Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 vai 750 vm97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penaali
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 3

    740 vai 750 vm97

    Moroo! elikkäs kauhee kuume iskeny päälle, että tämmönen laite pitäs saaha, niin kumpi kannattais laittaa? kulutuksissa ei taida suurta eroa olla vai onko?
    kummatkin vie aivan Vi###sti..... väliäkö sillä tulee niin vähä kilometrejä vuodessa,.... kunhan kyyti on hyvää.
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Eipä sillä ole mitään väliä, keskityt vaan löytään auton jossa halutut varusteet, väri ym. Ja kunto hyvä. Mutta jos nyt kaksi identtistä löytyy, niin sitten 750
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Originally posted by penaali View Post
      Moroo! elikkäs kauhee kuume iskeny päälle, että tämmönen laite pitäs saaha, niin kumpi kannattais laittaa? kulutuksissa ei taida suurta eroa olla vai onko?
      kummatkin vie aivan Vi###sti..... väliäkö sillä tulee niin vähä kilometrejä vuodessa,.... kunhan kyyti on hyvää.
      No ei ne vitusti vie,huomaat kyllä..
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • penaali
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 3

        #4
        niin ja se vähän ihmetyttää...että kun valmistaja lupaa tuolle 750 pienempää kulutusta kun 740 niin voiko pitää paikkaansa... onko siis mitään järkeä ees harkita tota 740`?

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Kannattaa muistaa myös suuremman sylinterimäärän vaikutus huolto- ja ylläpitokuluihin sekä vakuutuksiin etc. Eli mieti huolella, onko penaalissa tarpeeksi tuohta, eikä pelkästään karvoja.

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by penaali View Post
            niin ja se vähän ihmetyttää...että kun valmistaja lupaa tuolle 750 pienempää kulutusta kun 740 niin voiko pitää paikkaansa... onko siis mitään järkeä ees harkita tota 740`?
            En menis vannomaan ton kulutus asian kanssa,meinaan et tossa 740i:ssä on moottorina M62B40 eli 4litranen V8 ja tossa 750i:ssä on moottorina M73B54 eli 5,4litranen V12 ei voi mennä pienemmällä sopalla.Nimenomaan olisi järkevää harkita,että ottaisit mielummin ton 740i:n kyllä se V8:kin hyvin viettää
            ja jos otat huomioon "mahdollisesti"tulevan autoverotus uudistuksen (päästökohtainen) niin..no voit itse päätellä... Ei muutakun napajäätiköt sulamaan ja valtio muistaa...
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • Aukes!
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2013
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by V-Power View Post
              En menis vannomaan ton kulutus asian kanssa,meinaan et tossa 740i:ssä on moottorina M62B40 eli 4litranen V8
              -97:ssa on jo uudempi M62B44 moottori, eli 4.4 litrainen. Vanhemmissa oli 4 litrainen M60B40 moottori. Kyllä kulutus on V8 mallissa pienempi, joskin ero ei älytön ole. Jos ei kulutus/huoltokulut ei nappaa niin V12 tietenkin!


              - E60 -05 "too small to mention"
              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by Aukes! View Post
                -97:ssa on jo uudempi M62B44 moottori, eli 4.4 litrainen. Vanhemmissa oli 4 litrainen M60B40 moottori. Kyllä kulutus on V8 mallissa pienempi, joskin ero ei älytön ole. Jos ei kulutus/huoltokulut ei nappaa niin V12 tietenkin!
                Niinpäs onkin
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3828
                  • California

                  #9
                  Millaistakohan eroa on 740manuaalilla ja 750 tomaatilla (eihän sitä kovalla askilla ole edes saanutkaan) suorituskyvyssä?


                  750 vie varmaankin mutta miten paljon?
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • Aukes!
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2013
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by BMW View Post
                    Millaistakohan eroa on 740manuaalilla ja 750 tomaatilla (eihän sitä kovalla askilla ole edes saanutkaan) suorituskyvyssä?


                    750 vie varmaankin mutta miten paljon?
                    Varmaankin sataan mennään suht tasoissa, mutta kovemmissa nopeuksissa rupeaa vääntö ja teho puhumaan.


                    - E60 -05 "too small to mention"
                    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                    Comment

                    • jarkko67
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 43
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by penaali View Post
                      niin ja se vähän ihmetyttää...että kun valmistaja lupaa tuolle 750 pienempää kulutusta kun 740 niin voiko pitää paikkaansa... onko siis mitään järkeä ees harkita tota 740`?
                      Kannattaa tutustua Saksan sivuun:

                      Sieltä löytyy tietoa E38 mallien eroista. 750:ssä on joitain "apulaitteita" vakiona, jotka on 740:seen ruksaamaan erikseen uutena tilattaessa. Jälkeenpäin ko laitteiden asennus ei ole järkevää, vaan kannattaa etsiä valmiiksi itselle mieluisilla varusteilla. Kulutus on 740:ssä 1L pienempi maantiellä ja 1,5L kaupungissa. Keskikulutus antanee aika hyvän kuvan mallien eroista, 12,6/13,5L/100km.
                      750:ssä on huollot ja varaosat hieman kalliimmat ja tarvikevaraosat löytyy Merteil-Laakkonen suunnalta, eli Motonetistä ei tarvitse etsiä. Jos itse aikoo 750:sen pellin alle, olisi hyvä olla joku "kätilön" käsillä varustettu aina huoltotöissä apuna.

                      Comment

                      • Kähmy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 422
                        • Kempele

                        #12
                        Ja kannattaa tutustua:

                        lemon,lemons,automobiles,cars,lemon laws,owner,nightmare,unhappy,disaster,expensive,warranties,lease,warranty,features,BMW 750iL,7-series,7 series,BMW750hL,750hL,BMW750,BMW750iL,BMW,750,750iL,740iL,740i,740,325,325i,328,328i,528,528i,525,525i,535,535i,540,540i,BMW of North America,BMWUSA.com,maintenance,problems,malfunctions,service records,unrealiable,reliability,advice,review,summary,warnings,cautions,product liability,RICO,fraud,malice,misrepresentation,law suit,lawsuit,lawyers,attorney,sue,jury,ripoff,rip-off,safety,consumer,issues,concerns,reputation,class action,class-action,break my wallet,break my window,repairs,service,forum,discussion,board,Ultimate Driving Machine,performance,history,BMW USA,manufacturing,Protection,Chestnut Ridge Road,BMW International,BMW AG,12 cylinder,12 cylinders,high performance,horsepower,German cars,German engineering,German,1988,1989,1990,1991,1992,1993,1994,1995,1996,1997,1998,1999,2000,2001,'88,'89,'90,'91,'92,'93,'94,'95,'96,'97,'98,'99,'00,'01


                        Ouch.

                        EDIT: Argh, tuossa puhutaan hieman vanhemmasta...nooh, kannattaa lukaista ehkä kuitenkin.

                        -Kähmy
                        e46 325xi
                        Yamaha FZR 1000 EXUP
                        ex-e39 530i Touring

                        Comment

                        • algernon
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 288
                          • Turku, Suami

                          #13
                          Originally posted by jarkko67 View Post
                          Kannattaa tutustua Saksan sivuun:

                          Sieltä löytyy tietoa E38 mallien eroista. 750:ssä on joitain "apulaitteita" vakiona, jotka on 740:seen ruksaamaan erikseen uutena tilattaessa. Jälkeenpäin ko laitteiden asennus ei ole järkevää, vaan kannattaa etsiä valmiiksi itselle mieluisilla varusteilla. Kulutus on 740:ssä 1L pienempi maantiellä ja 1,5L kaupungissa. Keskikulutus antanee aika hyvän kuvan mallien eroista, 12,6/13,5L/100km.
                          750:ssä on huollot ja varaosat hieman kalliimmat ja tarvikevaraosat löytyy Merteil-Laakkonen suunnalta, eli Motonetistä ei tarvitse etsiä. Jos itse aikoo 750:sen pellin alle, olisi hyvä olla joku "kätilön" käsillä varustettu aina huoltotöissä apuna.
                          Motonetistä ja jopa Biltemasta löytyy filttereitä ja yleisosia (virranjakajaa jne.) muita osia ei tietenkään löydä monesta paikasta. Moottorin kulutusosia voi aina katsella sillä silmällä että siinä on kaksi 2.5 litran kutoslohkoa vierekkäin kulmassa...Mutta mikäs siinä huollossa nyt niin jumalattoman kallista on?
                          Öljyä menee tietenkin jonkun verran enemmän kuin Micraan ja tulppia joko 8 tai 12 mutta kun kerran on työkalut esillä niin lienee melkein sama sen jälkeen.

                          Konetila on todellakin ahdas, melkein aina joutuu jotakin purkamaan edestä ennenkuin pääsee käsiksi varsinaiseen kohteeseen. Sama meininki kuin moottoripyörissä joten sinänsä ei mitään mahdotonta.

                          Keskikulutus neljälle viime kuukaudelle (myöskin jokaiselle kuukaudelle erikseen) on ollut 12.7litraa (M70B50 @ E31) tankkauksien perusteella laskettuna.Nopeuksia käytetty luokkaan 220km/h asti (Autobahn).
                          M
                          850i -91 (EG11)
                          Z3 2.8 -98 (CH31)

                          325 -08 (VE31)

                          Comment

                          • V-Power
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1333
                            • Varsinais-Suomi

                            #14
                            Originally posted by algernon View Post
                            Motonetistä ja jopa Biltemasta löytyy filttereitä ja yleisosia (virranjakajaa jne.) muita osia ei tietenkään löydä monesta paikasta. Moottorin kulutusosia voi aina katsella sillä silmällä että siinä on kaksi 2.5 litran kutoslohkoa vierekkäin kulmassa...Mutta mikäs siinä huollossa nyt niin jumalattoman kallista on?
                            Öljyä menee tietenkin jonkun verran enemmän kuin Micraan ja tulppia joko 8 tai 12 mutta kun kerran on työkalut esillä niin lienee melkein sama sen jälkeen.

                            Konetila on todellakin ahdas, melkein aina joutuu jotakin purkamaan edestä ennenkuin pääsee käsiksi varsinaiseen kohteeseen. Sama meininki kuin moottoripyörissä joten sinänsä ei mitään mahdotonta.

                            Keskikulutus neljälle viime kuukaudelle (myöskin jokaiselle kuukaudelle erikseen) on ollut 12.7litraa (M70B50 @ E31) tankkauksien perusteella laskettuna.Nopeuksia käytetty luokkaan 220km/h asti (Autobahn).

                            Mies ei hirveesti autoa polje noilla keskikulutuksilla!
                            E36 95 316i Sedan
                            E39 97 540i Touring
                            E46 99 320Ci Coupe
                            E53 01 X5 4,4 V8
                            E65 05 730d
                            F10 11 523i Sedan
                            F90 08 320i Sedan

                            Comment

                            • jarkko67
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 43
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by algernon View Post
                              Motonetistä ja jopa Biltemasta löytyy filttereitä ja yleisosia (virranjakajaa jne.) muita osia ei tietenkään löydä monesta paikasta. Moottorin kulutusosia voi aina katsella sillä silmällä että siinä on kaksi 2.5 litran kutoslohkoa vierekkäin kulmassa...Mutta mikäs siinä huollossa nyt niin jumalattoman kallista on?
                              Öljyä menee tietenkin jonkun verran enemmän kuin Micraan ja tulppia joko 8 tai 12 mutta kun kerran on työkalut esillä niin lienee melkein sama sen jälkeen.

                              Konetila on todellakin ahdas, melkein aina joutuu jotakin purkamaan edestä ennenkuin pääsee käsiksi varsinaiseen kohteeseen. Sama meininki kuin moottoripyörissä joten sinänsä ei mitään mahdotonta.

                              Keskikulutus neljälle viime kuukaudelle (myöskin jokaiselle kuukaudelle erikseen) on ollut 12.7litraa (M70B50 @ E31) tankkauksien perusteella laskettuna.Nopeuksia käytetty luokkaan 220km/h asti (Autobahn).

                              Kannattaa lukea tekstit kuten ne on kirjoitettu. Kaverillahan on hakusessa 750/-97.
                              Konehan on 5,4-litrainen, eikä ole sama vaihdatko tulpat V8:iin vai V12:ta. Kukaan ei ole väittänyt huoltojen olevan jumalattoman kalliita. Tosin jos aiot autoasi huollattaa liikkeessä ja liikkeen varaosin, et juuri 750:stä kalliimpaa huoltokohdetta BMW:ltä löydä. Huolto-osia, kuten filttereitä ja tulppia saa tietenkin vaikka Motonetistä, mutta kun haussa alkaa olla varaosia, on käytännössä kaikkien muiden BMW-merkkisten (myös 740) osia saatavilla huomattavasti paremmin.

                              Mitä kulutukseen tulee, on E31 (manuaali/automaatti?) aivan eri auto ja eri koneella, jonka kulutuslukemat ovat alemmat maantiellä. Jos on maantieajoa paljon voi keskikulutus lähennellä 750:lläkin 10 litraa. Toisaalta jos kaupunkiajoa on suhteessa enemmän, voi lukema 20 olla lähempänä.

                              Käsittääkseni, jos auton kulutus on ensisijainen, tai edes toissijainen hankintaan vaikuttava tekijä, ei ko auto ole top 10 -listalla. Näistä autoista vaan joko pitää tai sitten siirtyy Toyota-osastolle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎