Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535iA Kaasuläppä aukeaa max. 1/4. (EML) SOLVED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    E34 535iA Kaasuläppä aukeaa max. 1/4. (EML) SOLVED

    Noniin, elikkä tuo topicci jo kertoikin kaiken.
    Kaasupoljin on sähköisesti toteutettu, jostain syystä kaasuläppä aukeaa täyskaasulla vain n. 1/4, ja aukeaa tosi hitaasti. Jos rauhallisesti painaa poljinta pikkuhiljaa kohti pohjaa ni hyvin liikkuu kunnes ollaan ylitetty se 1/4 kaasusta, ja silloin jämähtää kiinni. Koitettiin hellällä väkivallalla saada sitä avautumaan enemmän mutta sähkömoottori pistää hanttiin. Avattiin tuo kaasuläpän moottori ja puhdistettiin kaikki osat, läpässäki oli kivasti karstaa ja selvät urat joista vois päätellä ettei tuo kone oo enempää kaasua saanutkaan pariin vuoteen

    Polkimen sensorissa epäiltäis vian olevan, koska tossa läpän mekanismissa on kaikki kunnossa. Ajossa tuo polkimen sensori kyllä kickdownin kuitenkin tajuaa kun heittää laatikosta pari pykälää pienemmälle jne mutta ei kuitenkaan avaa kaasuläppää. Taitaa tuolla kickdownilla olla ihan oma pykälä siellä ihan kaasupolkimen lopussa, naksahtaa ku pohjaan painaa.

    Mutta mutta, mikä avuks?! Ihmeen hyvin toi on toiminu tolleen, mitä ny ihmetelty ku ei oo ollu keski/korkeilla kierroksilla tehoa . Kaveri ajanu kohta pari kuukautta ihan normaalia ajoa kaupunkiajosta matka-ajoon ja motarillaki vauhtia yleensä 130-140. Kellään samaa ongelmaa ollut?
    Last edited by Supra^; 12-08-2012, 02:49.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    eiköhän kannattaisi pistää vaihtoon se polkimen potikka, ja se moottori sieltä läpän vierestä... myöskin kaasuläpän asento anturi kannattaa varmaankin vaihtaa
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by ongelmalapsi View Post
      eiköhän kannattaisi pistää vaihtoon se polkimen potikka, ja se moottori sieltä läpän vierestä... myöskin kaasuläpän asento anturi kannattaa varmaankin vaihtaa
      Kaasuläpän asentoanturi taitaapi olla integroituna samaan systeemiin? tuohon ei nimittäi mitää muitapiuhoja mene paitsi tuo pyöreä plugi. Autossa on kans vakionopeudensäädin joka oletettavasti toimii saman sähkömoottorin kautta, paskana kyl sekin.

      Polkimen potikan hinta taitaa olla uutena aika suolainen? muuten sellanen kyllä laitetaan ostoslistalle.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Tämäkin selvitetty jo aikoja sitten. Jos jollain ilmenee samaa niin korjaus on helppo. --->http://bmwe32.masscom.net/johan/eml_bulb/eml_bulb.html

        Naurattaa lähinnä kun autoa on näköjään AKE:n tietojen mukaan pidetty kiertopalkintona viimeset 2v. ollut aika monella omistajalla siis. Ja "kalliin" vian korjauksen takia aina myyty kertomatta eteenpäin, mutta eipä yks hyppylanka kallis ollu. Kaveri kiittää auton myyjää (makso pari tonnia)
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎