Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raidetangonpään suojakumi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SeWentwenty
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 166
    • Tampere

    Raidetangonpään suojakumi.

    Kastastusmies sanoi, että suojakumi on murtunut. Tiedustelin metrosta kyseista osaa. Kumia pelkästään ei kuulemma saa. Tarvittavan osan hinta n.33€.

    Mitenkäs kannattaako vaihtaa itse? Millainen homma?

    Entäs pitääkö auto käyttää suuntauksessa vaihdon jälkeen?
    Last edited by SeWentwenty; 23-08-2007, 16:08. Reason: typo
  • MrSandman
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 116
    • Hellsinki

    #2
    Eipä tuo paha homma oo ainaka vaihtaa, ja en ainaka ite oo käyttäny ikinä suuntauksessa jälkeenpäin, oon vaa "vähä" mittaillu ekana et saa uuden sit samaan kohtaan ku vanha oli. Ja saahan tuon osan Motonetistäkin:
    500s E34 Raidetangonpää U/V ja S/O (vasenkätinen kierre). . 17-2125 9.90
    500s E34 Raidetangonpää U/O ja S/V (oikeakätinen kierre). . 17-2124 9.90
    -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      viet sen vaihdettavaksi johonkin liikkeeseen ja sillä hyvä. samalla vaihtavat palikan säätäessä pyörät kohilleen.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • SeWentwenty
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 166
        • Tampere

        #4
        Originally posted by MrSandman View Post
        Eipä tuo paha homma oo ainaka vaihtaa, ja en ainaka ite oo käyttäny ikinä suuntauksessa jälkeenpäin, oon vaa "vähä" mittaillu ekana et saa uuden sit samaan kohtaan ku vanha oli. Ja saahan tuon osan Motonetistäkin:
        500s E34 Raidetangonpää U/V ja S/O (vasenkätinen kierre). . 17-2125 9.90
        500s E34 Raidetangonpää U/O ja S/V (oikeakätinen kierre). . 17-2124 9.90
        Joo kai sitä pitää motonetin kautta mennä ja antaa jonkun ammattilaisen laittaa.

        Comment

        • jleino
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 204

          #5
          Itellä oli sama e34:ssa. Raidetangon pää maksoi 16€gee ja vaihdossa mittasivat juuri tuon keskipisteen ettei tarviis suuntailla. No, tuloksena oli ratti päin helvettiä ja vetelee.
          ->Takas suuntaukseen. Oli moilemmilta puolin niin stanan tiukassa säätöä tehdessä että vasemmalta katkesi sisempikin pää siitä.
          Oli niin tautisen tiukassa ettei mitään järkee.
          Säätöä varten varmaan helpompi irrottaa ne raidetangot ja pöydällä herkistellä ne että mukavampi säätää. Näin ainakin mulla. Esim tietyn ikäsissä Audeissa piti aina tangot irrottaa pöydälle ja herkistellä ennen säätöä, muuten ei tule mitään
          Voimaa...

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            Ite vaihdoin suojakumin. Irroitin vaan raidetangonpään revin rikkinäisen kumin vidduun ja muljautin uuden tilalle, mukana tulleilla nippareilla vaan kiinni ja raidetangonpää takaisin kiinni pyörän napahässäkkään
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              eipä enään mitään...
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Harzzza
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 218
                • Tampere

                #8
                Kans ny viikonloppuna vaihtelin tohon E34 :een kaikki raidetangonpäät, ja oli ne kyllä niin lujaa siinä putkessaan kiinni että ruuvipenkissä kun aikansa hakkas sitä putken hahloa taltalla aukipäin, niin pikkuhiljaa se nivelen kierre sieltä lähti pyöriin ruosteenirrotuslitkulla voidellessa...

                Kun huomas miten kiinni ovat jämähtäneet, ei ees kehtais viedä kenenkään revittäväks maksullisena hommana tommosia. Eli irti vaan päistään ja kunnon pastat vaan kaikkiin kierteisiin ennen kulmien säätöä nii on pojilla mukavampi ja helppo säätää eikä hajoo paikatkaan suotta millään pitkällä varrella vääntäessä ! Ja aukee helpommin sitten kun seuraavan kerran tarvii taas vaihtaa...

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  paljos muuten aurauskulma pitäis olla E34 sedan/touringissa ? tietäis vähän alku suuntaa kun noita vaihtaa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎