Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem solved

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeL
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 424
    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

    problem solved

    Eli searchilla ja muiden neuvoilla en löytänyt muuta neuvoa L-jetronicin lisärikastukseen(kotikokeille) kuin asentaa potentiometri kylmäanturin tilalle..

    Tämä on jo tehty, ja toimiihan se muuten, mutta joudut kiihdyttäessä vääntämään nupista kaakkoon 3000rpm jälkeen melko tarkasti ettei mene reilusti laihalle tai sitten rikkaalle(jos liikaa vääntelee)EDIT> ja n.4500rpm toimii taas ilman lisä"ryyppyä"
    liekkö sitten jokin muukin vika tuossa pirssissä... suuttimen suurennus(535) ei auttanut mitään, meni vain vähän rikkaamalle alakierroksilla.. EDIT> nyt suuttimet on m5 3,6L ja iso imm
    Last edited by TemeL; 30-01-2009, 15:03.
    ----------------


    M20B20 ahdistusta
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Mikset laita kylmäkäynnistys suuttimen tilalle normaali suutinta ja ohjaa sitä muiden suutinten kanssa?

    Comment

    • TemeL
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 424
      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

      #3
      ....

      olikohan minulla nyt sitten le-jet vai mikä.. kun ei ole sellaista kylmäkäyntisuutinta..
      tämä ruisku rikastaa sen kylmäanturin avulla kaikkia suuttimia..

      ja tässä tapauksessa rikastus pitäs tapahtua vaan siellä 0,5bar paineilla kierrokset yli 3000rpm... koska sillon lyö otsan tuulilasiin jos ei väännä potentiometristä lisää rikastusta...
      ----------------


      M20B20 ahdistusta

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by TemeL View Post
        olikohan minulla nyt sitten le-jet vai mikä.. kun ei ole sellaista kylmäkäyntisuutinta..
        tämä ruisku rikastaa sen kylmäanturin avulla kaikkia suuttimia..
        Sitten se on LE-jet.

        Comment

        • 69ville
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 375
          • kiiminki-casa-neidari

          #5
          entäs erillinen paineanturi ohjaamaan lisäsuuttimia? esim. ahtoputkeenhan saa näppärästi värkättyä muutaman extra suuttimen....
          nuita antureita nyt luulis joka varaosaliikkeessä olevan.

          Comment

          • TemeL
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 424
            • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

            #6
            Originally posted by 69ville View Post
            entäs erillinen paineanturi ohjaamaan lisäsuuttimia? esim. ahtoputkeenhan saa näppärästi värkättyä muutaman extra suuttimen....
            nuita antureita nyt luulis joka varaosaliikkeessä olevan.

            olisiko ne kytketty toimimaan niin. että kun paineanturi kytkee ne päälle esim.0,5bar niin ne on kokoajan auki.. toimiikohan semmoinen käytännössä?

            itsellä tuo on/off systeemi ei taitas pelata, kun ahdot on jo 2200rpm 0,5bar eikä kone mene laihalle vasta kuin 3000 jälkeen.. kun alkaa paras tehoalue..
            ----------------


            M20B20 ahdistusta

            Comment

            • 69ville
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 375
              • kiiminki-casa-neidari

              #7
              laitat useemman anturin. esim. 0.3bar,0.4bar ja jne... eli yhtä suutinta ohjaat aina yhdellä anturilla.

              Comment

              • Zeik88
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 300
                • Suonenjoki

                #8
                tai sit huijaat ilmanmäärä mittarin maita mapilla silleen että ku alkaa ahtaa niin kaikki suuttimet on kokoajan auki. Mutta nämä ei ole hyviä vaihtoehtoja
                chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                Comment

                • TemeL
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 424
                  • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                  #9
                  -----

                  Originally posted by 69ville View Post
                  laitat useemman anturin. esim. 0.3bar,0.4bar ja jne... eli yhtä suutinta ohjaat aina yhdellä anturilla.
                  Tarviikos tuossa jotain erillistä ohjainboxia (niinkuin tuolla puhutaan>http://www.btcf.fi/forum/showthread....lis%E4ruisku)? ei kai?

                  vai kestääkö normaali(ei ryyppysuutin) suuttimet, jos laittaa esim. suoraan ohjauksen puolan miinus navalta, suuttimen toinen napa jatkuva virta... ja sellanen esim 0,5bar painekytkin siihen puolan ja suuttimen väliin.
                  eikös tuon pitäisi toimia ihan ok vai kärvähtääkö jokin?

                  kertokaapas.. joku on varmasti kokeillut tämmöistä.

                  kertokaa privaan jos ei halua kaikille halua kertoa!
                  Last edited by TemeL; 27-08-2007, 20:20.
                  ----------------


                  M20B20 ahdistusta

                  Comment

                  • TemeL
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 424
                    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                    #10
                    päivitystä ongelmaan

                    Eli nyt on vaihdettu m5 suuttimet ja soosin pitäs riittää.. mutta edelleen jos säätää kohdilleen seokset.. niin edelleen kun lyö lusikan pohjaan, tekee sen että hyytyy 3000rpm jälkeen ja jos odottaa hetken tai käyttää poljinta ylhäällä niin alkaa bensa taas riittämään.. eli seokset pysyy kohdillaan alle 3000rpm ja 4000rpm yläpuolella!?? tuossa välillä menee rankasti laihalle..

                    bensanpaineet pysyy ahdoilla 3bar.. ja ahtopaineet pysyy n.2500 alkaen 0,5bar

                    viimeinen oljenkorsi on tulossa, eli 535 ilmamittari.. mutta epäilen että ongelma sillä häipyy kokonaan.

                    voiko liian pieni turbo olla syynä?

                    saa sen toki niinkin, ettei mene laihalle mutta sitten on seokset muilla kierrosalueilla pirun rikkaalla..

                    voi perk..!! ei viittis mitään megaa alkaa asentaan kun muilta löytyy menestystarinoita ihan normi ruiskullakin.

                    kertokaa turbogurut nyt neuvoja, kai nyt joku jotain tietää..
                    Last edited by TemeL; 18-09-2007, 15:47.
                    ----------------


                    M20B20 ahdistusta

                    Comment

                    • Jope86
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 97
                      • Imatra

                      #11
                      millä seuraat seoksia??? itsellä myös vastaava rojekti ja muuten pelaa hienosti mutta kylmänä vetää pirun rikkaalle... itella kestää matka ajossa lambda arvo jossain 0.9V ja kiihdyttäessä suht samoissa.
                      suuttimina on 535sen suuttimet ja bensan paineet alipaineella 3.5Bar ja 0.8bar ahdoilla joku 4bar...
                      _____________________________________________
                      E34 M5
                      ex: E36 325 Coupe M-Sport
                      ex: E34 535 iA
                      ex: E30 318i Touring
                      ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
                      ex: E34 535
                      ex: E34 520 mosselmann turbo
                      ex: E30 320 Taxi
                      ex: E30 316i

                      Comment

                      • TemeL
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 424
                        • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                        #12
                        pjooo

                        Originally posted by Jope86 View Post
                        millä seuraat seoksia??? itsellä myös vastaava rojekti ja muuten pelaa hienosti mutta kylmänä vetää pirun rikkaalle... itella kestää matka ajossa lambda arvo jossain 0.9V ja kiihdyttäessä suht samoissa.
                        suuttimina on 535sen suuttimet ja bensan paineet alipaineella 3.5Bar ja 0.8bar ahdoilla joku 4bar...
                        kapeakaista lambda.. autogauge seosmittari.. ja pers tuntumalla tietää aika hyvin myös.. millon vetoja parhaiten.

                        itsehän otin tänään vielä ilmanlämpöanturin pelistä pois niin alko pelaan nätisti(kaupunkiajossa) myös kylmänä, saa nähdä tykkääkö boxi paskaa. js "ryyppy":hän oli käsinupikalla tässävaiheessa.

                        jotakin pirun häikkää tuossa minun vehkeessä on, liekkö ecu paskana?
                        pitää vielä tarkistaa ettei IMM pohja elä niin että läppä jumii kiinni ennen täyskaasuasentoa..
                        tulee niin jyrkästi se laihalle meno rikkaalta.. ja ylhäällä taas pelaa.

                        kohtuu hyvin sulla tuntuu pelaavan...
                        mikäs ruisku ja kokoonpano sinulla on?
                        ----------------


                        M20B20 ahdistusta

                        Comment

                        • TemeL
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 424
                          • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                          #13
                          ---------

                          -----------
                          Last edited by TemeL; 18-09-2007, 19:53.
                          ----------------


                          M20B20 ahdistusta

                          Comment

                          • Jope86
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 97
                            • Imatra

                            #14
                            vasaava kokoonpano kun sulla... garret To3, Mosselmann pakosarja, säädettävä bensanpaineen säädin joka nostaa painetta ahtojen mukaan.. muuten ihan vakio ruisku..
                            _____________________________________________
                            E34 M5
                            ex: E36 325 Coupe M-Sport
                            ex: E34 535 iA
                            ex: E30 318i Touring
                            ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
                            ex: E34 535
                            ex: E34 520 mosselmann turbo
                            ex: E30 320 Taxi
                            ex: E30 316i

                            Comment

                            • TemeL
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 424
                              • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                              #15
                              ------

                              Originally posted by Jope86 View Post
                              vasaava kokoonpano kun sulla... garret To3, Mosselmann pakosarja, säädettävä bensanpaineen säädin joka nostaa painetta ahtojen mukaan.. muuten ihan vakio ruisku..
                              jees.. ai vakio motronic? mullahan oli le2-jetronic, jos tarkkoja ollaan. löytyy omavalmiste pakosarjajatke mallia sama kuin proturbolla.. mosselmann cooler.. fse bp-säädin..
                              tuo mun garretti on niin pieni ettei kierrä edes rajoittajaan kiihdyttäessä

                              pitäs heittää verkonpainoksi.. ja hommata 3/4 garrett tai vastaava..
                              ----------------


                              M20B20 ahdistusta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎