Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ilmamassamittarin torx-hylsy

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #16
    Originally posted by Matula View Post
    Pitääkö ilmamassamittari aina vaihdon yhteydessä säätää/kalibroida?
    Pitää erottaa 2 eri asiaa...
    1. Jos vaihdetaan vanhan mallisen ilmamassamittarin tilalle uudempi (osanumerot löytyy bemarilta tai Boschin sivuilta) niin autoon pitää ladata uutta softaa. Jos uusi ilmamassamittari vaihdetaan autoon, jossa on jo uuden anturin mukainen softa niin mitään kalibrointeja ei tarvita.

    2. Jos ilmamassamittarin anturi irroitetaan rungostaan niin anturin asento suhteessa ilmavirtaukseen muuttuu -> virheellinen mittaustulos... pitää kalibroida (eli säätää taas anturi oikeaan asentoon suhteessa ilmavirtaukseen).
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 886
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by Aksa P View Post
      Pitää erottaa 2 eri asiaa...
      1. Jos vaihdetaan vanhan mallisen ilmamassamittarin tilalle uudempi (osanumerot löytyy bemarilta tai Boschin sivuilta) niin autoon pitää ladata uutta softaa. Jos uusi ilmamassamittari vaihdetaan autoon, jossa on jo uuden anturin mukainen softa niin mitään kalibrointeja ei tarvita.

      2. Jos ilmamassamittarin anturi irroitetaan rungostaan niin anturin asento suhteessa ilmavirtaukseen muuttuu -> virheellinen mittaustulos... pitää kalibroida (eli säätää taas anturi oikeaan asentoon suhteessa ilmavirtaukseen).
      Nostellaas tätäkin keskustelua taas esiin...

      Onko totta edelleen tuo että pelkkää anturia ei saa vaihtaa vaan runkoineen?

      Mitä säätöä tuossa nyt sitten pystyy olemaan kun anturi menee vain yhdessä asennossa paikoilleen?

      Olisi tarkoitus vaihtaa, mutta ei ole kuin anturi(pierupurkki) ilman runkoa...

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #18
        IMM kalibrointi

        Pikkasen haiskahtaa tuo kalibrointi väite. Asian esittäjä vois kertoo hiukan lisää faktaa väitteen tueksi.

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 886
          • Kainuu

          #19
          Originally posted by Hezman View Post
          Pikkasen haiskahtaa tuo kalibrointi väite. Asian esittäjä vois kertoo hiukan lisää faktaa väitteen tueksi.
          Juuri näin, faktaa pöytään...

          Kattelin tuossa nettiä ja en heti ainakaan edes löytänyt pierburg sensoria rungon kanssa. Ja kukaan noita myyvä sivusto ei puhu sanallakaan että pitäisi tehdä joku kalibrointi. Jos se koskettaa sitten vain Boschin tekeleitä, jos niitäkään?

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #20
            Ei se anturiosa mene siihen runkoon kuin tasan yhdessä asennossa. Noissa anturiosissa esim. Pierburgilla on kuitenkin mallista riippuen hieman erilainen toimintaprofiili.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎