Announcement

Collapse
No announcement yet.

Papereissa teho="A" ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vaiski_Dsm
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 133

    Papereissa teho="A" ??

    Mitä tuo tarkoittaa käytännössä? Kysymyksessä oma e30. Jotain semmoista hajua on, että "ei ole tehorajaa", mutta miten on virallisesti?
  • Rusty
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 183
    • Kajaani

    #2
    Onkos se ollut joskus ahdettu? Kilowatit+A meinaisi ainakin ahdettua? Kai siinä kuitenkin normaalit tehorajat pätee...
    Last edited by Rusty; 23-08-2007, 15:50.

    Comment

    • Vaiski_Dsm
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 133

      #3
      Kyllä on ahdettu Ei ole kilowatteja merkittu otteeseen..

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
        Kyllä on ahdettu Ei ole kilowatteja merkittu otteeseen..
        ...mutta tehorajat on silti.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #5
          A=Ahdettu. Maalaisjärkeä. Ja kun ei ole tehorajaa niin ei ole. Eli siitä saa ottaa irti niin paljon kuin sielu (tai lompakko) sietää. Nykyään kai katsastusmiesten pitäisi merkitä tehorajat otteeseen, mutta jos ko. auto on turbotettu kauemman aikaa sitten / on mosselman yms., ei tehorajaa välttämättä ole.
          Last edited by Harri G; 23-08-2007, 16:38.
          E39 ja E91

          Comment

          • 69ville
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 375
            • kiiminki-casa-neidari

            #6
            Originally posted by Harri G View Post
            Ja kun ei ole tehorajaa niin ei ole. Eli siitä saa ottaa irti niin paljon kuin sielu (tai lompakko) sietää. Nykyään kai katsastusmiesten pitäisi merkitä tehorajat otteeseen, mutta jos ko. auto on turbotettu kauemman aikaa sitten / on mosselman yms., ei tehorajaa välttämättä ole.
            uskaltaisin siltinki olla erimieltä asiasta

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by 69ville View Post
              uskaltaisin siltinki olla erimieltä asiasta
              Miten sen nyt ottaa, jos auton koskaan millekkään moottorin muutokselle joutuu muutoskatsastamaan, niin ihan normaalit lukemat siinä saa olla. Voihan sen niin ymmärtää, että tehoa saa olla mitä vaan, kun sitä ei tarkasteta missään vaiheessa.
              Olli.

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 910
                • Jyväskylä

                #8
                Mulle ainakin inssi tuumasi että niin pitkään kun sulla on tuo moottori mikä siellä on ollutkin, niin kukaan ei tule kyselemään tehoja, kun ei niitä ole sillon kaheksankyt luvulla tarvinnu mittaillakkaan..

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2068
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Daa Daa View Post
                  Mulle ainakin inssi tuumasi että niin pitkään kun sulla on tuo moottori mikä siellä on ollutkin, niin kukaan ei tule kyselemään tehoja, kun ei niitä ole sillon kaheksankyt luvulla tarvinnu mittaillakkaan..
                  Näinhän se menee.
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Vai mennäänkö noissa sillä teho/paino suhde rajoituksella:think
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • TheLate
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 418

                      #11
                      Originally posted by makkis View Post
                      Vai mennäänkö noissa sillä teho/paino suhde rajoituksella:think
                      Tiedä sitten, kerta tehoja ei tarvitse ilmoittaa. Vähän vaikeaa kun tulisi omapaino/X. Eli ei taida noihin 7kg/kw päteä.

                      Comment

                      • Muumi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1702
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Mulla on E30 missä tehojen kohdalla pelkkä A
                        Eikä ole merkattu ahtimen malleja, ei ahtopaineita, eikä kyllä oikeastaan mitään muutakaan.
                        E24 635csi

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2068
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Muumi View Post
                          Mulla on E30 missä tehojen kohdalla pelkkä A
                          Eikä ole merkattu ahtimen malleja, ei ahtopaineita, eikä kyllä oikeastaan mitään muutakaan.
                          Mulla on E10 A-kupongilla
                          Pitäskö perustaa A(A)-kerho?
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • Mikko_Lilli
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 958
                            • seinäjoki

                            #14
                            Nostetaas vähän vanhaa topikkia.

                            Eli autona e34 520i Mosselman turbo, papereissa tehon kohta on tyhjä, ei edes A-kirjainta, mutta rekisteriotteen kakkos osassa lukee että Ahdin asennettu 2.5.-89 ARK:n luvalla N:RO ####/##-89 eikä mitään muuta tietoa ahtimesta tai ahtopaineesta, mitähän rajoituksia korilla mahtaa olla (iskutilavuutta ei saa kasvattaa sen tiedän jo), onko ns. Tehorajaton (joojoo tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan) mutta ymmärtänette pointin.

                            Mitenkäs päästömittaus, joskus muistan lukeneeni että mosselman turbo 520i:Stä ei mitata edes päästöjä kun on ns. "Tehorajaton" onko urbaanilegendaa?

                            Autohan on monen tuntema vihreä mosselman hyvillä varusteilla rek nro BLS-110 jos joku vanha omistaja lukee tämän niin olisi kiva kuulla katsastuskokemuksia. Yv:llä saa kivasti yhteyttä

                            Kiitos ja anteeksi

                            E34 M50 Turbo Drifteri
                            MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                            ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              #15
                              Originally posted by Mikko_Lilli View Post
                              Eli autona e34 520i Mosselman turbo, papereissa tehon kohta on tyhjä, ei edes A-kirjainta, mutta rekisteriotteen kakkos osassa lukee että Ahdin asennettu 2.5.-89 ARK:n luvalla N:RO ####/##-89 eikä mitään muuta tietoa ahtimesta tai ahtopaineesta, mitähän rajoituksia korilla mahtaa olla (iskutilavuutta ei saa kasvattaa sen tiedän jo), onko ns. Tehorajaton (joojoo tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan) mutta ymmärtänette pointin.
                              Yleisesti ottaen A-paperisten kanssa homma menee niin, että kaikki lupa- ja liitepaperit joihin otteessa viitataan on hävetetty jo pitkän aikaa sitten. Jos otteessa ei ole minkäänlaista mainintaa ahtimen tyypistä, saa siellä olla minkälainen ahdin tahansa. Tehoa voi käytännössä olla mitä vaan ellei siitä papereissa mitään lue, ei sillä, että kukaan sitä koskaan kysyisi. Kun autoa lähdetään muuttamaan, suoritetaan muutoskatsastus nykypykälien mukaan. "Ongelma" on siinä, että koska kaikki tekniikkaa koskevat dokumentit on hävitetty, on katsastusmiehen laillisesti aika vaikea osoittaa ettei mahdollisesti muutettukaan auto teknisesti vastaa sitä mikä 20-vuotta sitten on muutoskatsastettu.

                              Usein otteessa on mainittu välijäähdytin, jos sellainen on, sekä ahtimen merkki, malli tai muu tunniste kuten joku kryptinen sarjanumero. Jos autosta löytyy kaikki mitä otteessa lukee ja uuden Holsetin kyljessä kiiltelee sama sarja merkkejä kuin otteessakin, on kaikki ok.

                              Mosselman-setin kanssa en mene takuuseen, niitä on käsittääkseni virallinen merkkiliike asentanut joten kyseessä ei ole ihan perus jälkiturbotettu. Lienee helpointa kun konttorin kanssa selvität mitä Trafin tiedot ja mahd. arkistot (tuskin löytyy) sanovat auton tekniikasta.

                              Mitenkäs päästömittaus, joskus muistan lukeneeni että mosselman turbo 520i:Stä ei mitata edes päästöjä kun on ns. "Tehorajaton" onko urbaanilegendaa?
                              Auto ei ole vähäpäästöinen, mutta päästöt kyllä mitataan.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎