No nyt se laukesi, eli 525ia touring-91 luistaa 1 ja 2 vaihteilla, ryskyttää ja luistaa, hiljaisesti kiihdyttämällä kolmoselle ja siitä ylöspäin ok...pakat paskana vai?Öljyistä ei kyllä tietoa mutta tähän asti toiminut ok.Mittarissa jotain 315tkm, voisiko olla laatikko matkansa päässä?Mikä neuvoksi uutta laatikkoa vai voisiko vanhan korjata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
5HP-18 luistaa 1 ja 2 vaihteilla?
Collapse
X
-
5hp-18 luistaa 1 ja 2 vaihteilla
joo, ei siinä paljon muuta enää auta kuin korjata se vanha tai vaihtaa toinen loota tilalle. jos meinaat korjauttaa vanhan niin ei kannata ajella enään yhtään, voi vielä päästä korjauksessa vähemmällä.
mulla meni kans sama loota paskaks. siinä luisti 2-3. nyt se on ollu korjattavana kohta kolme viikkoo, menee hermot kun puhu korjaamolla et reilussa viikossa saa auton takasi. pitää huomenna käydä kattomassa että mikä siellä mättää.
itse en viittinyt ostaa käytettyä laatikkoa, koska niistä ei todellakaan tiedä onko puolen vuoden päästä sama homma edessä. ja hinta eroakaan ei ollut niin paljon et viittis ruveta vaihteleen laatikoita joka vuosi.
-
-
Oletko kokeillut miten pelaa pakkovaihtella?
Vaikuttaako mitään onko kylmä tahi kuuma?
Voihan se olla ettei siellä ole edes tarpeeksi ölpänderiä, katso laatikon kyljestä onko musta vai vihreä -kyltti.
Vihree = "ikiöljyt"
Musta = Dexron III Luokituksen ölppää syö
Tosin alkaa varmasti olemaan vihreekilpisenäkin öljyillä ikää niin ettei vaihto pahasta olisi. Se halvin vaihtoehto olisi periaatteessa tsekata öljyt, jos ei ole tarpeeksi niin samaan rahaan vaihtaa uudet suodattimen kera ja jos intoa riittää niin purkaa venttiilikoneiston alas josta putsailee ne solenoidit.
Voi tietysti olla että öljyä on tarpeeksi mutta on mennyt jo huonoksi, tällöin on kyllä jo syytä olettaa että siellä on muutakin vikaa.
Noiden laatikoiden korjaaminen on kyllä tuskaisen kallista, hinnat lähtee kaiketi 1000e eteenpäin ja tuolla tonnilla taitaa vasta saada sen 'valohoidon'.
Viime vuonna itse ainakin löysin foorumin kautta 150tkm ajetun ehjän laatikon hintaan 400e kaikkineen, eli ei paha siihen nähden mitä korjaus maksaa..Vaihdoin itse laatikkoon vielä uudet öljyt sisään sekä uuden suodattimen. 10tkm kesti ainakin hyvin jonka jälkeen auto ostettiin melkee väkisin pois, toimii kuulemma vieläkin hienosti..
P.S. Tsekkaile myös haulla, löytyy paljon juttua sekä ratkaisuja noihin ongelmiin.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Musta lätkä on laatikon kyljessä, täytyy tsekkailla nuo öljyt viikonloppuna kun ehtii, pitäsi kyllä melkein päästä nosturille että onnistuu kunnolla. Laatikossa ei kyllä näkynyt vuotoja ulkopuolella joten oudolta kuulostaisi että vika johtuisi öljyn vähenemisestä...Pakkovaihteilla sama juttu sekä S E *, kylmällä tai kuumalla ei vaikutusta...luistaa vaan, prklLast edited by eiffel; 14-09-2007, 07:41.
Comment
-
-
Originally posted by eiffel View PostMusta lätkä on laatikon kyljessä, täytyy tsekkailla nuo öljyt viikonloppuna kun ehtii, pitäsi kyllä melkein päästä nosturille että onnistuu kunnolla. Laatikossa ei kyllä näkynyt vuotoja ulkopuolella joten oudolta kuulostaisi että vika johtuisi öljyn vähenemisestä...Pakkovaihteilla sama juttu sekä S E *, kylmällä tai kuumalla ei vaikutusta...luistaa vaan, prklSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by eiffel View PostKai se turbiinin vika ilmenisi myös isoimmilla vaihteilla joilla nyt pelaa ok...no öljyjen tarkistus/mahd lisäys viikonlopun aikana, jos ei auta...purettava laatikko pois ja keksittävä jostain asiantunteva firma korjaamaan lootan, tietoa hyvistä korjaamoista Kotkan läheisyydessä???
Laatikko purettiin pois jne. silloin ja samointein todettiin momentinmuunnin olleen säpäleinä sisältä.
Käsittääkseni sekin laatikko on ajossa nykyisin ilman mitään korjauksia, myin pilkkahintaan pois ilman takuuta, juurikin sen takia jos vaikka kuitenkin itse laatikossa olisi vikaa ollut.
Kannattaa muuten katsoa myös saksan tarjonta noissa laatikoissa, sieltä saa melko järki hintoihin peruskorjattuja "uusia".Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Olen miettinyt että kun porukalla hajoillee näitä 5HP18 laatikoita E36 325iA:ssa jo 200 tkm korvilla ja E39:ssä ne kestää yli 300 tkm niin eikö 325iA:ssa ole sutimisen estoa? Sehän on monen muunkin automaatin sudenkuoppa että revitetään laatikko paskaksi. Annetaan vetäville pyörille kunnolla hyrrää esim. jäällä ja sitten tullaan sulalle asvaltille sudittaen jolloin laatikko tykkää. Ja paljonhan noita 325iA E36:sia on nuorisolla jotka ajaa kuin pullopersesiat revitellen ja räppäillen. En ihmettele jos laatikot ei sellaista menoa kestä.
Mun kaverillakin on E39 523iA -96 jossa on 5HP18 automaatti ja sillä on menty 295 tkm ilman ongelmia. Ittellä sama laatikko E39:ssä, tosin kilometrejä vasta vajaa 160 tkm ja toimii hienosti.
BMW huolto-ohjelmahan ei sisällä öljynvaihtoa tälle lootalle, mutta ei varmaan olisi pahitteeksi kuten toisessa topicissa on todettu.
Comment
-
-
Originally posted by himonussija View PostOlen miettinyt että kun porukalla hajoillee näitä 5HP18 laatikoita E36 325iA:ssa jo 200 tkm korvilla ja E39:ssä ne kestää yli 300 tkm niin eikö 325iA:ssa ole sutimisen estoa? Sehän on monen muunkin automaatin sudenkuoppa että revitetään laatikko paskaksi. Annetaan vetäville pyörille kunnolla hyrrää esim. jäällä ja sitten tullaan sulalle asvaltille sudittaen jolloin laatikko tykkää. Ja paljonhan noita 325iA E36:sia on nuorisolla jotka ajaa kuin pullopersesiat revitellen ja räppäillen. En ihmettele jos laatikot ei sellaista menoa kestä.
Mun kaverillakin on E39 523iA -96 jossa on 5HP18 automaatti ja sillä on menty 295 tkm ilman ongelmia. Ittellä sama laatikko E39:ssä, tosin kilometrejä vasta vajaa 160 tkm ja toimii hienosti.
BMW huolto-ohjelmahan ei sisällä öljynvaihtoa tälle lootalle, mutta ei varmaan olisi pahitteeksi kuten toisessa topicissa on todettu.
Varsinkin jos on saksasta tuotu, vaikka kyllä näitä ihan täällä kotosuomessakin ruuvataan siinä missä sielläkin.
Eikä ollut mikään provo, vain mielestäni kylmä tosiasia. Noita 89-93 piimereitä näkee niin erikuntoisia ja kilsat heittelee miten sattuu, että taatusti on suurimmasta osasta joskus muutama metri pois otettu.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
5hb-18 luistaa 1 ja 2 vaihteilla
mulla on kans mustalla lätkällä laatikko ja vaihtelin öljyjä ja suodattimen, mutta ei siitä ollut mitään apua ainakaan mulla. voi sitä kokeilla, mutta en usko että jos luistaa niin öljyillä selviää. mullekin tuli tieto korjaamosta et laatikossa ei ole mitään käyttökelpoista. eli kaikki uusiksi. maksaa pari tonnia mutta voipahan sit ajella vähän aikaa rauhassa ja ootella mikä muu hajoo seuraavaksi. huomenna pitäisi saada auto takasin.(ehkä)..
Comment
-
-
herrakani
Ei kellään olis hook-uppia mistä sais korjaussarjoja näihin? Toi suomen ZF maahantuoja myy pelkästään korjaamoille ja pääosin raskaankaluston osia ja noi ulkomaiset ei pahemmin oo vastaillu. Ei oikeen iske maksaa "paria tonnia" pelkästä korjaamisesta, kun sillä saa jo kisamallin vaihteiston turbiineineen.
Comment
Comment