Announcement

Collapse
No announcement yet.

sisäflekti ei puhalla kunnolla!!! kiire!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • helevetin perkele
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 2
    • vaasa (hirosima)

    sisäflekti ei puhalla kunnolla!!! kiire!

    auto on e34 -91 ilmastoitu
    Mikä vois olla ku ei puhalla kunnolla toi sisäflekti?
    oisko raitisilmasuodatin tukos.minkä kautta sen saa vaihettua??
    tarviiko takapyöränlaakerin vaihtoon erikois työkaluja?
    kiitos vastainneille
    Ahdin Takaa Tahdin
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Sitä en tiedä miksi ei puhalla kunnolla,mutta raitisilmasuodatin vaihdetaan hansikaslokeron puolelta.Eli puretaan pois hanskalokeron kansi ja keskikonsolia väännellään vähän,niin löytyy sellainen valkoinen kansi.Paitsi että se se ei ole vaan siitä konehuoneeseen päin oleva luukku auki niin pitäs saada suodatin esiin.Kannattaa välttää turhaa väkivaltaa silla muoviklipsut saattaa olla vanhuuttaan aikas haperoja.Vasta-alkajalta hommaan menee n.45min-tunti.Eikä takapyörän laakerikaan mitään erikoistyökaluja vaadi kunhan miggi löytyy.

    Comment

    • Hessu75
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 95

      #3
      Raitisilmasuodattimen vaihto

      ohjeet löytyypi täältä
      Kannattaa tutustua muutenkin tuohon FAQ-osioon.
      E39 530d Touring

      Comment

      • helevetin perkele
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 2
        • vaasa (hirosima)

        #4
        kiitoksia,tämä selevä
        Ahdin Takaa Tahdin

        Comment

        • Mellon316
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 107

          #5
          Itellä sama ongelma ettei puhaltanut juuri mitään.

          Äsken vaihdoin raitisilmasuodattimen niin johan alko oikein kunnon puhuri sisällä, ennen ei edes huomannut että puhaltaa. Kun pisti kolmos niin piti pitää hatusta kiinni ettei se lentänyt takapenkille...en uskaltanut laittaa neloselle
          eli puhallus teho kasvoi enemmän kuin tuplasti.

          Rauhassa kun tein ja tutkin kaikkea muita mitä vastaan tuli niin kesti semmoisen tunnin verran. Ite suodatin oli aivan musta ja täynnä semmosia pieniä mitä nyt onkaa puista tulevia. Imuroin kotelon huolellisesti ja laitoin uuden suodattimen pakoilleen. Nyt tuskin on huuru ongelmana eikä talvella tarvitte palella.

          Suosittelen kaikille tätä operaatiota, puhallusteho paranee kuten myös ilman laatu ja talvella pysyy lämpimänä kelillä kuin kelillä.

          Comment

          • wig-ger
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 53

            #6
            Eikä takapyörän laakerikaan mitään erikoistyökaluja vaadi kunhan miggi löytyy.[/quote]

            eikä tarvitse miggiäkään! joku putken pätkä tai vastaava et saa sen laakerin ulkokehän hakattua ja sillä vanhalla laakerin kehällä on hyvä naputella se uus sinne paikalleen. itse ruiskutin motonetista saatavaa jää/kylmäspraytä siihen ulkokehälle ja sitten lekaa perää.. ulos vetäjä on tietty hyvä olla vetarin kaippaa irrottaessa ja jos s4e sisäkehä ei meinaa siitä navasta lähteä. haulla löytyy ihan ohjeetkin koko hommaan.. itse vaihdoin korjausoppaan ohjeiden mukaisesti molemmat takapyörän laakerit. aikaa meni ekaan joku 5 tuntia ja toiseen n. 3.. vastoin käymisiä oli kyllä kummassakin ja jouduin toisen laakeriin vaihtamaan kahteen kertaan ja uuden navan hommaamaan kun hakkasin sen ekan kierox. malttia vaan niin kyllä se tapahtuu. aski tupakkia mukaan.. vittumaisin homma mitä omaan oon tehny! !
            e34 -88

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎