No ei vielä hehkuteta liikaa. Aamulla sitten kylmällä moottorilla kiihtyminen töksähteli jopa pahemmin kuin aikaisemmin. Tutkitaan vielä asiaa ennen loppupäätelmiä. Se DDE:n ohjelmointi uudelle mittarille taitaa sitten olla seuraavana vuorossa. Oulun Wetterillä vain tahtovat piuhan päässä käyttämisestä 80€. Olisikohan Oulun alueella muita paikkoja kuin merkkiliike, missä tuon voi suorittaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d -99 katvealue tehossa
Collapse
X
-
Elikkäs vein eilen Wetterille koodaukseen kun muualla ei onnistunut. Kysyin vaihto+:sta ja yhdestä viritysfirmasta mutta heillä ei toimenpide onnistunut. Nollasivat ensin edellisen mittarin oppimat arvot. Softaa ei kuulemma tarvinnut vaihtaa, kun ilmamäärämittarikotelon softa oli oikea. Softaversioita on siis kaksi, vanhalle ja uudelle kotelolle. Ei tullut kuntoon. Ei sitten muuta voinut kuin asentaa tilalle uusi originaali ilmamääräanturi koteloineen ja ohjelmoida sille sitten oikea softa. Nyt tuli kuntoon ja toimii hyvin mutta kalliiksihan tuo tuli. Meinasivat, että joko ostamani anturi oli väärä tai se ei sopinut yhteen vanhan kotelon kanssa tai että anturi oli rikki.BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
320d -99
Ongelmia oli itsellänikin hiipuvien tehojen kans. Ei tahtonut päästä ohituksissa ohi ja ohitettavat ehti morjestaa, kun itse kyyryssä koittaa polkea vastaantulevan kaistalla. Huomas vajauksen helposti ku cruisella ei jaksanut pitää yli 80km/h vauhtia enää kaikissa mäissä tasaisena. Ostin sitten Pierburgin MAF:n (75€)ja tööttäsin paikoilleen. En ole ohjelmoituttanu tai muutakaan.. vielä ainakaan. Tehot lisääntyi huimasti, alaväännöt lisäänty ja jaksaa jopa lähtä liikkeelle ilman poljentaa vääntöalueille. Kiihdytyksiin jäi kuitenki keskivaiheille havaittava pieni tehonkatve josta taas noustaan kuitenki takas väännön puolelle, kun kierroksia saa lisää. Tehonnousu ja parannus entiseen oli kuitenkin niin valtava etten vielä näe tarvetta korjauttaa tuota katvealuetta. Jospa se joskus menee vielä ärsytyskynnyksen yli myöhemmin...
Comment
-
Comment