Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turvakaarista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

    Turvakaarista

    Missä pkseudulla vois teettää tollaset? Ois tuohon omaan 1602:seen tarkotus teettää tollaset jossain vaiheessa. Onko tietoa että onko miten kallista hupia?
    I Believed I Would Die.
  • t-race
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 722
    • North from Nurmijärvi

    #2
    Re: Turvakaarista

    Originally posted by -Tate-
    Missä pkseudulla vois teettää tollaset? Ois tuohon omaan 1602:seen tarkotus teettää tollaset jossain vaiheessa. Onko tietoa että onko miten kallista hupia?
    Hintahan on oikeastaan riippuvainen siitä mitä haluat. Jos kelpaa saumallinen putki, niin on halvempi, kuin saumattomasta putkesta väännetyt. Ja haluatkos täydellisen kehikon vai riittääkö takakaari+tuet. PK-seudulla en pajoja tiedä, mutta täällä Oulun seudulla muutama tyyppi niitä vääntelee, ja hinta on jotain luokkaa 100eur kokonaiselle kehikolle saumallisesta putkesta tehtynä.
    BMW Rennsport Racing Motorsport Club
    BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
    Ach so, je mehr, desto besser!
    sigpic

    Comment

    • -Tate-
      Moderator
      • Jan 2004
      • 3210
      • Nurmijärvi

      #3
      Joo eli saumallinen kehikko riittää mulle varsin mainiosti. Tarkotuksena olis se että jos nyt sattuu ajaan lepikkoon ton mun ens kesäks toivottavasti valmistuvan vehkeen niin ois ees jotain apua kehikosta auton sisällä. Eli turvallisuutta haetaan eikä mitään näköä.

      Pkseudulla asuvat HUOM!! Kaipaan neuvoja missä vois tollasen teetättää??
      I Believed I Would Die.

      Comment

      • -Tate-
        Moderator
        • Jan 2004
        • 3210
        • Nurmijärvi

        #4
        Kellään ei siis tietoa missä kaaria saa teettää pkseudulla?
        I Believed I Would Die.

        Comment

        • rennwagen
          Newbiemmer
          • Aug 2004
          • 29
          • Helsinki

          #5
          Jakomäessä Mikko Ala-Marttila.
          p: 0400-496505
          Kaveri käsittääkseni tekee VAIN ja ainoastaan hyväksyttyjä kilpakaaria.
          Mitä olen käsittänyt, niin sopuhintainen, mutta varmaan ihan eri planeetalta kuin 100 erkkiä.

          Comment

          • -Tate-
            Moderator
            • Jan 2004
            • 3210
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by rennwagen
            Jakomäessä Mikko Ala-Marttila.
            p: 0400-496505
            Kaveri käsittääkseni tekee VAIN ja ainoastaan hyväksyttyjä kilpakaaria.
            Mitä olen käsittänyt, niin sopuhintainen, mutta varmaan ihan eri planeetalta kuin 100 erkkiä.
            Kiitoksia paljon! Täytyy soitella ja kysellä että paljonko ottais ku vääntäis tohon 02:seen kaaret jossain vaiheessa ku sais ny ekaks muutenki korin siihen kuntoon ettei olis paljoo pään mentäviä reikiä
            I Believed I Would Die.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Kun muistaa näitä katukaaria väännettäessä sen että autoa tullaan ajamaan ilman kypärää. Olen nähnyt tapauksen/auton jossa mitättömän kevyt takakulmapusu halkaisi kaverin kallon johon hän sitten menehtyi parin päivän kuluttua. Eli väännättäkää se kaari niin että pää ei pääse iskeytymään siihen minkäänlaisessa kolaritilanteessa ja siltikin varmuuden vuoksi pehmuste yläkaareen.

              Comment

              • stimmung
                Newbiemmer
                • Mar 2003
                • 18

                #8
                Ehottomasti kaikkiin pään lähellä oleviin putkiin pehmusteet, ja aina kun ajaa kaarilla olevilla autolla kovempaa on parempi olla kypärä pääs. Se pää ihmeen herkästi halkee osuessa putkiin pienemmässäkin vauhdissa.
                Ei ole mitään järkee pistää katu autoon kaaria jos ei käytä kypärää, henki pois kun se pää kolahtaa kovempaa ilman kypärää putkeen

                Comment

                • jpaaso
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 96

                  #9
                  Ei taida pehmusteetkaan riittää, lisäksi sellainen pointti että on todella vaikea mitoittaa putket riittävän etäälle (jos mahdollista, usein ei) koska ihmiskroppa antaa yllättävän paljon periksi kolaritilanteessa. Vaikka tuntuisi, että häkki on miten etäällä, niin kun selkäranka antaakin 10cm löysää, tavoittaa sitä autosta ihan uusia paikkoja. Pienenä testinä voi kaaren pehmustaa, lyödä siihen päällä niin kovaa kuin pystyy, ja sitten päänsärystä selvittyään miettiä miltä tuntuisi lyödä pää siihen vielä 50 kertaa kovempaa.

                  En laittaisi katuautoon kaaria, ihan niinkuin en kiinteäselkäistä kuppia tai kiinteitä remmejäkään, kaikki noista yksinään tekee katuautosta vain vaarallisemman.

                  - JjP

                  Comment

                  • stimmung
                    Newbiemmer
                    • Mar 2003
                    • 18

                    #10
                    Hyvä että lisäsit noista kaarien asennuksista.
                    Koska tarkoitin tolla omalla viestillä oikein rakennettuja, luokiteltuja kaaria, penkkejä ja vöitä. Ne pehmusteet auttaa kummasti kun pahassa tilanteessa hakkaa kypärä putkii(ralli/spritti). Henki lähtee ilman kypärää jos jotain sattuu.
                    Muut tekeleet on sit omaa luokkaansa.

                    Comment

                    • -Tate-
                      Moderator
                      • Jan 2004
                      • 3210
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Kiitos paljon kommenteista. En ollut tullut ajatelleeksi tuota pointtia ollenkaan kaarien asennuksessa. Jotain vahvistuksia koriin pitää varmaan kuitenkin tehdä koska tossa autossa on niin paljon muovia ja lasikuitua että toi on täys rusina kun vähänki kolahtaa jonnekkin.
                      I Believed I Would Die.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Luuppalan kaaret! ei tee pk:n seudulla mutta tulee halvalla sinne! Ite otin ascona b jäärata rassiin kaaret 140€ toimituskuluineen muistaakseni

                        Comment

                        • Rubberduck
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 48

                          #13
                          Originally posted by jpaaso
                          Ei taida pehmusteetkaan riittää, lisäksi sellainen pointti että on todella vaikea mitoittaa putket riittävän etäälle (jos mahdollista, usein ei) koska ihmiskroppa antaa yllättävän paljon periksi kolaritilanteessa. Vaikka tuntuisi, että häkki on miten etäällä, niin kun selkäranka antaakin 10cm löysää, tavoittaa sitä autosta ihan uusia paikkoja. Pienenä testinä voi kaaren pehmustaa, lyödä siihen päällä niin kovaa kuin pystyy, ja sitten päänsärystä selvittyään miettiä miltä tuntuisi lyödä pää siihen vielä 50 kertaa kovempaa.

                          En laittaisi katuautoon kaaria, ihan niinkuin en kiinteäselkäistä kuppia tai kiinteitä remmejäkään, kaikki noista yksinään tekee katuautosta vain vaarallisemman.

                          - JjP
                          Kaveri heitti kilpa-autolla muutaman voltin ja halkaisi kypärän turvakaaren putkeen. Paljaaseen päähänkin olisi voinut tulla lommo...

                          Comment

                          • #36bbb
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 59

                            #14
                            Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä näissä "turvakaarissa" siviiliautoon. Koska niitä harvemmin ajetaan kypärä päässä. :roll:
                            Olen nähnyt todella pahaa jälkeä mitä pieni ojaan ajo voi saada aikaan kun autoon oli pitänyt tunkea turvakaaret, että näyttäisi urheilulliselta.

                            Se kaveri ajelee nyt taivaallisissa ralleissa kisaa. Ja tavallaan omaa tyhmyyttään, koska siitä ojaan ajosta olisi selvinnyt polkuautollakin. Nyt auto heijasi sen verran sivuttuin että kallo osui turvakaareen ja aivoverenvuoto seurasi välittömästi siitä..

                            Eli käyttäkää järkeä noita turvakaaria suunnitellessanne..

                            Comment

                            • JD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1194
                              • Espoo

                              #15
                              Re: Turvakaarista

                              EDIT: ...siirretty myyntipuolelle...
                              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎