Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 termostaatista KIIRE!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarnisti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 244
    • Vihti

    540 termostaatista KIIRE!!

    Eli voiko autolla ajaa vaikka termostaattikotelossa ei olisikkaan termostaattia? epäilen että se jumittaa ja ei nyt ole viikonloppuna mahdollista saada uutta ja olisi melkein pakko huomenna käyttää autoa. eli siis onko tuosta haittaa koneelle. tietenkää lämmöt ei pysy tasaisena sen tiedän, mutta muuten ok! kiirellistä vastausta kaivataan. kiitos
    ps auto e39 540
  • Toipis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 122
    • Kotka

    #2
    Eikös tämä vaan aiheuta sen että moottori pysyy kylmänä kokoajan? Eli mutuna: voi ajaa.
    ex. E39 528iA -96
    ex. E61 530xdA -08
    ex. E91 320iA Touring -08
    ex. E39 525iA Sedan -02
    ex. E36 318is Coupe -92

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Mutua myös täältä eli vesi kiertää kokoajan joten ei lämpiä riittävästi. Voi kaiketi ajaa, mutta eipä taida pitkään kannattaa kun on vajaa lämpöinen. Kierrätykset ainakin kannattaa jättää pois.:think
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        #4
        Kyllä mä väittäisin että näin suht lämpimällä voi ajella ihan hyvin.

        Comment

        • Bemarnisti
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 244
          • Vihti

          #5
          Ei ollu termarissa vika. löyty nestevuoto jota en kyllä pystynyt paikallistamaan että mistä tulee.. auton alle tulee ihan lorona nestettä ja se näyttää valuvan vaihelaatikon kylkeä pitkin.. siis koneen takaosasta nähtävästi.. en päässy auton alle kunnolla kattelemaan josko näkys se vuotokohta. päältäpäin katellessa ei näy vuotoo.. onko veikkauksia mikä tosta ois menny? äskenkin kun lisäsin nestettä ni vuoto alkoi ja sitten vähän ajan päästä loppu.. sitten käymään ja rupes taas vuotamaan... onko raadilla ehdotuksia?
          Eli voisi esim paikallistua tonne liitteen kuvan seudulle. eikö?

          Last edited by Bemarnisti; 02-09-2007, 09:37. Reason: kuva

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1448

            #6
            Originally posted by Bemarnisti View Post
            Ei ollu termarissa vika. löyty nestevuoto jota en kyllä pystynyt paikallistamaan että mistä tulee.. auton alle tulee ihan lorona nestettä ja se näyttää valuvan vaihelaatikon kylkeä pitkin.. siis koneen takaosasta nähtävästi.. en päässy auton alle kunnolla kattelemaan josko näkys se vuotokohta. päältäpäin katellessa ei näy vuotoo.. onko veikkauksia mikä tosta ois menny? äskenkin kun lisäsin nestettä ni vuoto alkoi ja sitten vähän ajan päästä loppu.. sitten käymään ja rupes taas vuotamaan... onko raadilla ehdotuksia?
            Eli voisi esim paikallistua tonne liitteen kuvan seudulle. eikö?

            http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=11&fg=35
            Siellä koneen perässä on useampia pieniä letkuja mistä toi vuoto tulee melko varmasti.
            Itse juuri vaihdoin yhden letkun vuodon takia... Napsauta se moottorin päälimuovi irti ja irroita kummatkin raitisilmaputket. Silloin pitäisi alkaa näkyä!
            Hemmetin ahtaassa välissähän ne letkut on, mutta vaihdon tekee kyllä parin tunnin sisällä.

            Edit: Se vuoto on ilmeisesti joku näistä letkuista. 7,8 tai 5.
            Last edited by Jesper; 02-09-2007, 10:31.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎