Ei sen pakosarjan tarvitse suuresta putkesta olla tehty kovillakaan tehoilla, omassa on sarjan putkien sisähalkaisija saman kokoinen kuin kanavat kannessa, kaasujen virtaus on nopeampi ja ahdin herää paremmin.
Väittäisin että vakiosarja ei ole kovin virtaavaa sorttia, eli teetetty on joka suhteessa parempi.
Nimimerkki 3. sarja menossa samassa autossa.
Kysyin proturbolta ja streetturbolta pystyvätkö he valmistamaan uuden pakosarjan. Odotetaan vastausta..
Osaatko sinä Mauri suositella jotain hyvää pakosarjan valmistajaa joka oikeasti ymmärtää mitä tekee? Missä olet omasi teettänyt?
Ei sen pakosarjan tarvitse suuresta putkesta olla tehty kovillakaan tehoilla, omassa on sarjan putkien sisähalkaisija saman kokoinen kuin kanavat kannessa, kaasujen virtaus on nopeampi ja ahdin herää paremmin.
Väittäisin että vakiosarja ei ole kovin virtaavaa sorttia, eli teetetty on joka suhteessa parempi.
Nimimerkki 3. sarja menossa samassa autossa.
niin, parasta on laskea oletettu pakokaasun määrä tavoiteteholla, siitä laskea ja mitoittaa putken virtausnopeus optimiksi, eli valita paras putkenhalkaisija just omaan käyttöön. se miksi todella kovilla konetehoilla on pakko käyttää paksumpaa putkea, on yksinkertaisesti virtaavan kaasun määrä ja myös korkeammasta lämmöstä johtuva suhteessa vielä isompi tilavuus pakokaasussa. katukäytössä kannattaa todella pitää se virtausnopeus kohtuullisen kovana, turbon spoolaamisen takia, kuten tuossa mauri-h mainitsikin.
Mulla on yksi kaveri joka noita tekee, on muuten tälläkin forumilla nimimerkillä 386. Voithan koittaa heittää kaveria pm:llä vaikka tiedän että on tosi kiireinen seuraavat 3-4 viikkoa.
Pro turbo niitä tosiaan kanssa laittelee, ja muutkin turbopajat.
Mulla on yksi kaveri joka noita tekee, on muuten tälläkin forumilla nimimerkillä 386. Voithan koittaa heittää kaveria pm:llä vaikka tiedän että on tosi kiireinen seuraavat 3-4 viikkoa.
Pro turbo niitä tosiaan kanssa laittelee, ja muutkin turbopajat.
Streetturbolla maksaisi 450euroa, tarvitsevat myös vanhan pakosarjan malliksi. Täytyy ottaa yhteyttä 386:seen kun pakosarjan valmistus tulee ajankohtaiseksi (ensi kuussa).
Miten tuon lukkoperän kanssa?
Minkä mallien perät sopii 525tds:aan?
Mikä olisi hyvä välitys?
Vakio perävälitys 525tds:ssa on 2.64 (ilman lukkoa).
Lukon kanssa perävälitys on 2.65.
750 e32 mallista löytyisi lukkoperää 3.15 välityksellä.
Onko tuo liian tiheä perä viritettyyn dieseliin?
Eli onko kierroksia liikaa jo normaalissa maantieajossa?
Paras ratkaisu olisi varmaankin tuo 2.65 lukkoperä, mutta niitä tuntuu löytyvän kohtuu vähän. Ei varmaankaan ole kovin yleistä että 525tds:saan on tilattu uutena lukkoperä?
Sitten jarruasiaan..
Meneekö 750 e32 levyt ja satulat heittämällä kiinni 525tds:aan?
01/90 ---> 750 malleista löytyisi sopivan kokoisia jarruja.
Etulevy: 324mm x 30mm
Takalevy: 300mm x 20mm
Vakio 525tds levyjen koot ovat:
Etulevy: 302mm x 22mm
Takalevy: 300mm x 10mm
Mulla olis e34 525tds ja siittä oon aatellu ottaa voimaa sen +250hp. kytkintä oon täs katellu ja aatellu sachsin m5 kytkintä. Onko joku vaihtanu kyseiseen autoon tollasta kytkintä? kokemuksia. vai onko ehotuksia paremmasta kytkimestä, sen tosiaan pitäis kestää melkoset väännöt!
Mulla olis e34 525tds ja siittä oon aatellu ottaa voimaa sen +250hp. kytkintä oon täs katellu ja aatellu sachsin m5 kytkintä. Onko joku vaihtanu kyseiseen autoon tollasta kytkintä? kokemuksia. vai onko ehotuksia paremmasta kytkimestä, sen tosiaan pitäis kestää melkoset väännöt!
Kehotan tarkistamaan kampiakselin päittäisvälyksen ennekuin haaveilee raskaampaa asetelmaa. Muutama kampi itsellä jemmassa jossa itse akseli kulunut syvälle uralle laakeripinnasta.
Minulla sachs -765 asetelma ja jousitettu orgaaninen levy, ihan jees toiminut näillä kytysilläkin väännöillä. Kytkintuntuma hyvä ja suhtkoht kevyt.
Comment