Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä ahdin 530dat -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    mikä ahdin 530dat -00

    alkaa kaiketi olemaan ahdin(kin) tiensä päässä (niin kuin on ollut moni muukin paikka tä$$ä kulkuneuvo$$a) viime aikoina

    oireet:kiihdytyksessä ahdot nousee lähes 2 kiloon ja silti auto ei kiihdy kunnolla vasta kun ahdot tipahtaa noin 1.4 kiloon niin auto selvästi nykäisee ja lähtee kiihtymään paremmin,turbo myös viheltää oikein ilosesti mennessään 0-100km/h taittuu n.7,9 joten kulkupulessa ei muuten ole suurempaa moittimista,enkä ole saanut autoa vikatilaan.

    tiaknoosi:Ahtimen siivet jumii josta johtuu yli ahtaminen ja tähän ainut hoito on mutkan vaihto.

    Muita ehdotuksia????

    Kysymys: Mitä ahtimia olette asennelleet ja minkälaisin tuloksin? Onko järkeä laittaa suurempaa kuin alkuperäinen ja mitä tapahtuu teholle,väännölle,tehoalueelle,heräämiselle ym. mihinkään suutin päivityksiin en myöskään ajatellut lähteä... tosin olen aika open minded so.....

    olis mukava saada vastauksia asiaan vihkiytyneiltä ja toimenpiteen suorittaneilta henkilöiltä..

    bmw 530dat -00 225hv/510nm "aavelaiva"
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by exautisti View Post
    tiaknoosi:Ahtimen siivet jumii josta johtuu yli ahtaminen ja tähän ainut hoito on mutkan vaihto.

    Muita ehdotuksia????
    Kenkää oikein kunnolla, niin että paikat hehkuu punaisena, josko siivet alkais liikkua..? Tai sitten solmu irti ja auki, ja putsata paikat kunnolla noesta/karstasta...
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Originally posted by Thuppu View Post
      Kenkää oikein kunnolla, niin että paikat hehkuu punaisena, josko siivet alkais liikkua..? Tai sitten solmu irti ja auki, ja putsata paikat kunnolla noesta/karstasta...

      eikös siipien rikkoontuminen johdu juuri kuumista pakolämmöistä joten tässä tapauksessa sanonta "sillä se lähtee millä se on tullutkin" ei välttämättä toimi parhaalla mahdollisella tavalla?

      Lähinnä ajattelin sitä tulevaa mutkaa ja mikä kannatais laittaa ja miten ne on ruvennut toimimaan...
      fin-turbolla kehuivat uusinta painosta vakio ahtimesta hyväksi ja kestäväksi.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Siivet yleensä jumii kun aina körötellään pintakaasulla kaupungissa, eikä koskaan anneta kenkää niin että karstat palais ahtimesta. Kunnon jenkaa silloin tällöin, niin pysyy kunnossa.

        Tulevan uuden solmun valinassa en osaa auttaa...
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          GT2260v:tä on porukka asennellut, mutta tuolta voi lukea lisää, myös siitä kuinka siinä voi käydä huonolla tuurilla --> LINKKI
          Jos ei mitään kuuta tavoitella niin kyllä vakioahtimellakin kerkeää ihan kotitarpeiksi, mutta hintoja kannattaa vertailla... Itse kysyin GT2260v:tä Italiasta, www.dieselevante.it/ ja tarjosivat uutta ahdinta hintaan 890€ + 60€ toimituskulut kun ProTurbo tarjosi samaa fööniä hintaan 1560€.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            [quote=Thuppu;1038246]Siivet yleensä jumii kun aina körötellään pintakaasulla kaupungissa, eikä koskaan anneta kenkää niin että karstat palais ahtimesta. Kunnon jenkaa silloin tällöin, niin pysyy kunnossa.



            Tässä tapauksessa tuntuu että puhut väärälle miehelle ja kengille
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by exautisti View Post
              Tässä tapauksessa tuntuu että puhut väärälle miehelle ja kengille
              Ok, asia selvä!
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #8
                juuh tulipa sitten tilattua pari uutta turpåa fin-turbosta... jospa ne auttais noin kulkutauteihin jollakilailla mitä näkyy olevan liikkeellä
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by exautisti View Post
                  juuh tulipa sitten tilattua pari uutta turpåa fin-turbosta... jospa ne auttais noin kulkutauteihin jollakilailla mitä näkyy olevan liikkeellä
                  Eikö yksi fööni riitä
                  Ei vaiteskaan eiköhän auto tule noiden vaihdolla kuntoon ,vaikka aika hyvin liikkuu turbovikaiseksi,mulla turbo hieman äänsi ja pakosiivistä puuttui paloja sekä siivet jumissa niin 11 pintaan mentiin 0-100 ja ahtoi kanssa parhaillaan lähes 2 kiloo..nyt uusi turbo alla ja pelaa ja vetää hyvin
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #10
                    Originally posted by veku View Post
                    Eikö yksi fööni riitä
                    Ei vaiteskaan eiköhän auto tule noiden vaihdolla kuntoon ,vaikka aika hyvin liikkuu turbovikaiseksi,mulla turbo hieman äänsi ja pakosiivistä puuttui paloja sekä siivet jumissa niin 11 pintaan mentiin 0-100 ja ahtoi kanssa parhaillaan lähes 2 kiloo..nyt uusi turbo alla ja pelaa ja vetää hyvin
                    tilattiin samalla kaksi kun kaverilla on kans 530 ja siinä juurikin samat oireet kun sulla veku. sillä on kans maffi vaihettu mutta siitä ei ollu apua joten katotaan jos turbo auttais.

                    Voin lainata fööniä jos jollakin on pahoja kulku ongelmia niin tuo minun turbo pelaa vielä ihan kohtalaisesti ja auttaa ehkä varmistamaan vian fööniin.
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎