Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys 3,6 mersusta...?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loyal
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1480
    • Vantaa

    Kysymys 3,6 mersusta...?

    Tää nyt ei ole bemu kysymys, mut voipi täällä olla merusjakin tuntevaa väkeä... Mersufoorumille laitoin jo kyselyn, mut eipä ole tuo sivusto niin aktiivinen kuin tämä BTCF.

    Eli saisin tollasen suht huokeella ja ajattelin siitä lähinnä talvi autoa.
    Auto on : W124 e-sarjan Mb Vm.-88 4-matic 3,6 Brabus ja farmari.

    Mä en tiedä Brabus vehkeistä mitään, enkä tiedä onko tuo vakiona ollut tossa autossa.
    Autossa on Brabusin tyyppikilpi, kuppipenkit ja kojetaulussa lukee webaston kohdalla Brabus webasto...
    Auto ei sinällään mene yhtään mihinkään, kun sitä tyyppäsin.
    Konepellin kun avaa, niin venakopan kannessa lukee isolla Brabus
    ja parissa muussakin kohtaa. Autossa on hyvät varusteet, tosin takapenkit on jotkut pirun ohuet ja ei varmasti alkuperäiset. Keulaan on tehty joku
    helvetin sportti muunnos, todella ruman näköinen. Sellanen missä normaaleista E-sarjan lampuista tulee kapeammat.

    Auto kiinnostaa lähinnä sen takia että tuossa piäisi olla 280hv ja 380Nm vääntöä, ja tietenkin sen takia, et se on farkku ja 4-matic...

    Onkos täällä tietämystä näistä Brabus vehkeistä ollenkaan, että mitä tollasesta autosta kannattaa maksaa ja mikä tuo kone oikeen on??
    Vissiin aika harvinainen...
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Tietoo ei kovinkaan paljon ole,mutta specsiä moottorista http://mitglied.lycos.de/e100power/h...Datenblatt.JPG ja kuva http://mitglied.lycos.de/e100power/h...0-%20245PS.JPG tuo sinun ilmottama teho vois olla 24v versiossa(olettaen et kyseinen on 12v).Takapenkkien ohut pinta,tulee mieleen et onko ollu josku diesel paku?,olen 100% varma, että tietyt osat maksaa todella paljon, kun niitä jostakin sattuu löytämään :wink:
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • Customi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1747
      • Kymenlaakso

      #3
      Tallikaverilla on C36 AMG mersu ja kylläpä täytyy mersuakin ylistää siitä että ei kädet rasvassa tarvi olla
      Ja suoristuskykyä löytyy ihan perheauton ulkokuoressa.

      meni vähän offtopikiks,mutta kuitenkin!
      www.customworksfinland.com

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Aito Brabus on ehkä vielä AMG-mersuakin harvinaisempi ja halutumpi. Brabuksessa myllyt ovat kokeneet myös melkoisen muutostyön läpi, sairraan kalliita ostaa. Tossa versiossa ilmeisesti pidempi iskuinen kampi, moottori 3.0-3,2L alkujaan. Pakoääni on aika kiree, vai mitä? :lääh:

        Ite ottaisin mieluummin Brabuksen omilla pyörillään ym. kuin AMG:n.

        Tässä tapauksessa ilmeisesti maksaisin kuitenkin vaan ainoastaan vastaavan vakiomesen markkina-arvon verran rahaa.

        kts. www.brabus.com
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2014
          • Riihimäki

          #5
          Tarkoitat ns. SEC tyyppistä keulaa, saa muutettua alkuperäiseksi vaihtamalla konepellin, ne valot on ihan vakiot. Tuo oli vissiin nettiautossa vasta aika kauan myynnissä ja silloin moottoriksi ilmoitettiin ainakin 3.0 mutta 280hv


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • loyal
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1480
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Aukes!
            Tarkoitat ns. SEC tyyppistä keulaa, saa muutettua alkuperäiseksi vaihtamalla konepellin, ne valot on ihan vakiot. Tuo oli vissiin nettiautossa vasta aika kauan myynnissä ja silloin moottoriksi ilmoitettiin ainakin 3.0 mutta 280hv
            Joo just tota SEC tyyppistä keulaa tarkoitan.. Pakkelilla muotiltu todella hirveeksi.
            Yritin nettiautosta sitä etsiä, mutta en sitä löytänyt sieltä enään.
            Toi vissiin on 3 litranen, mutta olisko siinä (brabus) 3,6 litrasen nokat tai jotain...

            Comment

            • illinois
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 68
              • Raceland

              #7
              Kyllä mese foorumilla vastauksen saa jos vain oikeaan topiciin laittaa. Tosta Brabuksesta ja 4-maticistä voin sen verran sanoa että osat on kalliita. Ja jos meinaat pelkän moottorin laittaa niin varaudu rahanmenoon jos se ei ole kunnossa. Tiedä sitten onko kone täysi pommi, kyllä ne autot joissa on 280 hv tai edes sinnepäin pitäisi liikkua, vaikka ajelisi T6 Volvolla muuten. Eli voi tulla yllättävän kalliiksi koko auto.
              DetroitDieselandia

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Parilla tuttavalla oli aikoinaan tuon ikäluokan 4-matic. Kirosivat alimpaan helvettiin. Ei sillä etteikö se hyvä olisi ollut, silloin kuin toimi.

                Ensinnäkin Suomessa sitä ei osattu korjata (siihen aikaan), autot oli pajalla jatkuvasti ja silti eivät saaneet sitä toimimaan. Auto palasi pajalle (MB original eli Veho) tämän tästä. Hetken toimi ja taas pajalle.

                No, nyt tilanne voi olla toinen. Itselle jäi pieni kammo niitä kohtaan, mainitusta syystä.

                Mutta aika mellevältä vaihtoehdolta se kuulostaa, farmari ja moottori a'la Brabus. Samaa olen kuullut itsekin (mitä muisteli joku toinenkin), että Brabus kone käy läpi miltei saman muodonmuutoksen kuin mm. Alpina koneet. Vanhat kilkeet ulos, uudet pajan tuotteet tilalle. Kampiakseli, kanget, männät, nokka, jne.

                t: Timo

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎