Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako ostaa tarviketulpanjohdot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AIN-1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 103
    • Kemi

    Kannattaako ostaa tarviketulpanjohdot?

    Moro

    E30 M20 320 -89.
    Ootteko ostanu tarvikejohtoja ja miten on pelannu. Se induktioanturi ei vissiin ole tarpeellinen koneen toiminnalle, eikö se ollu siihen huoltopistokkeeseen liittyvä?

    T:Hannu
    E39 520 Touring -01
    E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)
  • AIN-1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 103
    • Kemi

    #2
    Eikö oo kukaan uusinut tulpanjohtoja?
    E39 520 Touring -01
    E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Induktio anturi on todella tarpeellinen sytytysjärjestelmälle! Jos sen otat pois toiminnasta kone ei käy. Tarvikejohdoista sen verran että bilteman johtoja ei kannata ostaa. Mutta Hyvälaatuinen tarvike osa on käyttökelpoinen ja alkuperäistä johtosarjaa huomattavasti halvempi.
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • Hanza
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1931
        • Juvan Shell. Requiescat in pace

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Induktio anturi on todella tarpeellinen sytytysjärjestelmälle! Jos sen otat pois toiminnasta kone ei käy. Tarvikejohdoista sen verran että bilteman johtoja ei kannata ostaa. Mutta Hyvälaatuinen tarvike osa on käyttökelpoinen ja alkuperäistä johtosarjaa huomattavasti halvempi.
        Miten niin ei käy? Kyllä mulla ainakii hyvin käydä raksuttaa vaikka ei oo sitä anturia
        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

        t: luft waffel

        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Tuopa kummallista. Olen koko ajan ollut siinä käsityksessä että induktio anturi määrittelee sytytyshetken. Näin kertoi eräs "autoinsinööri". Sitten se anturi voi ehkä liittyä testipistokkeeseen.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Induktioanturilla toimiva virranjaotin on eri asia, eli ystäväsi puhui asiaa mutta se ei liittynyt sytytysjohtimiin.

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Asia selvä. Ajattelinkin että jotenkin noin se meni. Taas ollaan hieman viisaampia.
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                On se induktioanturi siellä syytä kuitenkin pitää... Ihmeelliseltä kuulostaa jos se toimii ilman sitä.. Sen saa laitettua tarvikejohtoon kun ottaa tulpanhatun pois ja puristaa sitten takaisin...
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • AIN-1
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2002
                  • 103
                  • Kemi

                  #9
                  Originally posted by bemari320mies
                  Induktio anturi on todella tarpeellinen sytytysjärjestelmälle! Jos sen otat pois toiminnasta kone ei käy. Tarvikejohdoista sen verran että bilteman johtoja ei kannata ostaa. Mutta Hyvälaatuinen tarvike osa on käyttökelpoinen ja alkuperäistä johtosarjaa huomattavasti halvempi.
                  Juu ei ollu tarkoituskaan ainkaan biltemasta ostaa
                  Katselin kl-varaosasta, oli muistaakseni 99e(alkup 264e).
                  Koneessa on ykk anturi kampiakselilla josta se tietää milloin sytyttää ja tuskin se kiekkamittarillekkaan tuosta tietoa ottaa tai mistä sen tietää?
                  E39 520 Touring -01
                  E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

                  Comment

                  • Tom1s
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 669
                    • .

                    #10
                    Induktioanturi on todellakin ruiskusuuttimia varten. Jos sitä ei ole paikallaan boksi on "vikatilassa" eli ampuu kaikilla suuttimilla yhtäaikaa. muuten siis eriaikaan 3+3.
                    Kiekkamittari saa pulssinsa boksilta.

                    Itse ostin motonetista tarvike-tulpanjohtosarjan mikä näytti ihan ok-satsilta. Sitten ykkösen piuhasta pää pois induktioanturi johtoon ja pää takaisin. Hyvin toimi.
                    F31 328i M-Sport

                    Comment

                    • AIN-1
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2002
                      • 103
                      • Kemi

                      #11
                      Originally posted by Tom1s
                      Induktioanturi on todellakin ruiskusuuttimia varten. Jos sitä ei ole paikallaan boksi on "vikatilassa" eli ampuu kaikilla suuttimilla yhtäaikaa. muuten siis eriaikaan 3+3.
                      Kiekkamittari saa pulssinsa boksilta.

                      Itse ostin motonetista tarvike-tulpanjohtosarjan mikä näytti ihan ok-satsilta. Sitten ykkösen piuhasta pää pois induktioanturi johtoon ja pää takaisin. Hyvin toimi.
                      Mulla on 6 pytyn johdossa tuo anturi?!?
                      E39 520 Touring -01
                      E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by AIN-1
                        Originally posted by Tom1s
                        Induktioanturi on todellakin ruiskusuuttimia varten. Jos sitä ei ole paikallaan boksi on "vikatilassa" eli ampuu kaikilla suuttimilla yhtäaikaa. muuten siis eriaikaan 3+3.
                        Kiekkamittari saa pulssinsa boksilta.

                        Itse ostin motonetista tarvike-tulpanjohtosarjan mikä näytti ihan ok-satsilta. Sitten ykkösen piuhasta pää pois induktioanturi johtoon ja pää takaisin. Hyvin toimi.
                        Mulla on 6 pytyn johdossa tuo anturi?!?
                        Niin pitääkin olla.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Tom1s
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 669
                          • .

                          #13
                          Originally posted by Leka
                          Originally posted by AIN-1
                          Originally posted by Tom1s
                          Induktioanturi on todellakin ruiskusuuttimia varten. Jos sitä ei ole paikallaan boksi on "vikatilassa" eli ampuu kaikilla suuttimilla yhtäaikaa. muuten siis eriaikaan 3+3.
                          Kiekkamittari saa pulssinsa boksilta.

                          Itse ostin motonetista tarvike-tulpanjohtosarjan mikä näytti ihan ok-satsilta. Sitten ykkösen piuhasta pää pois induktioanturi johtoon ja pää takaisin. Hyvin toimi.
                          Mulla on 6 pytyn johdossa tuo anturi?!?
                          Niin pitääkin olla.
                          Nojuu muisti voi pätkiä mutta samaan johtoon tietysti missä olikin.
                          F31 328i M-Sport

                          Comment

                          • Hasardi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1860
                            • Der Hauptstad

                            #14
                            Re: Kannattaako ostaa tarviketulpanjohdot?

                            Originally posted by AIN-1
                            Moro

                            E30 M20 320 -89.
                            Ootteko ostanu tarvikejohtoja ja miten on pelannu.
                            Kun laitoin M30 myllyyn tarvikejohdot, otti St.Motorsin seppä Hätälä niistä kiinni, ja sanoi että niistä voi tehdä hyppynarun lapsille. Eli kunnon Bee kirjaimella alkavat piuhat sinne.
                            Stadtluft macht frei.

                            Comment

                            • Aguél
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 515
                              • Siuntio/Lohja

                              #15
                              Mitenkäs m40 koneessa toi induktio anturi, mihin johtoon tulee? 4:seen? Onko mitään väliä miten päin? Mulla on joku vaihtanu tarvike johdot eikä ole sitä jaksanut laittaa kiinni jaa "ripustanut" sen pultilla kanteen
                              325i Coupe
                              Ex BMW:t
                              E34 530iA V8 touring
                              E36 316i
                              E34 535i
                              E30 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎