Noniin, elikkä tuo topicci jo kertoikin kaiken.
Kaasupoljin on sähköisesti toteutettu, jostain syystä kaasuläppä aukeaa täyskaasulla vain n. 1/4, ja aukeaa tosi hitaasti. Jos rauhallisesti painaa poljinta pikkuhiljaa kohti pohjaa ni hyvin liikkuu kunnes ollaan ylitetty se 1/4 kaasusta, ja silloin jämähtää kiinni. Koitettiin hellällä väkivallalla saada sitä avautumaan enemmän mutta sähkömoottori pistää hanttiin. Avattiin tuo kaasuläpän moottori ja puhdistettiin kaikki osat, läpässäki oli kivasti karstaa ja selvät urat joista vois päätellä ettei tuo kone oo enempää kaasua saanutkaan pariin vuoteen
Polkimen sensorissa epäiltäis vian olevan, koska tossa läpän mekanismissa on kaikki kunnossa. Ajossa tuo polkimen sensori kyllä kickdownin kuitenkin tajuaa kun heittää laatikosta pari pykälää pienemmälle jne mutta ei kuitenkaan avaa kaasuläppää. Taitaa tuolla kickdownilla olla ihan oma pykälä siellä ihan kaasupolkimen lopussa, naksahtaa ku pohjaan painaa.
Mutta mutta, mikä avuks?! Ihmeen hyvin toi on toiminu tolleen, mitä ny ihmetelty ku ei oo ollu keski/korkeilla kierroksilla tehoa . Kaveri ajanu kohta pari kuukautta ihan normaalia ajoa kaupunkiajosta matka-ajoon ja motarillaki vauhtia yleensä 130-140. Kellään samaa ongelmaa ollut?
Kaasupoljin on sähköisesti toteutettu, jostain syystä kaasuläppä aukeaa täyskaasulla vain n. 1/4, ja aukeaa tosi hitaasti. Jos rauhallisesti painaa poljinta pikkuhiljaa kohti pohjaa ni hyvin liikkuu kunnes ollaan ylitetty se 1/4 kaasusta, ja silloin jämähtää kiinni. Koitettiin hellällä väkivallalla saada sitä avautumaan enemmän mutta sähkömoottori pistää hanttiin. Avattiin tuo kaasuläpän moottori ja puhdistettiin kaikki osat, läpässäki oli kivasti karstaa ja selvät urat joista vois päätellä ettei tuo kone oo enempää kaasua saanutkaan pariin vuoteen
Polkimen sensorissa epäiltäis vian olevan, koska tossa läpän mekanismissa on kaikki kunnossa. Ajossa tuo polkimen sensori kyllä kickdownin kuitenkin tajuaa kun heittää laatikosta pari pykälää pienemmälle jne mutta ei kuitenkaan avaa kaasuläppää. Taitaa tuolla kickdownilla olla ihan oma pykälä siellä ihan kaasupolkimen lopussa, naksahtaa ku pohjaan painaa.
Mutta mutta, mikä avuks?! Ihmeen hyvin toi on toiminu tolleen, mitä ny ihmetelty ku ei oo ollu keski/korkeilla kierroksilla tehoa . Kaveri ajanu kohta pari kuukautta ihan normaalia ajoa kaupunkiajosta matka-ajoon ja motarillaki vauhtia yleensä 130-140. Kellään samaa ongelmaa ollut?
Comment