Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan vaihto kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanelainen
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 67

    Tekniikan vaihto kyssäreitä

    Elikäs ois tollanen pikkunen compacti 1.6 koneella. olin just vaihtamassa sitä isompikoneiseen, kun meni sitten vaihteistokin leviään. ja tekniikan vaihto on ollu jo pitkään mielessä. kori kuitenkin on hyvässä kuosissa, mutta toi tekniikka vittuilee vaan kerta toisensa jälkeen. Näin tääl foorumilla joskus compactin johon oli vaihdettu muistaakseni M50B25 tekniikka. compactiahan ei tietääkseni sillä tekniikalla ole koskaan tehtaalta saanut ja se tässä niinkun on ajatuksena alle laittaa. mutta onnistuuko ilman mahdotonta paperisotaa? se vois kuljettaa tota pikkusen rontti 1000kg kippoo jo mukavasti. varsinkin jossen pystyy stroukkaan 2.8l mut kaikki aikanaan. tärkein on kuitenkin se että mitä kaikkee täytyy muuttaa? takana on nyt rummut ne ainakin levyiks, sitten mites kun etu levyt on kai samalla halkasialla mutta ei oo välistä jäähdytetyt? entäs kardaani/ perä? joka tapauksessa olisin ostamassa kolaroitua e35 sedania josta sais sitten aika paljon osia. takaakselisto kait. on vaan erilainen. eli jos näihin löytys tietoo niin olis loistavaa. KIITOS
    E46 330Ci Topasblau metallic
    "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Saat katsastaa tuon M50B25 / B28:n tai M52B25 / B28:n ilman sen suurempia ongelmia kompakkiin kun käytät vertailumallina 323:sta jossa on koneena M52B25 170hp eli maksimiteho 204hp ja -tilavuus 3,125l.
    Toki sinun pitää vaihtaa kaikki alustan osat vastaamaan 323:sta, katso tuolta mitkä osat tulee vaihtaa: www.realoem.com

    www.e30zone.net :ssä on prokkiskertomus M50B28 swapista compakkiin, kannattanee lukea läpi

    Lukkoperä alkaa olemaan ehdoton tuolla koneella tossa korissa, pitäisi löytyä aika hyvin (E30, Z3 perät käy (ei aivan 100% varma mutta taka-akselisto on hyvin pitkälle samanlainen kuin noissa joten varmista ennen kuin ostat )
    Last edited by Jonsku; 15-08-2007, 06:49.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Hanelainen
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 67

      #3
      Mistäs ihmeestä mä löydän tohon sopivat takatukivarret? jos pitää saada 323. sen omat. niitä ei oo muissa. vai meniskö läpi 318ti.n tukivarsilla, kun siinäkin on levyt takana? laittais vaan ne 325. takalevyt. on meinaan liian suolaset ostaa 323 compon takatukivarret uutena. samoin perä sekin on omansa 323 compactissa. vai saisko sen yhdistämällä tota e30 perää? meinaa mennä nyt vähän hankalaks.
      E46 330Ci Topasblau metallic
      "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #4
        Ite koittaisin löytää koko taka-akselin jostain kolariautosta. En tiedä, onko suomen purkaamoissa välttämättä, mutta kun lehtiä lukee, niin esim. melkein joka toisessa rakennetussa ruotsalaisessa E30:ssä on tehty 5-pulttinen jako taakse juurikin 323i compactin tai Z3:n taka-akselilla, niin pakko niitä jostain on löytyä. Tietty siinä samassa saa sitten levyt taakse, jne...

        Eikös jotkut purkaamot pysty tilaamaan osia ulkomailtakin?


        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Hanelainen View Post
          Mistäs ihmeestä mä löydän tohon sopivat takatukivarret? jos pitää saada 323. sen omat. niitä ei oo muissa. vai meniskö läpi 318ti.n tukivarsilla, kun siinäkin on levyt takana? laittais vaan ne 325. takalevyt. on meinaan liian suolaset ostaa 323 compon takatukivarret uutena. samoin perä sekin on omansa 323 compactissa. vai saisko sen yhdistämällä tota e30 perää? meinaa mennä nyt vähän hankalaks.
          Katoitko RealOEM:stä että onko niissä samat tukivarret ja missä kys. tukivarsia on käytetty?
          Ihan oikeasti hyödyllinen sivusto tuo, kannattaa tutustua eikä kaivaa nenää ja ihmetellä täällä foorumilla
          (eikä herneitä sitten, kiitu)
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Hanelainen
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 67

            #6
            juu oon kyll kattellu realomesta. eli takatukivarret ja taka vetarit oli sellasia, joita ei ollu muissa autoissa ainakaan samalla varaosanumerolla. Sitten kyselin tuolta e30zonesta löytyneeltä 316 -> 328 compacti mieheltä, että mitä se oli vaihtanut, niin siinä oli ainakin 1.8ti:n tukivarret. 328 etulevyt, 323 takalevyt, 316 takakallistuksen vakaaja, 328 etu kallistuksenvakaaja, Z3 putkisto. ja niillä oli menny briteissä läpi. mutta kuinka menee suomen maalla, jos kaikki osat eiviä ole sitten siitä 323 compactista. toki mielelläni sellaisen taka akseliston ostan, jos vaan mistään löytyy järkihintaan.
            E46 330Ci Topasblau metallic
            "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Jepulista
              Brittien säädökset ovat vaan erilaiset kuin täällä

              323:sta vastaavaksi sinun pitää tuo saada, käytännön eroja tukivarsien jne eroista en tiedä mutta eikös 318ti:ssäkin ole isot jarrut?
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Ipu
                Newbiemmer
                • Dec 2007
                • 16
                • Suomi

                #8
                Vanha topic mutta kysytään kuitenkin. Miten mahtaa nyt noi jarruhommat mennä? Itsellä -98 316 compact ja otteessa lukee 316ti. Takana on levyjarrut mitä ei entisessä 316 compactissa ollut. Onkohan nuo sitten samat takajarrut kun 318ti ja 323ti vai mitkä lienee? Onko nykypäivänä jo paremmin kokemusta m50b25 koneen vaihdosta compactiin?

                Comment

                • Ipu
                  Newbiemmer
                  • Dec 2007
                  • 16
                  • Suomi

                  #9
                  Scmiedmann näytti myyvän samaa levyä kaikkiin compacteihin joissa levyt takana. Eli jarrujen puolesta pitäisi kelvata kun eteen vaihtaa jäähdytetyt jarrut vaikka 325 mallista?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16532
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Ipu View Post
                    Scmiedmann näytti myyvän samaa levyä kaikkiin compacteihin joissa levyt takana. Eli jarrujen puolesta pitäisi kelvata kun eteen vaihtaa jäähdytetyt jarrut vaikka 325 mallista?
                    Juu, ja etujarruthan on kaikki samoja 318is-328i.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎