Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rial Daytona Race

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bääm
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 401
    • Pori

    Rial Daytona Race

    Mitä tiedätte vainteista? Laatu yms. Netistä yritin poimia tietoa painoista, mutta en mitään varmaksi luokiteltavaa tietoa löytänyt. Vanteiden kooksi voisi heitää vaikka 8,5x19 ja 10x19. Painoa näille abaut 14-15 kg kpl. Paino ei siis ole tieto vaan informaatiota netistä. Tietääkö joku paljonko vanteet todellisuudessa painaa? Onko toi paino jo rajoittava tekijä vai uhrataanko käytäntö näyttävyydelle?
    Mielipiteitä, mielipiteitä...
    330d -03 M57N
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    Mulla oli just tuon kokoiset vuoden verran mutta vaihdoin ne pari viikko sitten pois alkuperäisiin 19" M3 vanteisiin. Pyörivät jonkin aikaa irrallaan mutta en muistanut/jaksanut punnita.

    Kyllä ne painavammilta tuntui OEM vanteisiin verrattuna jo pelkästään käsissä pyöritellessä. Ja lippaa oli sen verran että tuntuivat todella helposti menevän mutkalle :(

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by Bääm View Post
      Mitä tiedätte vainteista? Laatu yms. Netistä yritin poimia tietoa painoista, mutta en mitään varmaksi luokiteltavaa tietoa löytänyt. Vanteiden kooksi voisi heitää vaikka 8,5x19 ja 10x19. Painoa näille abaut 14-15 kg kpl. Paino ei siis ole tieto vaan informaatiota netistä. Tietääkö joku paljonko vanteet todellisuudessa painaa? Onko toi paino jo rajoittava tekijä vai uhrataanko käytäntö näyttävyydelle?
      Mielipiteitä, mielipiteitä...
      Voin nuo omani pistää puntarille viikonloppuna..

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #4
        Originally posted by Jochen View Post
        .Kyllä ne painavammilta tuntui OEM vanteisiin verrattuna jo pelkästään käsissä pyöritellessä. Ja lippaa oli sen verran että tuntuivat todella helposti menevän mutkalle :(
        Oliko ne huonot vai miksi vaihdoit pois? Eli kannattaako ne unohtaa.. ?

        Originally posted by Exorcist View Post
        Voin nuo omani pistää puntarille viikonloppuna..
        Kiitän tästä.
        330d -03 M57N

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11687
          • Kouvola

          #5
          Itellä on kanssa samat vanteet ja juuri tuolla koolla minkä mainitsit. Ei ainakaan itellä mitään pahaa sanottavaa laadusta ainakaan. Ei tullut kyllä punnittua noita, mutta ei ne kyllä mitkään kevyet olleet. Toi mallihan on muuttunut hitusen vuosien varrella ja nykyisin keskiosa on maalattu sterlingsilber maalilla ja puolien sivut jollain tummemmalla sävyllä vielä.

          Comment

          • Bääm
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 401
            • Pori

            #6
            Eikös niissä ole rosteria se lippa. Jossain luki että jos ei ole rosteria niin hapettuu helposti, mutta uudemmissa olisi jo rosteria. Tämä siis jostain englannin kieliseltä foorumilta, en muista kyllä mistä. Ebaystä olen noita kattellut niin en oikeen kaikkea ymmärrä.
            330d -03 M57N

            Comment

            • Exorcist
              Wax on - Wax off
              • Dec 2004
              • 1806
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by Bääm View Post
              Eikös niissä ole rosteria se lippa. Jossain luki että jos ei ole rosteria niin hapettuu helposti, mutta uudemmissa olisi jo rosteria. Tämä siis jostain englannin kieliseltä foorumilta, en muista kyllä mistä. Ebaystä olen noita kattellut niin en oikeen kaikkea ymmärrä.
              Älä turhaan sieltä etsi kun mulla on juuri tuon kokoinen setti myynnissä. Sopivalla offsetilla niin tulee kivasti huulille 3-sarjalaisessa

              Comment

              • Bääm
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 401
                • Pori

                #8
                Originally posted by Exorcist View Post
                Älä turhaan sieltä etsi kun mulla on juuri tuon kokoinen setti myynnissä. Sopivalla offsetilla niin tulee kivasti huulille 3-sarjalaisessa
                Huomasin kyllä, että sulla on myynnissä. Eli täytyyhän niitten olla ihan susia kun kaikki vaihtaa pois ja toiset myy, eikä kaupaksi mee millään. Tai mites jos rälläkällä hioo sen pari senttiä sieltä kiinnitys pinnasta pois, niin eikös se sitten oo ihan hyvä. Turha varmaan edes kysyä, että miksi myyt. Et pysty kuitenkaan niitä haukkumaan...

                Noniin huumori pois...
                330d -03 M57N

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Bääm View Post
                  Eikös niissä ole rosteria se lippa. Jossain luki että jos ei ole rosteria niin hapettuu helposti, mutta uudemmissa olisi jo rosteria. Tämä siis jostain englannin kieliseltä foorumilta, en muista kyllä mistä. Ebaystä olen noita kattellut niin en oikeen kaikkea ymmärrä.
                  uutena alumiiniset on lakattu, niin ei ole paha hoitaa, mutta sitten kun niitä aletaan kiillottaa, niin saa kiillottaa joka viikko, jos haluaa että ei hapetu
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11687
                    • Kouvola

                    #10
                    Kyllä ainakin omasta mielestä noissa uudemmissa toi lippi on rosteria ja vanhemmissa ihan alumiinia.

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4988
                      • 013

                      #11
                      Itsellä moiset auton alla mut 18" ja vanhaa mallia joihin lipat vaihettu. Muistaakseni painoi kumin kanssa jotain 22kg. Itsellä mitään pahaa sanottavaa.. hyvin ne pyörii alla. Jännä muuten että tänä vuonna noitten hinta pompsahti..

                      Liekkö muuten uudessa mallissa kehän ja vanteen tiivistys toteutettu tiivisteellä kuten vanhoissa? Omissa oli tiivisteet entiset ja silikoonilla tiivistin ja eipä oo tarvinna 4kk aikana lisätä kertaakaan ilmaa

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by Esko View Post
                        Kyllä ainakin omasta mielestä noissa uudemmissa toi lippi on rosteria ja vanhemmissa ihan alumiinia.
                        Itsellä oli edellisessä autossa viimeisenä settinä just Daytona Race:ingit ja lippa oli rosteria.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Jochen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1229
                          • Valkeakoski & Trondheim

                          #13
                          Originally posted by Bääm View Post
                          Oliko ne huonot vai miksi vaihdoit pois? Eli kannattaako ne unohtaa.. ?
                          Ei niissä sinänsä mitään vikaa ollut. Takana vaan oli offset sellainen että vanteen ulkoreuna tuli 8 mm ulommas kuin vakiovanteella ja siihen vielä 12 mm luokkaa lisää ulkonemaa leveämmästä vanteesta eli vanteen reuna oli melkein 20 mm ulompana.

                          Alkoi vaan omaan silmään näyttää vähän liikaa Gunther tungingille missä renkaan kulutuspinta on noin puolet vanteen leveydestä vaikka alla oli 265 leveät renkulat. Tiedän, olen vähän herkkä.

                          Painavin syy oli saada auto näyttämään alkuperäiseltä ja aikanaan se on lähtenyt tehtaalta 19" vanteilla joten sellaiset oli saatava.

                          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                          Comment

                          • Exorcist
                            Wax on - Wax off
                            • Dec 2004
                            • 1806
                            • Riihimäki

                            #14
                            10x19 et19 + 275/30/19 kumin kanssa painoa 24.2kg.. Liekö sitten paljon vai vähän.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎