Mitä tuo tarkoittaa käytännössä? Kysymyksessä oma e30. Jotain semmoista hajua on, että "ei ole tehorajaa", mutta miten on virallisesti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Papereissa teho="A" ??
Collapse
X
-
Originally posted by Vaiski_Dsm View PostKyllä on ahdettuEi ole kilowatteja merkittu otteeseen..
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
A=Ahdettu. Maalaisjärkeä. Ja kun ei ole tehorajaa niin ei ole. Eli siitä saa ottaa irti niin paljon kuin sielu (tai lompakko) sietää. Nykyään kai katsastusmiesten pitäisi merkitä tehorajat otteeseen, mutta jos ko. auto on turbotettu kauemman aikaa sitten / on mosselman yms., ei tehorajaa välttämättä ole.Last edited by Harri G; 23-08-2007, 16:38.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostJa kun ei ole tehorajaa niin ei ole. Eli siitä saa ottaa irti niin paljon kuin sielu (tai lompakko) sietää. Nykyään kai katsastusmiesten pitäisi merkitä tehorajat otteeseen, mutta jos ko. auto on turbotettu kauemman aikaa sitten / on mosselman yms., ei tehorajaa välttämättä ole.
Comment
-
-
Originally posted by 69ville View Postuskaltaisin siltinki olla erimieltä asiastaOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostMulle ainakin inssi tuumasi että niin pitkään kun sulla on tuo moottori mikä siellä on ollutkin, niin kukaan ei tule kyselemään tehoja, kun ei niitä ole sillon kaheksankyt luvulla tarvinnu mittaillakkaan..
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostMulla on E30 missä tehojen kohdalla pelkkä A
Eikä ole merkattu ahtimen malleja, ei ahtopaineita, eikä kyllä oikeastaan mitään muutakaan.
Pitäskö perustaa A(A)-kerho?
Comment
-
-
Nostetaas vähän vanhaa topikkia.
Eli autona e34 520i Mosselman turbo, papereissa tehon kohta on tyhjä, ei edes A-kirjainta, mutta rekisteriotteen kakkos osassa lukee että Ahdin asennettu 2.5.-89 ARK:n luvalla N:RO ####/##-89 eikä mitään muuta tietoa ahtimesta tai ahtopaineesta, mitähän rajoituksia korilla mahtaa olla (iskutilavuutta ei saa kasvattaa sen tiedän jo), onko ns. Tehorajaton (joojoo tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan) mutta ymmärtänette pointin.
Mitenkäs päästömittaus, joskus muistan lukeneeni että mosselman turbo 520i:Stä ei mitata edes päästöjä kun on ns. "Tehorajaton" onko urbaanilegendaa?
Autohan on monen tuntema vihreä mosselman hyvillä varusteilla rek nro BLS-110 jos joku vanha omistaja lukee tämän niin olisi kiva kuulla katsastuskokemuksia. Yv:llä saa kivasti yhteyttä
Kiitos ja anteeksi
E34 M50 Turbo Drifteri
MB Sprinter 313CDI vetojuhta
ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Mikko_Lilli View PostEli autona e34 520i Mosselman turbo, papereissa tehon kohta on tyhjä, ei edes A-kirjainta, mutta rekisteriotteen kakkos osassa lukee että Ahdin asennettu 2.5.-89 ARK:n luvalla N:RO ####/##-89 eikä mitään muuta tietoa ahtimesta tai ahtopaineesta, mitähän rajoituksia korilla mahtaa olla (iskutilavuutta ei saa kasvattaa sen tiedän jo), onko ns. Tehorajaton (joojoo tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan) mutta ymmärtänette pointin.
Usein otteessa on mainittu välijäähdytin, jos sellainen on, sekä ahtimen merkki, malli tai muu tunniste kuten joku kryptinen sarjanumero. Jos autosta löytyy kaikki mitä otteessa lukee ja uuden Holsetin kyljessä kiiltelee sama sarja merkkejä kuin otteessakin, on kaikki ok.
Mosselman-setin kanssa en mene takuuseen, niitä on käsittääkseni virallinen merkkiliike asentanut joten kyseessä ei ole ihan perus jälkiturbotettu. Lienee helpointa kun konttorin kanssa selvität mitä Trafin tiedot ja mahd. arkistot (tuskin löytyy) sanovat auton tekniikasta.
Mitenkäs päästömittaus, joskus muistan lukeneeni että mosselman turbo 520i:Stä ei mitata edes päästöjä kun on ns. "Tehorajaton" onko urbaanilegendaa?1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Comment