etuosasta imusarjan ensimmäisen kanavan alapuolelta. Toinen eculle ja toinen mittaristolle (en muista kumpi oli kumman).

      ---> Eli näitä voi ensihätään vaikka putsailla ja tarkistaa että liittimet on kunnolla kiinni. Käytä toki vikamuistin luvussa, mutta putsaile nyt ensin jos paranisi sillä. Jokatapauksessa uskon että tämän kalliimmasta/vakavammasta viasta ei ole kyse.

      Tuo kampiakselin tunnistin on tietysti yksi vaihtoehto, ja toinen nokka-akselin, mutta näistä ei vielä omakohtaista kokemusta ole tullut...
      Last edited by Gonzalez; 09-07-2007, 10:31.
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • jakki2
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 84
        • Finland - Kerava

        #4
        Loistavaa, kiitos.
        Otan työn alle heti kun mahdollista.

        Vikakoodeista sen verran että eilen erään Foorumilaisen toimesta ne luettiin mutta tulos jäi hiukan laihaksi, tietenkin tässä mallissa oli jotain häikkää itse DME:ssä ja sieltä ei mitään ulos tullut. (Tarkistin illalla ja kyllä siellä se siemensin MS41.0 on mikä pitikin - näytti alkuperäiseltä mutta sitähän ei voi tietää. Piirilevy oli myös originaalin näköinen ja juotokset pintapuolisesti ok) Mikä voikaan olla syynä !?!?!
        Toki sieltä vikakoodeja muista moduuleista löytyi ja nyt toimii vinkkarit niiden edellyttämällä tavalla (eli sadetunnistin autossa on)
        Myös ajonestossa oli ollut jotain koodeja mutta kyllähän tuo molemmilla avaimilla toimii...
        Menen edelleen ensi viikolla liikkeeseen josko heidän systeemi pääsisi käsiksi tuohon DME:hen.
        316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

        Comment

        • jakki2
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 84
          • Finland - Kerava

          #5
          Päivitystä

          Eilen tutkittu lisää, 3 ja 4 tulpat näytti kummalliselta muihin verrattuna, eli ne oli punaisen palaneita Syystä tai toisesta !? Tein myös ilmamassamittari käsittelyn sillä kys. aineella (Motonet: CRC Air Sensor Clean 200ml).
          toistaiseksi ei huomattu vaikutusta, tosin vasta töihin ajoin

          Eilen käyntihäiriö ilmeni reilumpana kuin aiemmin, lämpötila oli reilu 24 ja kevyttä kaupunkiajelua ja välillä tuntui ettei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä ollenkaan.
          Tähän liittyen, jos yksi kipinä jää väliin niin onko DME:ssä joku logiikka mikä "sammuttaa" moottorin tai vast. ? Tuntuu hullulta...

          Myös liittimiä putsailtu ja CRC:tä tuhlattu...
          Kampuran tunnistinta en ruvennut irroittelemaan koska se vaatii ensin koko imupuolen irroitusta !? Se sitten myöhemmin jos ei aiemmin vikaa löydy...

          Nyt olisi kesäloma reissua tiedossa joten jännitystä ei ainakaan puutu

          Kiitos.
          316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #6
            Millä ohjelmalla koodit yritetty lukea?
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • jakki2
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 84
              • Finland - Kerava

              #7
              Ohjelmina muistaakseni CarSoft (oisko 6.5) ja sitten toinen mikä ei nyt muistu mieleen.

              EDIT: Niin ja toinen ohjelmista ei suostunut ottamaan ollenkaan yhteyttä, toinen sitten useamman yrityksen jälkeen sai jotain eloa. Se Airbag valon nollaus onnistui melko kivuttomasti heti alkuunsa.
              Se ohjelma mikä lopulta toimi ei kuitenkaan ole sellaista mallia mikä antaisi vikakoodeja, ainoastaan kertoi että jotain siellä on ollut. Ne sai nollattua.
              Last edited by jakki2; 13-07-2007, 11:34.
              316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

              Comment

              • jakki2
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 84
                • Finland - Kerava

                #8
                Suhinaa

                Menee jo spämmin puolelle mutta kysymys vielä: Eli tyhjäkäynnillä imusarjan tuntumassa suhisee mutta kun kierroksia nostaa niin suhina häviää, tämä varmaan ihan normaali feature ?
                Kaveri propannut autoja ikänsä mutta ei tunnistanut suhinaa normaaliksi - tosin ei kuulemma kokemusta kys. autosta (eli toi 328 -06)

                Kiitos ja anteex
                316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

                Comment

                • jakki2
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 84
                  • Finland - Kerava

                  #9
                  Kampuratunnistin

                  Eli vikakoodi sitten lopulta saatiin ulos ja Kampura tunnistinhan se on.
                  Nyt täytyy moinen hakea ja toivoa että se tosiaan on se.

                  MUTTA, kertokaas ken onkaan sen vaihtanut että onnistuuko ilman Imusarjan irroitusta ja jos onnistuu niin miten ?

                  Ainakin Realoem.com sanoo sen olevan siellä tulipellin päässä ja näin ollen tuossa autossa ei sinne ilmeisesti juuri pääse ilman imusarjan irroitusta ?

                  Vai ?

                  EDIT: Onko Motonet:ssä oleva osa oikea ? 10-9206 ? http://www.motonet.fi/Ostoskori.php?...Toiminta=Lisaa
                  Jos ei niin mistä moinen?

                  Kiitos taas
                  Last edited by jakki2; 13-07-2007, 21:39.
                  316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

                  Comment

                  • Vane
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 157
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by jakki2 View Post
                    Menee jo spämmin puolelle mutta kysymys vielä: Eli tyhjäkäynnillä imusarjan tuntumassa suhisee mutta kun kierroksia nostaa niin suhina häviää, tämä varmaan ihan normaali feature ?
                    Kaveri propannut autoja ikänsä mutta ei tunnistanut suhinaa normaaliksi - tosin ei kuulemma kokemusta kys. autosta (eli toi 328 -06)

                    Kiitos ja anteex
                    Kyllä mun 325i -91 ainaki suhisee tyhjäkäynnillä ja loppuu heti ku ottaa kierroksia

                    Comment

                    • jakki2
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 84
                      • Finland - Kerava

                      #11
                      Korjattu !

                      Eli vikakoodi viittasi kampuratunnistimeen ja sen vaihtamalla rupesi auto pelittämään taas kuin uutuutensa päivinä tai jotain

                      Kiitos avusta!
                      316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

                      Comment

                      • kake
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 590
                        • Kerava

                        #12
                        Originally posted by jakki2 View Post
                        Eli vikakoodi viittasi kampuratunnistimeen ja sen vaihtamalla rupesi auto pelittämään taas kuin uutuutensa päivinä tai jotain

                        Kiitos avusta!
                        Haitko motonetistä tunnistimen vaiko muualta?
                        Hyvä että lähti toimimaan.
                        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                        Comment

                        • Zuuzo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 441
                          • Etelä-Savo, Pieksämäki

                          #13
                          Mulla ollu myös jotain häikkää

                          Bmw e36 m3 vm.94 coupe
                          Toisinaan kun lähden kiihdyttämään niin vetoja tuntuu olevan vähemmän kuin mun ex kipossa nissan 200sx s13, tässä kävi motoparkista radalle.com tapahtumasta lähdettäessä sillei että risteyksessä polkaisin kunnolla kaasua ja vaihdoin kakkoselle niin kierrokset lähti laskuun, tilanne korjaantui sillä että käytin vaihteen vapaalla niin rupes pelittämään taas.

                          Comment

                          • jakki2
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 84
                            • Finland - Kerava

                            #14
                            Niin osan ostin Hessumobiilista, en nyt muista minkä merkkinen tms. mutta toimii .
                            hintaa oli 73.10€

                            Lisäilmaluisti täytyy vielä putsata, se on se "viimeinen" lenkki minkä jälkeen homman pitäisi olla ok.
                            Kerettiin jo putsata joku huohotin/öljyn eristin mikä lie palikka sieltä imusen alta, sen jälkeen tuntui oikeasti että koneen toiminta muuttui selkeästi parempaan suuntaan (ja kyllä siellä sitä paskaa olikin
                            mutta edelleen on tyhjäkäynnillä hiukan eloa ja se tyhjästä kiihdyttäminen (eli vaihde päällä kytkin ylhäällä kierrokset alle 1500) tuskaa... korjaantunee tuolla lisäilmaluistin putsilla.
                            316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎