Onko ilmastoinnin ilmankuivaimen vaihdossa jotain niin erityistä huomioitavaa, ettei sitä pysty itse tekemään? Kuivaimen sisällähän on vissiin jonkinsortin aktiivihiiltä, kasteleeko amatööri ropatessaan hiilet pilalle?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmankuivaimen vaihto.
Collapse
X
-
Jos löydät tuollaisen kuivaimen, niin vaihda ehdottomasti.
Ilmankierrossa ei ole mitään kuivaimia. Ilmastointi kytkettynä kosteus tiivistyy kylmän kennon pinnalle. Kylmäainekierrossa on kuivain, mutta sen vaihtamiseksi täytyy kylmäaineet ensin tyhjentää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos löydät tuollaisen kuivaimen, niin vaihda ehdottomasti.
Ilmankierrossa ei ole mitään kuivaimia. Ilmastointi kytkettynä kosteus tiivistyy kylmän kennon pinnalle. Kylmäainekierrossa on kuivain, mutta sen vaihtamiseksi täytyy kylmäaineet ensin tyhjentää.
Tutkailin jo asiaa ja selvis ettei ehkä kannata rönkkiä.
Comment
-
-
Ite ainakin vaihdoin kaverin e36 bemariin ton, ei ollu todellakaan vaikea tehdä ilman aijempaa kokemusta. Kylmäaineet olivat jo vuotaneet kylläkin pihalle, mutta ensin otin vanhan irti, ja sitten uudesta osasta tulppa pois ja letku paikalleen, ei siinä kauhea kiire ole. Aktiivihiilet, tai rakeet mitä sisällä onkin, eivät kastu piloille kovin nopeasti, ainakin 30 min aikaa laitella lupasi kl-varaosa, mistä haettiin myös uusi kuivuri.
Comment
-
-
Originally posted by [Riku] View PostIte ainakin vaihdoin kaverin e36 bemariin ton, ei ollu todellakaan vaikea tehdä ilman aijempaa kokemusta. Kylmäaineet olivat jo vuotaneet kylläkin pihalle, mutta ensin otin vanhan irti, ja sitten uudesta osasta tulppa pois ja letku paikalleen, ei siinä kauhea kiire ole. Aktiivihiilet, tai rakeet mitä sisällä onkin, eivät kastu piloille kovin nopeasti, ainakin 30 min aikaa laitella lupasi kl-varaosa, mistä haettiin myös uusi kuivuri.
Ja tosiaan, systeemi pitää olla tyhjä irrotettaessa.
Näin tein tolle e36:lle kun oli kenno puhjennut, kennonvaihdon yhteydessä.
Jos tää on täyttä paskaa niin oli sitten turha keikka, tulipahan tehtyä...
Ebay kertoo, että pitäisi vaihtaa koska rakeet hajoaa ajan mittaa ja saattaa tuhota kompuran:
Nyt voi sitten kaikkitietävät sivaltaa,
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Kuivaimen voi vaihtaa itsekin.
Ja sitten tämän aamun OT:
Originally posted by Ju5u View PostTon nyt tajuaa special ed:kin, ilmakierron kuivaamisesta en sanonut kyllä mitään.
Originally posted by Ju5u View PostOnko ilmastoinnin ilmankuivaimen vaihdossa6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostEbay kertoo, että pitäisi vaihtaa koska rakeet hajoaa ajan mittaa ja saattaa tuhota kompuranLast edited by Rubu; 31-07-2007, 07:41.
Comment
-
-
Originally posted by pimmeri View PostMissäs tuo kuivain sijaitsee E34:ssä...tarttis nimittäin vaihtaa samalla kun kennokin menee vaihtoon piakkoin?
Jos vaihat kennon eli puskuri on irti kuivain on piissofkeik.
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostKuivaimen voi vaihtaa itsekin.
Ja sitten tämän aamun OT:
No sikäli kun minä ensimmäisen kerran luin kysymyksesi, niin ilman kuivaamisestahan sinä nimenomaan kysyit:
Sait epäselvään kysymykseesi erittäin asiallisen vastauksen ja sitten vielä kehtaat kuittailla? Loistava tapa varmistaa asiallisten vastausten saaminen jatkossa!
Ebayssa oli e34 bemariin ilmankuivain maksanu about 40-50 euroa.
Olis pitäny tyhjätä ilmastointi ja vaihtaa kuivain, olis varmaan onnistunut kotikonstein, mutta vein liikkeeseen.
Ilmankuivain+sen vaihtaminen+mehut 250 euroa.
Nyt tulee kylymää
Comment
-
-
Originally posted by Ju5u View PostJaahas täällä ei saa kuittailla ja pitää kysymystenkin olla juuri oikein muotoiltuja... myönnetään... oon vaan vittumainen luonne
Comment
-
-
Originally posted by Ju5u View Post
Ilmankuivain+sen vaihtaminen+mehut 250 euroa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment