Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putsareissa suuriakin eroja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    Putsareissa suuriakin eroja?

    Hommasin itselleni BMC:n CDA hiilkuitukoteloidun ilmaputsarin
    (http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp) ja kun sivuilta katselee tuon kyseisen putsarin ilmoitettuja dyno testejä, niin voiko tosiaan pitää paikkaansa esim RS4 audillakin tehon nousu 10,8hv ja väännön nousu 43Nm!? S4:llä taas seuraavanlainen nousu/ero perus BMC putsariin..



    Tänään laittelen kiinni ja olen harkinnut käydä dynossa tuon pelkän putsarin avuin, niin saapahan ainakin tietoa miten seiskaan vaikuttaa tuollainen.. :think

    Hintaa tuommosella hiilikuitukotelodulla putsarilla oli +300€
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by tomippa View Post
    Tänään laittelen kiinni ja olen harkinnut käydä dynossa tuon pelkän putsarin avuin, niin saapahan ainakin tietoa miten seiskaan vaikuttaa tuollainen.. :think
    Ite suosittelisin et käyt dynossa ENNEN ja jälkeen tuon asennuksen, sit saa sitä oikeaa faktaa pöytään...?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Omat kokemukset vapareista lähinnä tämänkaltaisia:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=47495
      Viimisimmästä saksantuonnista oli ilmamassamittari paskana ja K&N öljyttävä vaparipaneli kotelossa. Lieneekö filtterillä osuutta mittarin hajoamiseen
      Mutta vie auto rullille; ensin pari vetoa vakiolla ja sitten vapari paikalleen.
      Saadaan taas ihmetellä tuloksia

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2552
        • Kirkkonummi

        #4
        Uusin V8-Magazine tuli eilen, jossa C5:en omistaja oli tehnyt modauksia ja käyttänyt autoa dynossa. Mielenkiintoisia tuloksia, ehkä päällimmäisenä se, että luvatut arvot jäivät täyttymättä. Esim. luvattu +40hv olikin +10hv..
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #5
          Originally posted by mailman View Post
          Ite suosittelisin et käyt dynossa ENNEN ja jälkeen tuon asennuksen, sit saa sitä oikeaa faktaa pöytään...?
          Kauan menee aikaa että boksi/kone ymmärtää että on putsari vaihdettu?
          Täältä jostain luin että saattaa mennä satoja km ennen kun kaikki asettuu aloilleen.

          Tulee vähän turhan kalliiksi jos kaksi kertaa joutuu penkittämään huomataakseen että tehot vaan tippui
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            Kyllä se boksi pian säätöihin menee kun antaa sille kenkää. Jos taas ajelee vaan pintakaasulla ei karttoihin tietenkään tule muutoksia. Taitaa olla kuitenkin niin että huipputehojan kannalta ei tuolla asettumisella ole merkitystä koska suurilla kierroksilla kone käy peruskartan mukaan ja lambdasäätö on poissa pelistä.

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Uusin V8-Magazine tuli eilen, jossa C5:en omistaja oli tehnyt modauksia ja käyttänyt autoa dynossa. Mielenkiintoisia tuloksia, ehkä päällimmäisenä se, että luvatut arvot jäivät täyttymättä. Esim. luvattu +40hv olikin +10hv..
              Onko näistä modauksista tarkempaa tietoa? jos ilmapuolen muutoksilla/putsarin vaihdolla on saavutettu oikeasti +10hv niin mielestäni aika halpoja heppoja.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎