Mitä muutoksia autolle kannattee tehdä jotta talvi köröttelyssä ei ongelmia tule..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530da -00 saksasta suomen oloihin
Collapse
X
-
Tuossapa nuo yllä tulivat pääosin. Lisäksi CTEK:n akkulaturi kannattaa laittaa, jos käytät webastoa esilämmitykseen. Näin voit huudatella webastoa ilman että akku hyytyy. Vielä kun laittaa Defan säteilylämmittimen+sisätilan pistokkeen ja kytkee CTEK:n sisäpistokkeeseen niin aina kun tolpassa on virta päällä lataa/ylläpitää se akkua, helppoa ja vaivatonta. Akun kunto kannattaa tietysti tarkastaa ennen kuin alkaa CTEK:iä kiinnittelemään, enkä tarkoita nyt Aku Ankkaa. Jäähdytinnesteen pakkaskeston tarkastaminen on myös suotavaa, mutta yleensä sakemannin nesteet kestää se mitä pitääkin.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEntäs huohotinputken lämmitin ?
Tero.
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Joo nuo rengas ja lämmitys asiat on selvääpattaa, mutta juurikin näitä muita niksejä tässä etsin, esim tuo huohotinputken lämmitin...
Minkäslaisiin hintoihin tuo huohotinputken lämmittimen laittaminen tulee?"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostJoo nuo rengas ja lämmitys asiat on selvääpattaa, mutta juurikin näitä muita niksejä tässä etsin, esim tuo huohotinputken lämmitin...
Minkäslaisiin hintoihin tuo huohotinputken lämmittimen laittaminen tulee?
Täältä foorumilta löytyy myös muutama tarina kertomus siitä miten voi tehdä itsekin näin halutessaan. Tässä ainakin yksi sellainen.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Noniin auto on nyt hommattu. Mites muilla nuo peilit on talvella toiminu. Autossa on vänkärinpuolen peili sellanen että kun pakin laittaa päälle, niin se kääntyy näyttämään auton takakulmaan. Mietityttää nyt, että pitäiskö se kytkeä pois jotenkin, ettei hajoa mitään jos se pääsee jäätymään...?"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Poiskytky on helppoa. Käännät peilinvalinta säätönappulan (vasen/oikea) vain toiseen asentoon, niin peili ei käänny pakilla.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
No hyvä ettei tarvi alkaa mitään sulakkeita repimään pois peilien takia. No mites sitte talvirenkaat, kuinka kapeita renkaita olette laittaneet alle. Vanne koot olis 15-16 tuumaa.."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostNo hyvä ettei tarvi alkaa mitään sulakkeita repimään pois peilien takia. No mites sitte talvirenkaat, kuinka kapeita renkaita olette laittaneet alle. Vanne koot olis 15-16 tuumaa..
Itse käytän rengaskokoa 225/65 R16... on osoittautunut ihan hyväksi valinnaksi.
Tarkista myös auton massaus. Olen kuullut juttua, että joissain saksalaisissa (MB, BMW jne) ei tuota massausta ole suoritettu niin hyvin kuin suomeen tehtyihin autoihin
Comment
-
-
Moi,
15":sena vakkarikoko on 205/65 R15. En suosittele, minusta liian pieni rengas E39:iin.
16":sena lähinnä vakkaria on 225/55 R16, jota suosittelen talviajoon.
edit: tuota massausjuttua pitäisin lähinnä urbaanina legendana...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Wille83 View PostOlen kuullut juttua, että joissain saksalaisissa (MB, BMW jne) ei tuota massausta ole suoritettu niin hyvin kuin suomeen tehtyihin autoihinBullshittia. Sitäpaitsi toivottavasti sitä pohjaa ei ole kukaan mennyt massaamaan kun sitten se ainakin on pilalla.
Huohottimen lämmitystä ei ole alunperin suomessa ostetuissa autoissakaan kaikissa, joten ilman sitäkin pärjää.
15" ei taida mahtua jarrujen takia (en nyt ihan 100% varma ole, mutta kaikki vannemallit ei ainakaan tule mahtumaan). 16" on ihan jees, hommaa jostain bimmerin alkuperäset ja ennenkaikkea suorat alut ni ei tartte tutinoitakaan ihmetellä. Löytyy renkaineen jollain 600e tuommoset.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment