Originally posted by E39-530A
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi 530 dA:n omistaja.
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by toperi View PostTulin hommaanneeksi kyseisen kulkuneuvon. Auto on suomiauto vuosimallia -99 ja ajettu 247 tkm. Siihen liittyen olisinkin tiedustellut että minkämoisiin toimenpiteisiin ryhtyisin kun ajattelin siitä pitokalun ottaa... Ainakin näkyy nuo imusarjan läpät olevan turhat? Vai onko täs ensimmäises mallis kyseisiä hepeneetä ollenkaa?
Kävin tänään merkkiliikkeessä tiedustelemassa vaihdelaatikon öljyjen vaihtoa. Sanoivat siellä, että niissä on "lifetime" öljyt eli eliniän kestää. Toki lisäsivät, että elinikä saattaa olla lyhyt ellei niitä vaihdeta...
Ilmamäärämittari pitänee jossain vaihees myös vaihtaa... Mistä kannattaa laittaa. Alkuperäinen bosch on tyyris mutta onko muilla mitää virkaa?
Bemus turbo vinkuu aika herkästi, onko syytä huoleen? Oon kuullu kyllä vastaavan auton ääntävän samoin mutta oliko sillä kaikki hyvin?
Eli nuo operaatiot lienevät ainakin edessä mutta mitä muuta olisi syytä laittaa/ennakoida?
Etukäteen kiittäen, T-P
Lisäkysymys vielä, että oon kyseisen havainnon. Kun autolle antaa oikein jenkaa niin jossain välissä autosta tulee hengetön. Tämä ongelma ei ilmene normaalissa ajossa mutta kun lämmöt nousee ja ajaa jonkin aikaa kaasu pohjassa niin vain silloin...
KOitin eilen ottaa IMM irti mutta mielestäni se ei oikein auttanut...
Olisko kysees ahtopaineitten karkuuntuminen eli olisko jossain putkistos vuoto?
Vai olisko jollaki viisaammalla ja kokeneemmalla antaa vinkkiä...
Nuo tuollaasia toivomusajatuksia notta pääsis mahd. helpolla ja halvalla...
Comment
-
-
Originally posted by toperi View PostLisäkysymys vielä, että oon kyseisen havainnon. Kun autolle antaa oikein jenkaa niin jossain välissä autosta tulee hengetön. Tämä ongelma ei ilmene normaalissa ajossa mutta kun lämmöt nousee ja ajaa jonkin aikaa kaasu pohjassa niin vain silloin...
KOitin eilen ottaa IMM irti mutta mielestäni se ei oikein auttanut...
Olisko kysees ahtopaineitten karkuuntuminen eli olisko jossain putkistos vuoto?
Vai olisko jollaki viisaammalla ja kokeneemmalla antaa vinkkiä...
Nuo tuollaasia toivomusajatuksia notta pääsis mahd. helpolla ja halvalla...
haulla löytyy "kirjava" lista ongelmista mitä jossain vaiheessa joudut ehkä ratkomaan-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View Postpikemminkin se kulku ongelma johtuu siitä turbosta. vihellys johtuu tod. näköisesti siitä,että pakosiivistä on lähtenyt palasia ja kulkuongelma siitä,että ne säätyvät siivet jumii eli autosi todennäköisesti ahtaa balttiarallaa pari kiloa ja menee vikatilaan,tai sitten pakosiivistä on niin paljon palasia pois että turbo alkaa ikäänkuin resonoimaan tintattaessa kaasu äkkiä pohjaan eikä näin nosta ahtoja,silti auto voi toimia lähes normaalisti kun kaasuttaa "pikkuhiljaa". Ahtopaine mittarin asennus kertois aika paljon.Garretilta on kuulemma tullut näille ahtimille huoltokielto.
haulla löytyy "kirjava" lista ongelmista mitä jossain vaiheessa joudut ehkä ratkomaan
mikähän tuolle olis paras lääke? kotokonstit taitavat olla vähissä...
tuon diagnoosini tein aiva maalaisjärjllä ja sillä ei tietämyksen kanssa kylllä olut mitää tekemistä...pitää jatkaa harjoittelua ja myös lisää vastauksia saa laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by RFC View Postonko sama typpivika tiedostettu kuinka uusissa autoissa? Itse ostin äsken E60 530da 2003:sen, onko syytä huoleen?
Ne läpät siellä imusarjassa on kyllä virhe bemun disulissa,eilen kävin bmw huollossa ja siellä oli e60 530d (vm 04 ?) josta oli imusarjan läpät lähteneet karkuteillä ja tuloksena..konerikko !
Jopa huoltopäälikkö oli funtsinut miten ko .läpät voisi poistaa omastaan 530d vm 03:sta.
Onneksi oli e60 remppa mennyt takuuseen ,huoltomies puhui 14 ke kustannuksesta ko. autossa olisi hieman kalliin näppi paukku.
Toinen on automaattilaatikon lauhdutinputkiston liitokset..tämä taitaa olla joillakin ollut ongelma itseni lisäksi.
Ei bemukaan aivan viaton auto ole mutta kyllä se mersun ja audin aina voittaa
Comment
-
-
vaihdoin eilen uuret alkuperäiset jarrulevyt ku alakoi se ravistaminen ravistaa korvienki väliä jo liikaa...vanhat olivat melko uudet mutta jotkin harakirit ja ne ei sitte toimineetkaa ainakaa tuon alla ollenkaa. kulumaa niis ei ainakaa kauhiasti ollu havaittavis...ei vissii halavalla hyvää saa?
jos joku haluaa kokeella sorvata niistä ittellee hirastimet niin niitäpä saa tierustella...
Comment
-
-
Originally posted by toperi View Post[
Vaihdoin just ilmanputsarin joka olikin likainen...Kotelon pohjalla sen takaosassa oli jonkin verran öljyistä likaa, moskaa... Onko tuo tavallista vai kieliikö se jostain, esim. ennemmin mainitsemistani ongelmista???
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostKatsopas, että kuskin puoleisen putsarin alla siellä "kourussa" on se tyhjennysreikä puhtaana...siellä on siis pikkuinen reikä, mistä vesi pääsee pois siellä pohjalla. Itsellä tuo paikka oli täynnä skeijaa ja jarrutehostin oli nähtävästi imassut ne vedet sisäänsä ja jäätyi pakkasella. Uusi tehostin on about >400e.
-KähmyE70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostKatsopas, että kuskin puoleisen putsarin alla siellä "kourussa" on se tyhjennysreikä puhtaana...siellä on siis pikkuinen reikä, mistä vesi pääsee pois siellä pohjalla. Itsellä tuo paikka oli täynnä skeijaa ja jarrutehostin oli nähtävästi imassut ne vedet sisäänsä ja jäätyi pakkasella. Uusi tehostin on about >400e.
-Kähmy
kiitos vinkistä.
Comment
-
-
Originally posted by humala View Posttaidat meinata raitisilmasuodinta ja toi edellinen ilmasuodinta, joka suodattaa koneelle menevää ilmaa..Hyvä vinkki muutes täytyy melkein itselläkin tänään hiukan katsella noita veden tyhjennys reikiä ennen talven tuloa
Comment
-
-
Originally posted by -kiki- View PostÄsken juuri vein auton huoltoon ja ilmamassamittarin siellä vaihtavat, itse ostin peetrus nimiseltä hepulta mittarin mutta itse en alkanut vaihtamaan kun isot pojat kertoivat että homma ei ihan plug/play välttämättä olekkaan, kulku oli parempaa ilman mittarin johtoa, joten tästä oli helppo pohtia vian syy.
Comment
-
-
Jos johto on irti saattaa katsastuksessa olla liian kovat savuarvot. Vikakoodi sen sijaan ei dieselissä haittaa kun niistä ei toistaiseksi oteta obd testiä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Comment