Announcement

Collapse
No announcement yet.

325:n pakosarja 328:iin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Teevee-
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 54
    • Rauma

    325:n pakosarja 328:iin?

    Olen kuullut juttua että e36 325 pakosarjalla sais 328:iin lisää tehoa? Pitääkö paikkansa? Ja miten tollasten vaihto onnistuu kun 325 pakosarja on valurautaa eikä siinä ole lambda-anturien paikkoja, kuten 328:n pakosarjassa?
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1768
    • Honkajoki

    #2
    Mistä moinen tieto. M50 imusarjalla saa hieman huipputehoa, alaväännön piikkiin, mutta pakosarjalla ei usenkaan kuuhun mennä.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • JJ
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 94
      • Juva

      #3
      ettet ois kuullu väärin. ennemmin se 325:n imusarja 328:iin
      E46 325

      Comment

      • -Teevee-
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 54
        • Rauma

        #4
        Joo kyllä mä ton imusarja-jutun tiedänki.. Mutta sen lisäksi selittivät ton et 325 pakosarja virtais paremmin tai jotai..

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #5
          saattais pitääkkin paikkaansa. nääs m52b28 koneen "peltipakosarja" on reiiltään n sentin pienemmät kuin kannessa olevat reiät. eli ne ahdistaa takuuvarmasti.

          m50 sarjan vois olettaa olevan isompaa jöötiä, kun ajattelee miten imusarjanpuolikin siinä on...

          m52 on tehty pellistä, joten siellä on pienemmät virtausvastukset kun m50 valurautamöhkössä. mut sit taas m52 sarja ei ole kuitenkaan tehty sillätavalla kuin "oikeat" peltisarjat tehdään, eli kaikki putket samanmittaseks...
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • -Teevee-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 54
            • Rauma

            #6
            Yks tommonen valurautamötti 325:sta mulla onkin, mut ongelma on et valurautaan ei vissiin helpolla hitsata lambda-antureiden paikkoja.. Jos koittais porata kierteet siihen tai jotain.. Mutta jos jollain ehjä 328:n pakosarja joutilaana ni saa tarjota. Yksi vaihtoehto olis et ostais Marteliukselta, mut hinta on vähän liian suolainen.. Onko muita paikkoja josta vois Bemarin pakosarjoja ostaa? Komias kupla muuten sulla ollut Ändi.
            Last edited by -Teevee-; 10-08-2007, 03:55.

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              #7
              vähimmällä varmasti pääsis ku ostais valmiin peltisatsin ..
              välillä niitä täällä foorumillakin näkee. hinnat 300-500 egee.

              kiitos. komeehan toi oli ...
              harmittaa jälkikäteen kun piti siitä luopua
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Ändi View Post
                m52 on tehty pellistä, joten siellä on pienemmät virtausvastukset kun m50 valurautamöhkössä.
                Miksi? :think

                Pakopuolen vaikutus nelitahtimoottorissa on melko pieni verrattuna imupuoleen, siksipä tuollaisella patentoinnilla muuten vakiossa on vaikutus tehoihin aika tarkkaan +-0. Ne myynnissä olevat "peltisarjat" on kyllä ihan kromatun vakiosarjan näköisiä, ei niillä ainakaan saa mitään muuta kuin bling blingiä. Ja kesto verrattuna vakioon luultavasti huonompi...
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • -Teevee-
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 54
                  • Rauma

                  #9
                  Originally posted by Ändi View Post
                  vähimmällä varmasti pääsis ku ostais valmiin peltisatsin ..
                  välillä niitä täällä foorumillakin näkee. hinnat 300-500 egee.
                  Joo mul on ostoilmoitus ostetaan-osiossa, mut vielä ei tärpännyt.. Marteliukselta katoin ni 700euroa olis pakosarjan hinta siellä..auts! Muistan vielä ku ajelit tolla kuplalla kaupungilla, pidin kyllä lookista. Itelläkin kupla just rakenteilla, mut se onkin toisen foorumin juttuja.

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    ooks varma et on sama biili ...
                    äänestä sen ainakin tunnisti.

                    mut tosiaan tais olla 2003 loppuvuonna kun toi lähti lappeenrantaan.

                    millanes volsu on rakenteilla


                    onks sul muuten toi M50 imari jo omassa?
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • -Teevee-
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 54
                      • Rauma

                      #11
                      Kyllä mä oikein muistan. Noo..mun kupla on aikoinaan ollu american car showssa..turbotekniikkaa kasailen ja alustaan tulee päivityksiä. Viime kesänä näkyi liikenteessä..semmonen turkoosi. Ei oo m50 imaria omassa Bemussa..enkä varmaan laitakkaan jollei sillä mitään huimaa lopputulosta saa aikaiseksi.

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #12
                        no mulla olis se paikalla. vähän huono vertailla kun mun on automaatti.
                        mut 218hp siitä penkitettiin kortelassa.

                        sporttiauton dynossa saattais olla enemmänkin ku siellä samalla modauksella porukalla jotain 230hp.



                        oliks siinä sun kuplassa ne "upotutetut" takavalot
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • -Teevee-
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 54
                          • Rauma

                          #13
                          Ai siis sullakin on 328i ja sait 325:n imarilla 218heppaa? Aika hyvin sit jos pelkkä imari tuo about 25heppaa.. Sit vois kyl itekkin harkita sitä. Ei oo upotettuja takavaloja..semmoset -50-luvun kuplan valot. Tos olis pari kuvaa:


                          Last edited by -Teevee-; 11-08-2007, 03:45.

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #14
                            siisti peli ... koppa on visiin -71nen??

                            lähe koittaan tota mun biilii jokukerta. jollei todelliset hepat oikeesti ole noussu nii käyttöominaisuudet parani ainakin rutkasti. nääs se tehohuippu tulee vasta 6100 kiekan kohilla.
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • -Teevee-
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 54
                              • Rauma

                              #15
                              -70-vuosmallinen on mun kupla, et läheltä liippas sun veikkaus.=) Juu tarvii törmäillä joku kerta kaupungilla ni käydään kokeilemassa sun Bemua. Tarvis tuo omakin penkittää et tietäis minkämoiset määrät on hevosia lähtökohtana..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎