Announcement

Collapse
No announcement yet.

530da -00 saksasta suomen oloihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    530da -00 saksasta suomen oloihin

    Mitä muutoksia autolle kannattee tehdä jotta talvi köröttelyssä ei ongelmia tule..
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    ..........
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:03.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Laxa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1363
      • Tampere

      #3
      Tuossapa nuo yllä tulivat pääosin. Lisäksi CTEK:n akkulaturi kannattaa laittaa, jos käytät webastoa esilämmitykseen. Näin voit huudatella webastoa ilman että akku hyytyy. Vielä kun laittaa Defan säteilylämmittimen+sisätilan pistokkeen ja kytkee CTEK:n sisäpistokkeeseen niin aina kun tolpassa on virta päällä lataa/ylläpitää se akkua, helppoa ja vaivatonta. Akun kunto kannattaa tietysti tarkastaa ennen kuin alkaa CTEK:iä kiinnittelemään, enkä tarkoita nyt Aku Ankkaa. Jäähdytinnesteen pakkaskeston tarkastaminen on myös suotavaa, mutta yleensä sakemannin nesteet kestää se mitä pitääkin.
      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
      EX: E61 530xdAT -07
      EX: E60 520dA Sedan -08
      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
      EX: E39 530dAT -02
      EX: E36 320iA -91
      EX: R1150RT -03

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Entäs huohotinputken lämmitin ?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #5
          Originally posted by teropa View Post
          Entäs huohotinputken lämmitin ?

          Tero
          Hyvä huomio, tämän tarpeellisuudesta on niin monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin. Itse tuli laitettua, hyvä ruoka - parempi mieli .
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • Nisti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 705
            • På Gränsen

            #6
            Joo nuo rengas ja lämmitys asiat on selvääpattaa, mutta juurikin näitä muita niksejä tässä etsin, esim tuo huohotinputken lämmitin...

            Minkäslaisiin hintoihin tuo huohotinputken lämmittimen laittaminen tulee?
            "MURPHY'S LAW"
            "Whatever can go wrong will go wrong,
            and at the worst possible time,
            in the worst possible way"

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Nisti View Post
              Joo nuo rengas ja lämmitys asiat on selvääpattaa, mutta juurikin näitä muita niksejä tässä etsin, esim tuo huohotinputken lämmitin...

              Minkäslaisiin hintoihin tuo huohotinputken lämmittimen laittaminen tulee?
              Laakkosella Jyväskylässä viime syksynä 160€ asennettuna.
              Täältä foorumilta löytyy myös muutama tarina kertomus siitä miten voi tehdä itsekin näin halutessaan. Tässä ainakin yksi sellainen.
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • Nisti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 705
                • På Gränsen

                #8
                Noniin auto on nyt hommattu. Mites muilla nuo peilit on talvella toiminu. Autossa on vänkärinpuolen peili sellanen että kun pakin laittaa päälle, niin se kääntyy näyttämään auton takakulmaan. Mietityttää nyt, että pitäiskö se kytkeä pois jotenkin, ettei hajoa mitään jos se pääsee jäätymään...?
                "MURPHY'S LAW"
                "Whatever can go wrong will go wrong,
                and at the worst possible time,
                in the worst possible way"

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #9
                  Poiskytky on helppoa. Käännät peilinvalinta säätönappulan (vasen/oikea) vain toiseen asentoon, niin peili ei käänny pakilla.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • algernon
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 288
                    • Turku, Suami

                    #10
                    Käännät peilivalinnan toiseen asentoon kuin se normaalisti on -> ei käänny
                    M
                    850i -91 (EG11)
                    Z3 2.8 -98 (CH31)

                    325 -08 (VE31)

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3989
                      • Suomi

                      #11
                      Jäähdytinnesteen pakkaskestävyys kannattaa tarkistaa myös.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Nisti
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 705
                        • På Gränsen

                        #12
                        No hyvä ettei tarvi alkaa mitään sulakkeita repimään pois peilien takia. No mites sitte talvirenkaat, kuinka kapeita renkaita olette laittaneet alle. Vanne koot olis 15-16 tuumaa..
                        "MURPHY'S LAW"
                        "Whatever can go wrong will go wrong,
                        and at the worst possible time,
                        in the worst possible way"

                        Comment

                        • Wille83
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 98
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Nisti View Post
                          No hyvä ettei tarvi alkaa mitään sulakkeita repimään pois peilien takia. No mites sitte talvirenkaat, kuinka kapeita renkaita olette laittaneet alle. Vanne koot olis 15-16 tuumaa..

                          Itse käytän rengaskokoa 225/65 R16... on osoittautunut ihan hyväksi valinnaksi.

                          Tarkista myös auton massaus. Olen kuullut juttua, että joissain saksalaisissa (MB, BMW jne) ei tuota massausta ole suoritettu niin hyvin kuin suomeen tehtyihin autoihin

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Moi,

                            15":sena vakkarikoko on 205/65 R15. En suosittele, minusta liian pieni rengas E39:iin.

                            16":sena lähinnä vakkaria on 225/55 R16, jota suosittelen talviajoon.

                            edit: tuota massausjuttua pitäisin lähinnä urbaanina legendana...

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Wille83 View Post
                              Olen kuullut juttua, että joissain saksalaisissa (MB, BMW jne) ei tuota massausta ole suoritettu niin hyvin kuin suomeen tehtyihin autoihin
                              Joo, tämä on tämä tehtaan kuuluisa suomi-linja josta nullzweikin jonnekkin taisi postailla Bullshittia. Sitäpaitsi toivottavasti sitä pohjaa ei ole kukaan mennyt massaamaan kun sitten se ainakin on pilalla.

                              Huohottimen lämmitystä ei ole alunperin suomessa ostetuissa autoissakaan kaikissa, joten ilman sitäkin pärjää.

                              15" ei taida mahtua jarrujen takia (en nyt ihan 100% varma ole, mutta kaikki vannemallit ei ainakaan tule mahtumaan). 16" on ihan jees, hommaa jostain bimmerin alkuperäset ja ennenkaikkea suorat alut ni ei tartte tutinoitakaan ihmetellä. Löytyy renkaineen jollain 600e tuommoset.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎