Entäpä sitten,kun suodatin on tukossa?Eikö tuo vesi-öljy kierrä vapaasti konessa suodattimen ohi noissa vanhemmissa moottoreissa,missä ei ole elktronista valvontaa öljyn "laadulle" joka estää moottorin käyttämisen?
Ei pitäisi ajella,eipä.Mutta kun tuntuu,että jotkut vaan kokeilee käynnistyksiä ja pieniä siirtoajoja lähimmälle pajalle "upotuksen" jälkeenkin.
joo, no öljyn suodattimesta en puhunutkaan mitään lähinnä tarkoitin, että ei sinne mitään oravia pääse ilmansuodattimen läpi veden mukana... eihän se öljyn suodatin mitään siellä tosiaan auta tuossa tilanteessa.
Kun vähän aikaa seisoo vedessä niin jostakin huohotusreiästä saattaa mennä vedet myös vaihdelaatikkoon ja perään...
Availin kerran yhtä järveen ajettua corollaa, kiertokanget oli U-muotoiset koneen äkkipysähdyksestä kun pytyt täytty vedellä. Myös vaihdelaatikosta tuli vain harmaata nestettä...
Jos auto on sukeltanut, niin ei tietenkään saa edes yrittää käyntiin, ennen kuin kaikki on tarkistettu! Kaikki öljyt vaihtoon ja suodattimet, tulpat auki, sähkö boksien kuivaus ja kontakti sprayllä liitokset puhtaaksi.
ja öljyt saa muuten vaihtaa pariin otteeseen. itellä ainakin vaihdon/kuivattelun jälkee vieläkin tuuppaa sitä harmaata moskaa hieman koloista, sitä vettä kyllä riittää jokasessa pikku kolossa.
nooh jotakin positiivistakin tässä,näkee kun joku on yrittänyt muotoilla imukanavan alkupäätä ja ihan vituillee jopa vielä näyttäs olevan
Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne... -Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Eiköhä nuo ole yleensä seuraavan omistajan murheita.Kun vikoja alkaa ilmetä,niin yleensä jostain syystä omistaja vaihtuu...
varmaan jos joku tollasen ostaa.
nyt on sit öljyt vaihdettu. suju aika näpprästi sellasella imurilla.
tehtiin niin että imurilla eka tyhjäks tikun reijästä ja sit vielä suodattimen kuppi ihan tyhjäks. sit uudet sisään. sit uus imu päälle ja jonkun aikaa imettiin. sit öljyt ylämerkkiin.
nyt öljy on ihan puhtosta. pitää nyt hetki ajella ja tehä uus "käsittely"... seuraavalla kerralla sit alakautta.
aika pienelli vaurioilla täst selvittiin. ainostaan toisessa lampussa oli pikkusen kosteutta. mitään käyntihäiriöitä ei oo vielä ilmaantunut ja lattiamatotkin on kuivat...
sigpic
E46 2d 330 -02 EX. E36 2d 328 -97 e92 335d -07 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm) Audi S4 -99 (324hp/497nm) Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm) Bmw 325 iA 2D -93 Bmw 325 4d -92
Menin upottamaan myös e36 porin tulvissa. Kone ei sammunut enkä huomannut siinä vaiheessa mitään vakavaa tapahtuneen. Tämän vika on se, että kylmänä kone käy hyvin ja tasaisesti, mutta kun kone lämpeää niin se alkaa käymään viidellä pytyllä. Missä vika?
Menin upottamaan myös e36 porin tulvissa. Kone ei sammunut enkä huomannut siinä vaiheessa mitään vakavaa tapahtuneen. Tämän vika on se, että kylmänä kone käy hyvin ja tasaisesti, mutta kun kone lämpeää niin se alkaa käymään viidellä pytyllä. Missä vika?
Koneen päältä eksyny vettä tulpan reikiin ja joku puola paskana?? Kontaktihäikkää tulpan ja puolan välillä?? Toisaalta voi olla ihan "ei tulvasta johtuva" vikakin eli joku sytytystulpista tullut tiensä päähän samoilla sekunneilla...
Vaihda tulpat ja putsaile paikat siinä mennessä näin aluksi...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
itellä ei käynyt mitenkään mukavasti.
kone meni purkuun ja löytyhän sieltä vikaa:
hieman osaa syödä miestä tollanen mokailu, että pitikin ajaa siitä rapakosta.
Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne... -Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment