Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyöränpultti jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • panzer
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 28
    • Oulu

    Pyöränpultti jumissa

    Kävi mukavasti vannetta kiinni laittaessa.
    Väänsin viimistä pulttia takas mutta tais olla liikaa nyyttöneita ku pultti löystyi uudestaan ja nyt se vain pyörii tyhjää elikkäs kierteet tais mennä.

    Neuvoja miten saisko itse irti vedettyä vai pitääkö turvautua ammattiapuun?
    :think
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by panzer View Post
    Kävi mukavasti vannetta kiinni laittaessa.
    Väänsin viimistä pulttia takas mutta tais olla liikaa nyyttöneita ku pultti löystyi uudestaan ja nyt se vain pyörii tyhjää elikkäs kierteet tais mennä.

    Neuvoja miten saisko itse irti vedettyä vai pitääkö turvautua ammattiapuun?
    :think
    Tuli mieleen että jos hitsais esim. pätkän harjaterästä mutterin päähän. Pääsee vedättämään samalla kun kiertää poispäin. Jos ei lähde, niin tekee "massavasaran" samaisesta harjateräksen pätkästä. Lähtee kierteineen päivineen ulos

    Comment

    • tl81
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 67

      #3
      pultti

      jäikö kanta siihen kumminkin? onko alu vai pelti vanteet( eli onko pultin kanta syvennyksessä)


      taitaa olla eri tilanne ku näljääntyneiden lukkomutterien avaaminen, mutta poraaminen voisi olla vanha hyväksi havaittu konsti. kunhan ei pyöri terän mukana.

      Comment

      • Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 579
        • Paimio

        #4
        Mahtaisiko lähteä niin että kaikki muut pultit irti, vetää vannetta ulospäin ja samalla pyörittää pulttia auki?

        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
        Nyk. VW Golf '00
        Nyk. VW Golf '95
        Historiaa:x17 BMW +Muuta

        Comment

        • aloittelija
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 26

          #5
          ööö... oisko vanteen tarkoitus säilyä täysin ehjänä? Aluvanne? Jos ei väliä niin niin hitsaa se hökötys siihen niinkun tuossa jo mainittiin ellei lähde tollai et toinen vetää pyörää suoraan ulospäin ja toinen ruuvaa pulttia auki. Toki poraaminenkin jos pultti pysyy aisoissa. Viimosena keinona tietenkin asetyleeni/happi ja leikkaat sen vittuun sieltä

          Comment

          • illu^^
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1703
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Rikke View Post
            Mahtaisiko lähteä niin että kaikki muut pultit irti, vetää vannetta ulospäin ja samalla pyörittää pulttia auki?
            Tuota kokeilisin itsekkin. Jos irtoaa tuolla tavalla niin suosittelisin hakemaan oikeanlaisen kierretapin ja pyörittelemään kierteet kuntoon, niin ei uuden pultin kanssa käy samalla tavalla. Jonkin verran saattaa kierteet kummiskin kärsiä irroitellessa..

            Comment

            • panzer
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 28
              • Oulu

              #7
              Hmm pitää kokeilla tota muut pultit irti ja sitte vetoa, aluvanteet on ja haluttais suht ehjänä piettää vaikka ovatkin vanhat ja paskaiset..

              kiitoksia vinkeistä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎