Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Mauri H.
    Ei sen pakosarjan tarvitse suuresta putkesta olla tehty kovillakaan tehoilla, omassa on sarjan putkien sisähalkaisija saman kokoinen kuin kanavat kannessa, kaasujen virtaus on nopeampi ja ahdin herää paremmin.


    Väittäisin että vakiosarja ei ole kovin virtaavaa sorttia, eli teetetty on joka suhteessa parempi.

    Nimimerkki 3. sarja menossa samassa autossa.
    Kysyin proturbolta ja streetturbolta pystyvätkö he valmistamaan uuden pakosarjan. Odotetaan vastausta..

    Osaatko sinä Mauri suositella jotain hyvää pakosarjan valmistajaa joka oikeasti ymmärtää mitä tekee? Missä olet omasi teettänyt?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • Tykki
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 197
      • Ii

      #17
      Originally posted by Mauri H.
      Ei sen pakosarjan tarvitse suuresta putkesta olla tehty kovillakaan tehoilla, omassa on sarjan putkien sisähalkaisija saman kokoinen kuin kanavat kannessa, kaasujen virtaus on nopeampi ja ahdin herää paremmin.


      Väittäisin että vakiosarja ei ole kovin virtaavaa sorttia, eli teetetty on joka suhteessa parempi.

      Nimimerkki 3. sarja menossa samassa autossa.
      niin, parasta on laskea oletettu pakokaasun määrä tavoiteteholla, siitä laskea ja mitoittaa putken virtausnopeus optimiksi, eli valita paras putkenhalkaisija just omaan käyttöön. se miksi todella kovilla konetehoilla on pakko käyttää paksumpaa putkea, on yksinkertaisesti virtaavan kaasun määrä ja myös korkeammasta lämmöstä johtuva suhteessa vielä isompi tilavuus pakokaasussa. katukäytössä kannattaa todella pitää se virtausnopeus kohtuullisen kovana, turbon spoolaamisen takia, kuten tuossa mauri-h mainitsikin.
      "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
      -Andy McCoy

      Comment

      • Mauri H.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 270
        • Salo

        #18
        Mulla on yksi kaveri joka noita tekee, on muuten tälläkin forumilla nimimerkillä 386. Voithan koittaa heittää kaveria pm:llä vaikka tiedän että on tosi kiireinen seuraavat 3-4 viikkoa.

        Pro turbo niitä tosiaan kanssa laittelee, ja muutkin turbopajat.
        F11 530D xDrive

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by Mauri H.
          Mulla on yksi kaveri joka noita tekee, on muuten tälläkin forumilla nimimerkillä 386. Voithan koittaa heittää kaveria pm:llä vaikka tiedän että on tosi kiireinen seuraavat 3-4 viikkoa.

          Pro turbo niitä tosiaan kanssa laittelee, ja muutkin turbopajat.

          Streetturbolla maksaisi 450euroa, tarvitsevat myös vanhan pakosarjan malliksi. Täytyy ottaa yhteyttä 386:seen kun pakosarjan valmistus tulee ajankohtaiseksi (ensi kuussa).

          Miten tuon lukkoperän kanssa?
          Minkä mallien perät sopii 525tds:aan?
          Mikä olisi hyvä välitys?
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #20
            Vakio perävälitys 525tds:ssa on 2.64 (ilman lukkoa).
            Lukon kanssa perävälitys on 2.65.

            750 e32 mallista löytyisi lukkoperää 3.15 välityksellä.
            Onko tuo liian tiheä perä viritettyyn dieseliin?
            Eli onko kierroksia liikaa jo normaalissa maantieajossa?

            Paras ratkaisu olisi varmaankin tuo 2.65 lukkoperä, mutta niitä tuntuu löytyvän kohtuu vähän. Ei varmaankaan ole kovin yleistä että 525tds:saan on tilattu uutena lukkoperä?

            Sitten jarruasiaan..

            Meneekö 750 e32 levyt ja satulat heittämällä kiinni 525tds:aan?

            01/90 ---> 750 malleista löytyisi sopivan kokoisia jarruja.
            Etulevy: 324mm x 30mm
            Takalevy: 300mm x 20mm

            Vakio 525tds levyjen koot ovat:
            Etulevy: 302mm x 22mm
            Takalevy: 300mm x 10mm
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • Kakkuri
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 5
              • Jurva

              #21
              Mulla olis tälläinen välikysymys näistä vapareista, mahtaako tulla kuinka kovat imuäänet jos sellaisen laittaa?

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Kakkuri
                Mulla olis tälläinen välikysymys näistä vapareista, mahtaako tulla kuinka kovat imuäänet jos sellaisen laittaa?
                MITÄ :?:
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #23
                  Originally posted by VNT
                  Sitten jarruasiaan..

                  Meneekö 750 e32 levyt ja satulat heittämällä kiinni 525tds:aan?

                  01/90 ---> 750 malleista löytyisi sopivan kokoisia jarruja.
                  Etulevy: 324mm x 30mm
                  Takalevy: 300mm x 20mm

                  Vakio 525tds levyjen koot ovat:
                  Etulevy: 302mm x 22mm
                  Takalevy: 300mm x 10mm
                  Tuosta löytyy tietoa E34:n jarrujen upgradesta.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • Vihti

                    #24
                    Originally posted by VNT
                    Originally posted by Kakkuri
                    Mulla olis tälläinen välikysymys näistä vapareista, mahtaako tulla kuinka kovat imuäänet jos sellaisen laittaa?
                    MITÄ :?:
                    Diisseli imee hiukkasen enemmän ilmaa pienillä kierroksilla kun ei ole kaasuläppää..
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • apina
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 274
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by VNT
                      Originally posted by Kakkuri
                      Mulla olis tälläinen välikysymys näistä vapareista, mahtaako tulla kuinka kovat imuäänet jos sellaisen laittaa?
                      MITÄ :?:
                      Vapari on ilmeisesti tässä yhteydessä vapaavirtaussuodatin eikä vapaasti hengittävä moottori
                      318iA Touring -02
                      ex 316 2.5l -87
                      ex 525tdsA Touring -95

                      Comment

                      • -Kangas-
                        Newbiemmer
                        • Feb 2009
                        • 12
                        • Kaustinen

                        #26
                        kytkin

                        Mulla olis e34 525tds ja siittä oon aatellu ottaa voimaa sen +250hp. kytkintä oon täs katellu ja aatellu sachsin m5 kytkintä. Onko joku vaihtanu kyseiseen autoon tollasta kytkintä? kokemuksia. vai onko ehotuksia paremmasta kytkimestä, sen tosiaan pitäis kestää melkoset väännöt!
                        BMW 525TDS

                        Comment

                        • Jaska T
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 215
                          • Pyhäsalmi

                          #27
                          Originally posted by -Kangas- View Post
                          Mulla olis e34 525tds ja siittä oon aatellu ottaa voimaa sen +250hp. kytkintä oon täs katellu ja aatellu sachsin m5 kytkintä. Onko joku vaihtanu kyseiseen autoon tollasta kytkintä? kokemuksia. vai onko ehotuksia paremmasta kytkimestä, sen tosiaan pitäis kestää melkoset väännöt!
                          Kehotan tarkistamaan kampiakselin päittäisvälyksen ennekuin haaveilee raskaampaa asetelmaa. Muutama kampi itsellä jemmassa jossa itse akseli kulunut syvälle uralle laakeripinnasta.

                          Minulla sachs -765 asetelma ja jousitettu orgaaninen levy, ihan jees toiminut näillä kytysilläkin väännöillä. Kytkintuntuma hyvä ja suhtkoht kevyt.
                          Last edited by Jaska T; 21-12-2010, 20:53.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎