Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virikoneen päästöongelmat (Alpina B10 3.5 replica)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Virikoneen päästöongelmat (Alpina B10 3.5 replica)

    Tänään käytiin vähän pajalla ihmettelemässä päästöjä, ja eihän tuo rotjake mahdu rajoihin. Kaikki muut ovat ok, mutta HC on sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla 120-130. Tuohon päästiin parhaimmillaan kun myöhästettiin sytkää ja vedettiin seokset 15:1 paikkeille. Mitäs nyt?

    M30B34
    Takoset, lievä poraus, puristukset 10.5-11:1
    Palotilat muokattu, suurennettu imuvena ja lievästi muokatut kanavat
    Schrick 284/280 nokka
    Boschin 340cc/min nelireikäiset
    Msns Extra, Hi-res
    Catco 3" katti


    Oi leiman jos saisin... :think
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • KRÄKÄ
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 25

    #2
    päästöongelmat

    Mä oon kuullu et ku lisää reilusti jäänestoo ni se vaikuttais noihin päästöihin... mut tiedä sit... ei oo omia kokemuksia...

    Comment

    • Dr^Mayhem
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 482
      • Länsi

      #3
      eihän imuvuotoo olis, sehän ny ainaki voi nostaa hooceet korkeelle.

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Vähäpäästöinen auto?
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Vähäpäästöinen kyllä ja imuvuodot ei vaikuta kun ohjataan MAP:lla. Mutta joo, saattaapi olla että syyllinen tuohon on kakkossylinteri, meni äsken pimeäksi kokonaan ja auto jäi tien varteen. Pientä ääntä kuulunut koko ajan kovemmassa kiihdytyksessä mutta pistetty putken vuodon syyksi, sen verran pieni oli. Sitten autosta tulikin yhtäkkiä 5cyl Ei sillä, kyllä sitä liikuttaa, ettei se räjähtänyt, toivottavasti meni vaan tulppa pimeäksi. Mutta joku syy siihenkin on, ellei sitten ollut maanantaikappale.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1606
            • Tampere

            #6
            tarviskos lisää venttiilivälyksiä?
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Venavälykset katottu ja ohjearvoissa, mutta tosiaan niin lähellä rajaa oltiin päästöissä, että tuo palamisongelma, joka nyt kulminoitui siihen ettei se sylinteri enää pysynyt ollenkaan kyydissä, saattaa olla syypää.

              Tätä se on, hiuksen hienot oireet jostain epämääräisyydestä oli havaittavissa, n. 800km aikana tuli sen verran ajeltua eri pinnoilla että itse pyörän epätasapainon piikkiin pistämä pieni tärinä matka-ajossa luultavasti johtuikin muualta. Mitä muutama kaveri istui kyydissä, ei heistä kukaan huomannut tuota ja ylimääräisen äänenkin kuuli vain jos ajoi jonkun seinän vierestä, että se heijastui. Laakerivikaa ei ole, kone nimittäin käy muuten terveen kuuloisesti, mutta viidellä. Huomenna selviää lähteekö toimimaan uudella tulpalla, ja vaikka lähtisikin niin edessä on sitten savotta missä pitää selvittää miksi yksi pytty ei toimi kuten muut. Niin ja konehan ei ole vielä nähnyt yli 5000rpm koskaan.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Suutin?
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Ei ollut, kakkossylinteristä puristukset pois ja öljyä tulpassa. Ei paljoa mutta kuitenkin. Hohhoijaa, ei naurata.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎