Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd nelivedon kestoikä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exhaust
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 97
    • Kuopio

    330xd nelivedon kestoikä?

    Miten arvioisitte joilla on ollut tuollainen bmw nelivedon kesto ikää ja ominaisuuksia?
    Onko vika altis paikka? Eli kannattaisiko koskea pitkällä tikullakaan, jos ei ole paksu rahapussi takataskussa.
    F10 530d -12
  • an13
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 260

    #2
    E46:ssa kaikki tasauspyörästöt ovat avoimia. Joten siinä ei ole kovin vakavasti otettava neliveto.
    ex-535iA E34

    Comment

    • Tappu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 825
      • Tampere

      #3
      Ei yhtään huonoja kokemuksia.

      Nimimerkillä vuosia töissä bmw-mekaanikkona.
      AMG

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        #4
        e46 vai e90/e91?

        Nelivetotekniikka on eri mutta kummastakaan ei ole kuulunut kestävyyden suhteen negatiivistä korviini.
        Last edited by VESiX; 19-09-2007, 15:46.

        Comment

        • exhaust
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 97
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by exhaust View Post
          Miten arvioisitte joilla on ollut tuollainen bmw nelivedon kesto ikää ja ominaisuuksia?
          Onko vika altis paikka? Eli kannattaisiko koskea pitkällä tikullakaan, jos ei ole paksu rahapussi takataskussa.
          Tuossa olikin jäseneltä jo kommenttia ettei olisi kuitenkaan niin sanottu "oikea" neliveto kyseessä.
          Ilmeisesti ei pakotettavia lukkoja?
          5-sarjassa saman tyyppinen ratkaisu?
          F10 530d -12

          Comment

          • 330XD Touring
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 104

            #6
            Jos metsään tahdot mennä, niin joku Landroveeri on varmaan sitten parempi ratkaisu...:think Siis kyllä tolla hienosti talvella pärjäilee ja kyllä se ihan oikea neliveto on. Hyvin pärjää vaikka kesärenkailla talvella Huomattavasti parempi kuin esim. joku Audin etu/neliveto, joka puskee enemmän kuin laki sallii... Ainakin tuossa omassa kulkineessa on kiinteä 38/62 vetosuhde, joka on sitä nautinnollisempi ajettava mitä vittumaisempi keli sattuu olemaankaan edit: niin ja siitä kestävyydestä... Eipä tuo ainakaan vielä ole hajonnut. Ja mittarissa nyt n.135tkm...
            Last edited by 330XD Touring; 20-09-2007, 23:10.
            Poliisi on ystävä

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Originally posted by 330XD Touring View Post
              Jos metsään tahdot mennä, niin joku Landroveeri on varmaan sitten parempi ratkaisu...:think Siis kyllä tolla hienosti talvella pärjäilee ja kyllä se ihan oikea neliveto on. Hyvin pärjää vaikka kesärenkailla talvella Huomattavasti parempi kuin esim. joku Audin etu/neliveto, joka puskee enemmän kuin laki sallii... Ainakin tuossa omassa kulkineessa on kiinteä 38/62 vetosuhde, joka on sitä nautinnollisempi ajettava mitä vittumaisempi keli sattuu olemaankaan edit: niin ja siitä kestävyydestä... Eipä tuo ainakaan vielä ole hajonnut. Ja mittarissa nyt n.135tkm...

              paskapuhetta. ainakin audin suhteen. joten loppukommentikin voi varmaan jättää arvailujen varaan.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • an13
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 260

                #8
                Niin tässä tosiaan pitää erottaa e46:n vähän jarrutellaan sutivia pyöriä ja e90/91:ssä oleva oikea xdrive, jossa sähköillä ohjataan lukkoja jne. Ensimmäinen ei torsen-quattrolle pidossa pärjää, toinen menee varmaan ohi helpommin.

                Tämä erotus on hyvä huomata siksi, että neliveto jossa missään akselissa ei ole mitään lukkoja olkoon ne kytkettävä, visko, haldex, torsen tai joku sähköinen, on aika markkinavetoinen myynninedistämisyritys, eikä mihinkään järkevään tekniseen ratkaisuun perustuva. Sama kuin piti hyvästä kitkalukosta luopua perissä ja yrittää korvata sitä sutimisenestolla. Kyllä voiman siirto pitävälle pyörälle voittaa aina sutivan jarruttamisen.
                ex-535iA E34

                Comment

                • M_Power
                  Moderator
                  • Jul 2003
                  • 2758
                  • Espoo, HML

                  #9
                  Originally posted by 330XD Touring View Post
                  Ja Huomattavasti parempi kuin esim. joku Audin etu/neliveto, joka puskee enemmän kuin laki sallii.
                  Taas on perehdytty hyvin faktoihin ja ajettu itse kaikilla vaihtoehdoilla

                  Etuvedon ja nelivedon eroista ei luonnollisesti kannata väitellä,
                  mutta tutustu nyt ihmeessä alkuun Audin Torsen ratkaisuun nelivedoissa.
                  Tämän jälkeen pystyt varmasti arvioimaan tilannetta uudelleen.
                  Haldex neliveto on sitten aivan eri asia.
                  BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                  BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                  Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                  Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                  Team vier Zylinder!

                  Comment

                  • rp
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 246

                    #10
                    e46 330xd on ollut pelinä 3v ja kyllä neliveto on ehdoton. Ei se mikään maastoauto ole kun ei ole lukkoja. Mutta moniin hienoihinkin järjestelmiin verrattuna tässä on se etu, että neliveto on jatkuva. Se tarkoittaa sitä että neliveto on päällä "heti" kun monissa muissa systeemeissä pitää ensin renkaan sutasta että voimaa ohjataan eteen (tai taakse). Mikään järjestelmä kun ei voi etukäteen tietää etät kohta pito huononee.

                    Käytännössä tuon lukkojen puute tarkoitta sitä että kiihdyttäessä liukkaalla pitää käyttää omaa järkeä sen verran ettei anna pidon kadota (jolloin sutivaa pyörää jarrutellaan ja ajonhallintakin voi puuttua asiaan). Ei siis panna tallaa pohjaan ja anneta auton hoitaa kaikkea. Näin pärjää hyvin kaikille muillekin nelivedoille.

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #11
                      Originally posted by M_Power View Post
                      Taas on perehdytty hyvin faktoihin ja ajettu itse kaikilla vaihtoehdoilla

                      Etuvedon ja nelivedon eroista ei luonnollisesti kannata väitellä,
                      mutta tutustu nyt ihmeessä alkuun Audin Torsen ratkaisuun nelivedoissa.
                      Tämän jälkeen pystyt varmasti arvioimaan tilannetta uudelleen.
                      Haldex neliveto on sitten aivan eri asia.
                      Niin, radallahan nuo perusnelivetoaudit suorastaan sykkii. Vasta uusimmissa Audeissa älysivät muuttaa moottorin paikkaa taaemmas.

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #12
                        Kaverillani oli E46 330XDA M-Sport ja sillä ajettu 120tkm. Autossa oli lastu, tosi matala alusta ja se sai kenkää usein ihan kunnolla. Nämä tekijät yhdistettynä toisiinsa sai aikaan sen, että auto meni myyntiin voimansiirtovikojen vuoksi. Toki ne korjattiin, ainakin pahimmat, mutta se oli siis syy myyntiin. En ole tietoinen missä kyseinen yksilö nykyisin menee, mutta otan osaa jos omistajalla on ongelmia.

                        Kaiken saa hajalle rikkomalla. Se on fakta.

                        Olen saanut sellaisen käsityksen että tuon 3 litran dieselin lastuttaminen on avaintekijä voimansiirto-ongelmiin. Siitä irtoaa niin murhaavasti vääntöä että voimansiirto antautuu. Vakiona kai se kestää vaikka peltoa kyntää.

                        Comment

                        • Aukes!
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2014
                          • Riihimäki

                          #13
                          Originally posted by Keimo View Post
                          Niin, radallahan nuo perusnelivetoaudit suorastaan sykkii. Vasta uusimmissa Audeissa älysivät muuttaa moottorin paikkaa taaemmas.
                          Rata-ajo ominaisuudet on mulle ainakin ihan tarpeettomia. Talvella ajaessa torsen-VAG:in ja E46:n nelivedon pidossa on havaittavissa suuri ero, mutta uskoisin että E90 on tässä suhteessa jo parempi. Sanovat vaan E90:stä että hauskuus kärsii, vaikka ajonvakautuksen kytkee pois niin nelivetojärjestelmä silti siirtää tehoa pitäville renkaille. Ei kuulemma ole kovin hauska ajella talvella. Tosin tuo nyt oli vain lehdestä luettua, joten todellisuutta en tiedä. Torsen-Vagi on luonnostaan hieman puskevampi, mutta saa senkin luistoon kummemmin yrittämättäkin. Jos ei saa, niin kannattaa varmaan harjoitella nelivetoisella ajamista hieman lisää

                          Merkki kun merkki niin neliveto on mielestäni aina paras ratkaisu vetotavaksi.


                          - E60 -05 "too small to mention"
                          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎